Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 22:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Citat:
Ærgerligt at I ikke går ind for legalisering

Det tror jeg egentlig også at de fleste af os (hvis ikke alle) gør, men flertallet mente at det var en bedre strategi, at arbejde mod nogle mere umiddelbart opnåelige delmål (som f.eks at mindske nogle af de mest åbenlyse negative konsekvenser ved forbuddet).

Medlem
Brugeravatar

Tias skrev:
Jeg er ikke studerende længere, men vil gerne give en hånd med.

Word, er heller ikke studerende p.t. Kan se jeg her lagt flere skoleår bag mig end Hr. Matti. Men får indtrykket af det virker halvdiskriminerende at i søger studerende, da der er mange kloge folk at finde der såvel som alle andre steder. Desuden har vi disse love fordi der er nogen der altid skal overtræde dem, derfor giver det mening at stramme dem, så de overtrædelser måske bliver i mildere og mere skærpet omfang end de ellers ville. Jeg siger ikke jeg syntes det er rigtigt eller rimeligt, men der lægger en idé bag, og vi mennesker har gennem al vores historie bevist gang på gang, vi ikke er de selvbeherskede væsner, ellers ville vi jo ikke have brug for nogen love overhovedet? Men held og lykke da.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja og nej, ideen om at man bør organisere sig i den gruppe man nu engang befinder sig i, det være sig studerende, arbejdskøber, arbejdssælger eller arbejdsløs, er grundlæggende god, for så er man i tæt kontakt med folk der i ens egen situation - og man kan altid samarbejde med de grupper der ikke er ens egen, men har det samme mål.

På den anden side kan der ske fremmedgørelse, hvor f.eks. studentergrupper for legalisering er blevet bestukket med løfter om løsere lovgivning mod at opgive samarbejdet med militante organisationer der ellers er deres naturligere samarbejdspartnere hvis kampen skal vindes. Man må finde sin egen dybde osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
militant frigørelse af narko..... yeah... har fulgt med i topic.... jeg er med hele vejen.. indtil vi begynder at vil være militante for at frigøre nogle rusmidler.... Det jo fucking langt ude..... og ved godt jeg ikke får nogen comment hr über anarkist - magtapparatet vil jo ikke finde sig i det og der jo ikke nogen militant organisation at støtte sig op af... så det jo et no go...

Jeg vil godt hjælpe, bare fortæl mig hvordan.... dog ikke noget med selvmordsbomber imod den imperalistiske magtmaskine - der står jeg af....

Peace Love Unity Respect

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg har gjort mig en masse tanker om psykiatrien og hash. Jeg er ude af behandling nu, Jeg har mange sjove indskydelser omkring min tvangsindlæggelse, hvor fri hash stod på dagsordnen i mit hoved, altså var det målet. men jeg blev smidt ud af skolen (før da) og foragtet af ankenævnet (de havde juleferie :( )

Nogle af mine idéer:

Apoteket styrer salget. fuldstaændigt som i gamle dage. Gå hjem og ryg, det er i hjemmet rygekulturen er)
Coffeshops styrer salget: Der er lidt mere kultur i det og så kan turisterne også finde vej.
Klippekortet: du klipper for at modtage grønt, og ryger det i selve bussen/ forlystelses parken indtil du kan køre/ gå hjem. for slet ikke at glemme hvilke muligheder der i en sådan klippekort fordeling.

Fri debat skaber de bedste forslag, så jeg vil holde lidt igen og se om jeg ikke kan lande i København til d. 6.

Vil lige påpege at jeg ikke er skizofren længere, som så mange går og tror. Det er vigtigt i netop denne sammenhæng fordi jeg faktisk har lidt indsigt i urtens virkning og faktisk kan formulere mig. Men ja, det var hårdt at være i psykiatrien. Har faktisk insiderviden.

Men lad det være op til de frivillige at beslutte hvem der skal med. Det kan jo godt være jeg ikke er saglig nok, fordi jeg ikke læser mere.

Dedikeret medlem

Lad os holde os til sagen. Tias, du er selvfølgelig velkommen til at deltage, selvom du ikke er aktiv studerende :)
RygDeRunde: Hvis du mener at forbudspolitikken er en god idé, og at stramninger er vejen frem, så tror jeg ærlig talt at der er andre organisationer hvor du kan bruge dine kræfter bedre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok. Hvilke arbejdsopgaver står vi overfor nu?

..og få dig en fucking ordbog Ego, militans betyder slet ikke hvad du tror det gør.

Medlem
Brugeravatar

Tias skrev:
Ja og nej, ideen om at man bør organisere sig i den gruppe man nu engang befinder sig i, det være sig studerende, arbejdskøber, arbejdssælger eller arbejdsløs, er grundlæggende god, for så er man i tæt kontakt med folk der i ens egen situation - og man kan altid samarbejde med de grupper der ikke er ens egen, men har det samme mål.

På den anden side kan der ske fremmedgørelse, hvor f.eks. studentergrupper for legalisering er blevet bestukket med løfter om løsere lovgivning mod at opgive samarbejdet med militante organisationer der ellers er deres naturligere samarbejdspartnere hvis kampen skal vindes. Man må finde sin egen dybde osv.

Så du mener at folk i samme beskæftigelsesgrupper er mere på bølgelængde end dem der deler menneskelige værdier og holdninger? Det er noget af det mest generaliserende jeg har hørt længe, du ville blive en fremragende politiker "Det er ikke et kompliment"

Culpepers selvfølgelig går jeg ikke ind for stamninger af nogen love, jeg siger bare de er praktiske at have. Hvis du har viden nok til at omgås diverse stoffer, bør du også kunne finde ud af at gøre det i mængder og steder hvor lovgivningen ikke vil genere dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej jeg gør da ej, prøv nu at læs det igen.

Det har taktiske fordele at organisere sig i samme felt, studie, arbejdsplads m.v. fordi man kan handle der hvor man alle sammen er - man skal også samarbejde med alle andre derfra, men grundstenen i en større bevægelse er folks organiseringer på de steder de befinder sig. Det har alt græsrodsarbejde i historien bevist rigeligt, synes jeg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Hey fellow freedom fighters!! Jeg så lige tråden og går den lige igennem!

Tias skrev:
Jeg er ikke studerende længere, men vil gerne give en hånd med.

Jeg synes, personligt, at alle i aldersgruppen omkring 15-29 år er mere end velkomne! Efter de 29-30+ er det nok bedre, at man går over og arbejder sammen med folkene fra narkotikapolitik.dk. Jeg er også igen personligt, faktisk rimelig ligeglad om I er studerende, har arbejde, er arbejdsløse eller har sabbatår (what ever), det er for mig aldersgruppen, der er det vigtigste, noget ala det du selv pointerer:
Tias skrev:
ideen om at man bør organisere sig i den gruppe man nu engang befinder sig i, er grundlæggende god, for så er man i tæt kontakt med folk der i ens egen situation - og man kan altid samarbejde med de grupper der ikke er ens egen, men har det samme mål.

noname skrev:
Ærgerligt at I ikke går ind for legalisering, der er ellers masser af rigtigt gode argumenter for dette (økonomiske argumenter, der kan forstås af mange modsat de sædvanlige jeg-vil-gerne-være-skæv-argumenter).
Derudover, så fungerer de pupiltests faktisk ret godt, hvis man er uddannet i at bruge dem, og da det ikke er et invasivt system (som blod/urin/sved-tests) er det faktisk et glimrende alternativ.

Tag det som konstruktiv kritik på projektet, synes det er en super ide, og jo mere der sker af denne slags, jo større sandsynlighed er der for, at der rent faktisk sker en holdnings/lovændring over tid!

Big thumbs up...

Jeg går ind for en fuldstændig legalisering, med de rigtige foranstaltninger selvfølgelig. Jeg kan godt forstå, at du troede, at vi bare gik efter en afkriminalisering efter: "SSDP advokerer officielt set ikke for legalisering". Efter det første møde har jeg haft tanken, eller idéen om det ikke kunne lade sig gøre, at have vores 'endelige' mål offentliggjort, som i givet fald ville være en fuldstændig legalisering. Vores vision kunne så være skrevet på vores hjemmeside, dog ikke skildret som et kæmpe skilt! Jeg ved dog ikke, om det ville have nogle negative aspekter at have det faktum - at vi går ind for en fuldstændig legalisering - offentliggjort? Det skal i hvert fald lige snakkes igennem og tages med i betragtningen!

Freakaling og MaroK i er selvfølgelig begge mere end velkomne. Jeg syntes, at I og alle andre, som er interesseret og gerne vil hjælpe til i kampen, skal dukke op den d. 4 december kl. 16:00 hos Gadejuristen. Der står lidt mere om eventet her (også adressen): D. 4 december hos Gadejuristen - aktivistmøde.. Kort fortalt, så vil I d. 4 kunne høre mere om hele idéen og projektet og til den tid har vi også fået planlagt/snakket om det kommende forløb og hvilke opgaver vi står over for. I vil selvfølgelig også kunne møde alle os dejlige mennesker!!!

Jeg glæder mig til at se jer alle, d. 4!
Tak for al jeres støtte og tak for jeres kommende hjælp til en legalisering!

Mvh,
Zeh Freedomsfighter!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, jeg kommer da.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Synes at det er lidt ærgerligt at skjule sin egentlige dagsorden da man er bange for modtagelsen af den. Det er generelt en form for politik jeg er imod. Men kan da godt se at det vil blive svært at få noget igennem med et så forhadt mål. Det må vel være noget at det vi skal snakke om den 4. ser frem til mødet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Kvart skrev:
^^ Synes at det er lidt ærgerligt at skjule sin egentlige dagsorden da man er bange for modtagelsen af den. Det er generelt en form for politik jeg er imod. Men kan da godt se at det vil blive svært at få noget igennem med et så forhadt mål. Det må vel være noget at det vi skal snakke om den 4. ser frem til mødet.

Præcis! Er helt enig og er også selv imod denne 'wanker' form for politik, man skal sige hvad man mener basta! Jeg vil holde fast i, at jeg synes vi skal have vores endelige vision offentliggjort. Vi behøver jo ikke ligefrem skilte med det, men når vi får en hjemmeside, kan det stå skrevet en smule diskret. Vi tager selvfølgelig emnet op d. 4, som du også selv er inde på.

Der vil forresten være en smule mad og drikkelse efter oplæggene ved Peter Ege og Lars Kragh Andersen d. 4. Hvor meget mad de har planlagt at købe, ved jeg dog ikke - så det er nok ikke ubegrænsede mængder. Jeg undersøger lige sagen i morgen.

Vi ses d. 4!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Kvart skrev:

En ting er hvad man mener personligt, en anden er hvad en organisation som SSDP kan og bør stå inde for... Imo. giver det mening at SSDP går ind for legalisering, men det er ikke en hovedsag, det ville jeg derimod mene at (af)kriminalisering var, da det berører studerende/unge mennesker mere direkte. Da der er andre organisationer på banen (og på vej) med tanker om legalisering, giver det ikke mening at SSDP hopper med på den vogn. Alene ordet "legalisering" virker som en rød klud i fjæset på folk der ikke ser samme mening i galskaben. Desuden kan det risikere at fjerne fokus fra andre mere centrale områder, som i skyggen af legalisering ikke ville få megen opmærksomhed, her tænker jeg specifikt på kriminalisering, vilkårlige drugtests, "kontraktbehandling" osv. Ting som hvis belyst enkelvist, vil få uoplyste mennesker til en dag selv at ane en mulig løsning, og forhåbentlig tage del i kampen mod, kampen om narko.

Jeg kommer osse d. 4 - Vi ses! :)

Junior medlem

Har anmodet om venskab på Facebook, Mathias. Håber på se en godkendelse fra din side, og derfra af er jeg meget interesseret i at høre mere om organisationen, da jeg længe har forsøgt at støtte legaliseringen af hash på egen hånd. Jeg er en ildsjæl af rang indenfor debatten (eller mangel på samme) om hash i danmark, og vil gøre alt hvad jeg kan for at bidrage til organisationen.

Håber på at høre fra dig! Kanont initiativ af dig - fandme på tide at vi undertrykte hashrygere slår os sammen og lader landet høre vores krav om en retfærdig og mindre skadelig lovgivning.

Junior medlem

Iøvrigt vil jeg foreslå navnet til at være Students for Sensible Drug Policy (DK) frem for det dansk oversatte, da det amerikanske navn antyder at organisationen er en del af en større international organisation. Det vil hjælpe, i det mindste bare en lille smule, mod at folk betragter danske SSDP personer som værende en forskruet minoritet. :)

Junior medlem

-.-'

Kan se på det hele at denne tråd er ret gammel.
Er det stadig Mathias man skal kontakte i forbindelse med SSDP (dk) eller..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]