Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 17:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg har også startet denne tråd på off linjen, men hva syntes i om at staten vil give gratis heroin til dem systemet har opgivet? tror i det vil hjælpe?

Medlem
Brugeravatar

Altså jeg er ikke inde i heroin-miljøet, så egentlig har jeg vel lidt svært ved at udtale mig om det.
- Men umiddelbart, synes jeg det er en udemærket idé. Det kan jo nedsætte, de forskellige problemer, der kommer med heroin; OD'er, kriminalitet for at få råd og blodforgiftninger og koldbrand - sikkert også flere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
At staten hjælper de stakkels sjæle der har brug for deres daglige fix for at kunne fungere, finder jeg sådan set ikke noget problem i. Jeg mener at staten skal hjælpe alle, ung som gammel, stofmisbruger eller ikke stofmisbruger. Den unge har ofte nogle andre krav til staten end den gamle. Lige som stofmisbrugeren har nogle andre behov end ikke misbrugeren. Ved at misbrugere kan få deres daglige fix gratis, eller med statstilskud er jo ikke anderledes end den person som får hjælp til at betale hjertemedicinen, et ophold på en børneinstitution eller lign. Alle har forskellige problemstillinger i deres hverdag, hvorfor ikke forsøge at hjælpe dem, der nu engang kan hjælpes så nemt?
Både for individet, men sandlig også for samfundet, da der vil være færre indbrud, tyveri mm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det vil føre til mere selvrespekt og et mere anstændigt liv for de hårdest ramte, lavere kriminalitet fra deres side og et generelt mere stabilt liv uden det samme stress.
I starten af året var der i "Hus Forbi" en meget interessant artikel om tre heroinbrugere der alle havde familie, arbejde, almindelige liv, så det kan godt lade sig gøre selvom man er afhængig af heroin, så der er håb...

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Heroin vil ikke koste staten ret meget (i forhold til gade prisen for tvivlsom heroin). Faktisk er der udviklet apparater (små) der med en lettere modifikation kan administrerer heroin kontinuerligt.

Dvs. (mis)brugere kan opnå en konstant tilstand af velvære og dermed funktions dygtighed. Samtidig kan de langsomt nedtrappes hvis de ønsker det. Alt sammen uden at skulle ud i kriminalitet, samt bekymrer sig om forurenede produkter. Alt i alt vil det være langt bedre samfundsøkonomisk (om menneskeligt) at ordinerer heroin til de mennesker der har brug for det.

Just my five cents...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
Folk kan sgu da lade være med, at tage heroin til at starte med! Når man tager det første gang - bare liiiige for at prøve - så ved man med sikkerhed, hvor vanedannende det er! Så inden man gør det, burde man sgu da lige tænke sig en ekstra gang om, hvad det egentlig er, man har gang i..

Jeg har ingen respekt for folk der tager heroin, men det er nok også fordi, de venner jeg har haft der er begyndt på det, pisser en langt op og ned ad ryggen. De er ikke til at stole på!

Så min mening er, hvorfor fanden give noget til folk, der selv har vaægt det liv, med fulde bevidsthed?? Fandme nej!

Det ville være det samme som at sige, at fede mennesker kunne få en gratis fedme operation.. Men nej, de kan sgu være lade være med at skovle maden i sig, de ved sgu da selv de ender som en kran på et tidspunkt.. Bare fordi de elsker mad, skal de da ikke få en fedme operation gratis.. Det samme med dem der vølger heroin, de kan da lade være med at begynde til at starte med.

OG! Sig mig endelig imod, men det ændrer ikke på min holdning!

Insane psychedelia user!

ChiQua:

Du er vel nok et rummeligt menneske.
btw så giver man gratis gastric bypass til fede mennesker... :wink:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ChiQah skrev:
Folk kan sgu da lade være med, at tage heroin til at starte med! Når man tager det første gang - bare liiiige for at prøve - så ved man med sikkerhed, hvor vanedannende det er! Så inden man gør det, burde man sgu da lige tænke sig en ekstra gang om, hvad det egentlig er, man har gang i..

Jeg har ingen respekt for folk der tager heroin, men det er nok også fordi, de venner jeg har haft der er begyndt på det, pisser en langt op og ned ad ryggen. De er ikke til at stole på!

Så min mening er, hvorfor fanden give noget til folk, der selv har vaægt det liv, med fulde bevidsthed?? Fandme nej!

Det ville være det samme som at sige, at fede mennesker kunne få en gratis fedme operation.. Men nej, de kan sgu være lade være med at skovle maden i sig, de ved sgu da selv de ender som en kran på et tidspunkt.. Bare fordi de elsker mad, skal de da ikke få en fedme operation gratis.. Det samme med dem der vølger heroin, de kan da lade være med at begynde til at starte med.

OG!Sig mig endelig imod, men det ændrer ikke på min holdning!

Det var da et fantastisk udgangspunkt for diskussion. Skulle vi så ikke også bare afskaffe sygehusvæsenet og sige at folk skal lade være med at komme til skade så? Jesus :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor du mindst venter at finde mig ..
De kan da gå i afvænning, ligesom tykke mennesker kan gå på slankekur :)
Jeg vil men glæde hjælpe og støtte dem i det, men give dem gratis heroin så de kan komme længere ud? Nej!
Give tykke mennesker, så de kan bliver tykkere? Næ!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^

Slap af. Folk gør det jo så godt de kan :)
Fejl er kun menneskelige.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ChiQah skrev:
Jeg vil men glæde hjælpe og støtte dem i det, men give dem gratis heroin så de kan komme længere ud? Nej!

En ordning med statsordineret heroin, skal selvfølgelig indebære en nedtrapningsplan, og hjælp til at følge den, akkurat ligesom med metadon. Det skal selvfølgelig ikke bare være en gavebod, sådan ser jeg heller ikke på det med gastric bypass, de mennesker skal jo leve med kun at må indtage 2 dl føde af gangen, det er en rimelig hård konsekvens IMO. Du skal jo også regne med at narkomaner lever under stort pres hver dag, opretholder de ikke rusen, kan de rent faktisk dø af abstinenserne. Så kan de bare gå på afvænning ja, der er bare den forskel, at de tykke mennesker kommer AF med en stor byrde, hvorimod en narkomans byrde først viser sig, når han ikke længere kan gemme sig fra sine problemer i en rus.
Jeg tror at en gratis heroin ordning, ville være med til at nedbryde den sociale barriere, der er mellem misbrugere og folk generelt, man ville i hvert fald have en del lettere ved, at snakke med folk om sit misbrug, hvis man ikke var nødt til at begå kriminalitet hele tiden, opsøge pushere og skyde sig i smug.
Jeg kan kun se de positive sider i det, jeg tror klart det ville nedbringe antallet af brugere, af-taburiser, det er det samme med sex, det bliver også MEGET bedre, når man kan snakke sammen om det :rocking:
Ved ikke om du kan følge mig?

Medlem
Brugeravatar

ChiQah skrev:

Suk, ja staten vil da overdænge heroinmisbrugere med narko, det er sgu da det de vil.

Vågn op, og indse at alle mennesker ikke er ens, du kan have en viljestyrke på størrelse med USA, hvor andre måske har en på størrelse med Læsø - og de skal sgu da for fanden have hjælp udefra, hvis det er det der gør livet lettere for dem.
Jeg synes det er en fin hjælp.

Tror du vil få svært ved at hjælpe nogen, hvis du ikke kan se at alle ikke har det lige nemt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ChiQah skrev:

Hehe, sjovt at læse den her debat så længe efter. Vi så jo det gik i stik modsatte retning da de testede det.
Se DR's dokumentar "Kaffe & Heroin", mener jeg den hed. Den er også til at finde herinde.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det skal netop ikke indebære nogle former for tvang. De kommer jo ikke længere ud, tværtimod ser det ud som om den tætte kontakt til behandlere og at de kan få den heroin de vil ha, gør at de slapper af og får overskud til at tænke på noget andet end den evige jagt på heroin.

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
DR's dokumentar "Kaffe & Heroin" viste nemlig hvordan nogle misbrugere endda ville have mindre heroin.
Jeg har ledt efter en streaming af dokumentaren, men kan ikke finde den, er der en der har et link?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
DR's dokumentar "Kaffe & Heroin" viste nemlig hvordan nogle misbrugere endda ville have mindre heroin.
Jeg har ledt efter en streaming af dokumentaren, men kan ikke finde den, er der en der har et link?

Det er interessant og nogenlunde de samme erfaringer har de gjort sig i Holland. Til at starte med vil de gerne ha en ordentlig dosis, men det er som om de mættes og begynder at be om mindre doser. Deres jagt er slut.

Jeg tror samme metode fint kunne bruges i andre sammenhænge. I stedet for at have travlt med at kontrollere og udøve magt, så giv dem lov til selv at få kontrollen. Når tilliden til systemet og samfundet er genvundet, så sker der noget magisk. De får troen tilbage.

Det samme princip kunne med fordel anvendes på syge medborgere. Tro på dem, ha tillid til dem og hjælp dem på deres egne betingelser, så de kan få håbet og troen tilbage og på sigt og med hjælp, kan give det de har.

Amen.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Sys sku hellere at man skulle give læge ordineret Kokain. Snakket med en tidligere IV misbruger.

Har skudt heroin og kokain, det meste af hans liv. Han sagde at han skulle skaffe 10k om dagen når han var på kokain.
Og 1k(Kan sku ikke lige huske om det var 1k eller 4k) om dagen på heroin. Han sagde vidst noget om han tog

Ved ikke hvor mange hardcore coke addicts der er i dk. Men at skulle lave kriminalitet for 300k om måneden, må koste samfundet en del mere en heroin. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]