ChiQah skrev:
De kan da gå i afvænning, ligesom tykke mennesker kan gå på slankekur

Jeg vil men glæde hjælpe og støtte dem i det, men give dem gratis heroin så de kan komme længere ud? Nej!
Give tykke mennesker, så de kan bliver tykkere? Næ!
En ordning med statsordineret heroin, skal selvfølgelig indebære en nedtrapningsplan, og hjælp til at følge den, akkurat ligesom med metadon. Det skal selvfølgelig ikke bare være en gavebod, sådan ser jeg heller ikke på det med gastric bypass, de mennesker skal jo leve med kun at må indtage 2 dl føde af gangen, det er en rimelig hård konsekvens IMO. Du skal jo også regne med at narkomaner lever under stort pres hver dag, opretholder de ikke rusen, kan de rent faktisk dø af abstinenserne. Så kan de bare gå på afvænning ja, der er bare den forskel, at de tykke mennesker kommer AF med en stor byrde, hvorimod en narkomans byrde først viser sig, når han ikke længere kan gemme sig fra sine problemer i en rus.
Jeg tror at en gratis heroin ordning, ville være med til at nedbryde den sociale barriere, der er mellem misbrugere og folk generelt, man ville i hvert fald have en del lettere ved, at snakke med folk om sit misbrug, hvis man ikke var nødt til at begå kriminalitet hele tiden, opsøge pushere og skyde sig i smug.
Jeg kan kun se de positive sider i det, jeg tror klart det ville nedbringe antallet af brugere, af-taburiser, det er det samme med sex, det bliver også MEGET bedre, når man kan snakke sammen om det
Ved ikke om du kan følge mig?