Fanny skrev:
mbN skrev:
Hey m8.
Det du beskriver kan lyde en del som noget der kan hænge sammen med ADHD, og/eller Asberger-syndrom.
Disse to sygdomme gør at hjernen ikke kan opfatte en joke, og derfor som du gør, tager det meget personligt.
Diagnoser som ADHD og Asperger er eksploderet de seneste år. Det kan enten være, at det er ved at blive en folkesygdom, måske pga. pesticider i vores mad, eller anden påvirkning fra fremmede kemiske stoffer, eller også er der bare nogen som er lidt for flittige med kuglepennen og receptblokken, for at løse alverdens psykiske problemer med medicin.
Jeg tror mere på at man med bevidsthed kan udvikle sin psyke, så man lærer at omgås sin angst og følelser på en konstruktiv måde. Vi har alle forskellige sindelag og temperament, men det kan der arbejdes på, hvis man er indstillet på at forstå sig selv.
Hilsen Fanny
Ja, man kan arbejde med sine problemer osv. Det vil jeg give dig ret i, men havde du mødt min søster ville du forstå.
Min søster har fra barn af altid været "sær" der har altid været "noget" med hende, og har voldet RIGTIG mange problemer i vores familie.
Derud over har hun også fået en hash-psykose, og viser netop EKSTREM angst for nogen der engang tæskede hende.
OG ja, selvfølgelig kan man fake ting, men da jeg selv mener jeg er rigtig god til at læse folk, samt at manipulere med dem, er jeg overbevidst om at det er en rimelig korrekt diagnose. Hun KAN virkelig ikke styre de.
Selvom min egen holdning altid har været, som du selv siger, at man kan sgu udvikle sin psyke, og arbejde med tingene, uden fancy medicin og daignoser fra de forskellige hjernevridere, og kvaksalver.
Jeg har personligt ALDRIG spist en pille mod hovedpine, har altid nægtet hospitalsbesøg, indtil jeg selv kunne mærke, okay, det her skal jeg have noget hjælp med. <-- Dette er også grunden til jeg har en arm, der er vokset forkert samme.
Men i hvert fald, så hel og lykke til OP, og håber du finder ud af det!
Dog kender jeg godt selv det med at man kan ligge og tænke på alt muligt uden man vil, men som regel, så prøver jeg at fokusere på en tanke, tænke den godt og grundigt igennem, og så forsvinder de for det meste.
- Det skal lige siges at jeg intet fejler, så tror sgu at "tvangstanker" til en vids grad er helt normale!