Hej Jack. Det er jeg glad for du syntes.
Lidt tanker om kærlighed
Har mødt en sød pige

har godtnok kendt hende I noget tid. Efter at jeg er stoppet har hun dukket op I mine tanker oftere, så jeg overvandt angsten og kontaktede hende. Angsten for hvad? At blive afvist måske? Jeg fik den heldigvis trumfet med angsten for aldrig at tage chancen I livet. Så måtte det briste eller bære.
Vi har I et par uger nu, danset lidt om den “varme grød”. Efter en lang snak I nat er vi kommet frem til at vi er “lidt mere end gode venner”.
Det tog lang tid at komme frem til denne snak. Selvom jeg kan se nu at det har ligget i luften hele tiden.
Jeg fatter stadig ikke hvad hun ser i mig. Hun har studie, job, massere af tætte venner. Jeg kan kun drømme om de ting. Hun har fart på hele tiden, er altid oven på og i godt humør. Måske er det bare facade? Det håber jeg lidt. Alle mennesker lider vel, men på hver deres måde, og nogle mer end andre? Måske må jeg bare acceptere, at hun kan lide mig for den jeg er, og ikke har ”brug for mig” som sådan. At jeg kan være desserten i hendes liv og ikke hovedretten.
Har ikke lyst til endnu et typisk misbruger forhold. Vil ikke kun tage men også give. Hun er så empatisk og tålmodig at det er helt rørende. Hun har en naturlig charme der afvæbner folk hurtigt og effektivt, har set det på andre og følt det selv.
Vil prøve at tage den med ro. Prøve at tage intet for givet og bare være taknemmelig for alt hun kan give mig. Ikke savne hende for meget. Hun må ikke komme til at fylde hele min verden. Må have min selvtillid og mit selvværd op, så jeg kan supplere hende med nogle gode venskaber og nogle sunde interesser. Det kan være fandens kompliceret at elske!
”Attachment is not love”