Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nytårsaften med god hr, så jeg havde til aftenen lavet fine gelantine kapsler med 100-110mg MDMA (vasket i acetone og det hele) og nogle 70-80mg til evt. redosering/nybegyndere...

3 mand tager 1 kapsel med de 100-110mg (min vægt er ikke mere nøjagtig end +/- 10mg)... efter 1 time er vi 2 der intet kan mærke mens nummer 3 er påvirket - han hører til den utålmodige type, så under pres afslører han også at han har taget mere ved siden af (fra samme batch bare ikke renset i acetone)...

Nummer 2 har aldrig prøvet det før og kan stadig ikke mærke noget så han forlader selskabet og tager i byen - jeg mister tålmodigheden efter 1½ time og deler (på øjemål) en 70-80mg kapsel i 2 og drikker den ene halvdel i et glas vand... Halv time senere begynder det at rumstere lidt, så jeg snupper den anden halvdel i et glas vand også... 10 minutter senere er jeg totalt blæst gik lige fra at vente på come-up til at være blæst... og så var der ellers fest.
Har altså indtaget knap 200mg hvilket er en ret stor dosis for mig og jeg fik da også en tur ud over det sædvanlige må jeg indrømme...

Men sidder tilbage med spørgsmålet om hvorfor vi ikke fik noget ud af de 100mg. Jeg er ikke vant til at tage større doser end det og indtager det normalt i et glas vand, så jeg gætter på måske optagelsen er langsommere i gelantine kapsler og jeg bare var for utålmodig - hvad er erfaringen med gelantine kapsler og tiden?
Nummer 2 redoserede ikke og fik aldrig en virkning, hvilket jeg har ret svært ved at forstå - 100mg og første gang på MDMA burde da være et sikkert hit... Eneste jeg kan tænke på er at han har diabetes 1 og skyder sig normalt med insulin flere gange om dagen - nogen der ved om insulin/sukkersyge kan påvirke et MDMA trip?

Ellers var de andre ting på plads - en del timer siden vi havde spist (andet end de efterfølgende snacks), ingen der var fulde og ingen der havde indtaget MDMA eller andet for nylig 8)

NB: Vedrørende acetonevasken... 2,2g stærkt stinkende (hospitalslugt) MDMA krystaller (som der i forvejen er gode erfaringer med i omgangskredsen) blev knust og vasket med acetone - det blev til 1.8g fint hvidt og lugtfri pulver der samlede sig i "kager" i kaffefilteret, så det måtte mases ud inden det kunne komme i kapslerne... så umiddelbart gætter jeg på rensningen er gået fint?

Nogen bud - eller skal jeg bare gentage eksperimentet om en måneds tid og se om ikke det bare var en af de dage?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du bør få tjekket op på kvaliteten af din vægt. Hvis én i din omgangskreds har en 1 eller 2 mg vægt, så lav en sammenligning.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Er du sikker på det er gelatine kapsler? Vegetabilske kapsler kan tage rigtig lang tid at nedbryde hvis overhovedet.

Jeg tvivler på at sukkersygen skulle være et problem, med mindre altså han har glemt at tage sin insulin.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil sige det samme som Jack Bauer med hensyn til sukkersyge-delen.. Næppe..

Men hvornår havde i sidst indtaget et solidt måltid mad? Hvis i lige havde spise kan oral optagelse af stoffer tit være forsinket i en hel del tid.. Det er sket for mig selv. Ellers lød Jack Bauers teori om vegatilkapslerne heller ikkke helt usandsynlig..

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Bauer skrev:
Er du sikker på det er gelatine kapsler? Vegetabilske kapsler kan tage rigtig lang tid at nedbryde hvis overhovedet.

Hmm bestilte gelantine kaspler i den lokale Helsam og læser nu på bøtten at det er vegetabilske kapsler (100% cellulose) - er det der den røver ligger begravet?
Det ville jo forklare hvorfor virkningen udeblev for min ven og jeg først fik smæk da jeg havde indtaget de ekstra 70-80mg :oops:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nikolajsen skrev:
Men hvornår havde i sidst indtaget et solidt måltid mad? Hvis i lige havde spise kan oral optagelse af stoffer tit være forsinket i en hel del tid.. Det er sket for mig selv.

Vi spiste omkring kl. 19-20 stykker og lidt dessert senere og kransekage, chips osv indtil og omkring kl. midnat - tog kapslerne omkring 01:30... Så det burde ikke være noget problem

Dedikeret medlem

Jeg har altid brugt de vegetabilske kapsler (hypromellose såvidt jeg ved), og det har aldrig været et problem. Jeg har aldrig taget MDMA el. lign., men til psykedelisk substanser har det virket helt fint, og har ikke forsinket rusen. De går for øvrigt ret let i opløsning i lunkent vand eller spyt - prøv selv :wink: .

Medlem
Brugeravatar

Cellulosen er højst sandsynligt synderen ja. Cellulose er stort set unedbrydeligt i menneskers fordøjelse, så frigivelse af indholdet kan være svær at sætte tid på.

Så vidt jeg kan se er hypromellose mere forgrenet, som nok vil kunne give en noget hurtigere nedbrydning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Bauer skrev:
Cellulosen er højst sandsynligt synderen ja. Cellulose er stort set unedbrydeligt i menneskers fordøjelse, så frigivelse af indholdet kan være svær at sætte tid på

Hmm det vil jo forklare mit dilemma helt perfekt; men forstår så ikke hvad ideen så skulle være med at sælge de pågældende kapsler? De er svjv. beregnede til diverse urter osv så folk kan lave deres egne kosttilskud osv - det giver jo ikke rigtig mening hvis de blot passerer igennem fordøjelsessystemet uden der går hul på dem :?

Dedikeret medlem

Jeg tror slet ikke på idéen med, at kapslerne skulle være unedbrydelige og forhindre effekt. Prøv eventuelt at putte en tom kapsel i munden og holde den der i et minuts tid. Det skal den nok gå i opløsning af.

Medlem
Brugeravatar

Ellers ville der nok være ringe salg i dem :)

Men forskellen på Cellulose og de andre stoffer nævnt er altså markant.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
LSDrejø skrev:
Nikolajsen skrev:
Men hvornår havde i sidst indtaget et solidt måltid mad? Hvis i lige havde spise kan oral optagelse af stoffer tit være forsinket i en hel del tid.. Det er sket for mig selv.

Vi spiste omkring kl. 19-20 stykker og lidt dessert senere og kransekage, chips osv indtil og omkring kl. midnat - tog kapslerne omkring 01:30... Så det burde ikke være noget problem

Det kunne da med stor sandsynlighed være synderen...!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]