TATP skrev:
fik du sibutramine på recept? - hvad gav lægen af advarsler og ting du skulle være opmærksomme på?
oplevede du nogle udtalte bivirkninger? hvor lang var din behandling?
har du prøvet andre midler, med eller uden held, før du prøvede dette?
tror det var det:)
1. Nej fik ikke udskrevet sibutramine af min daværende læge, fordi hun ikke gad og lytte til mig på hvordan jeg havde det. Derimod foreslog hun de sædvanlig råd, om at spise sundt og dyrke motion.
Det var det hun så som ’’vejen frem, for at tabe sig’’.
2. Min læge kunne ikke rigtigt give mig advarsler på ting jeg skulle være opmærksom på, da jeg som sagt ikke fik udskrevet dem af hende. Jeg læste op på det, men det var sådan set også det.
3. Jeg synes ikke de fysiske bivirkninger var så slemme igen. Dem vi alle sammen kender. : svimmelhed/forvirring, nedsat appetit, svedtendens, og mundtørhed. Svækket immunforsvar.
Det var dem jeg var påvirket af fysisk set.
4. Jeg tog det kun på en periode på 2 måneder, fordi jeg psykisk fik det værre.
Det lykkes mig dog stadig at tabe mig 8-10kg, taget i betragtning at jeg ikke ændrede mine kostvaner.
5. Sibutramine er det eneste jeg har brugt som slankemiddel.
Selvfølgeligt har jeg prøvet det med sund kost, men det kræver jo man spiser 5-6 små måltider om dagen, og jeg kan dårlig nok klare at spise. Sådan har det være de sidste 10 år, så jo har forsøgt andet, det gik bare slet ikke.
Jeg siger ikke at slankemidler er vejen frem, men at det virker.
I brugen af sibutramine er der nogle signaler man skal lægge mærke til, ellers så kan det gå galt. Ikke nødvendigvis som det skete for mig, det er min egen skyld at det endte såd an.
Den vigtige del er også omlægning af ens kost, ellers risikerer man at man tager på igen på længere sigt.
Jeg har bare gjort mine egne iagttagelser, på hvordan jeg reagerede fysisk og psykisk, og det er dem jeg har givet videre her.