Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hawaii, Honolulu
Ja har lige et spørgsmål angående virkningen af hashkager :) så kommer lige en lille historie om mit trip og vil egentlig bare vide om jeg var heldig eller om det er så vildt hver gang :D (dette var første gang jeg gjorde det og har ikke gjort det siden)

Mig og en kammerat skulle på en klasse tur til tyskernes land, og tænkte derfor "hvorfor ikk spice turen lidt op med nogle kager med tha shit i?" så jeg tog ind til min stam-pusser og hentede 5 g af noget han kaldte TheRealDeal, han sagde godt nok det var det vildeste han havde haft i 6 måneder og at det var hans egen ynglings røg.

Men nå, vi begyndte at bage og smed 3 g i af de ialt 5, og vi endte med at have 6 kager :) vi begyndte at spise dem på den 5 timers lange tur, og efter en 45-55 minutter begyndte vi lige pludseligt bare at griner sygt meget af hinanden, uden nogen grund (ligesom et godt grineflip under en normal god ryger). men så lavede vi et stop på en rasteplads, og jeg havde det enlig voll nice, det summede godt nok mærkeligt i mit hoved, men kunne egentlig godt lide føgelsen :p men min kammerat reagerede helt anderledes. han faldt på knæ og fik krampe andfald, som om hele han rygsøjle spændede for fulde 5, mens hans øjne forsvandt helt om i baghoved.

Mens dette skete gik jeg udenfor for at få noget frisk luft, selvom det regnede, rørte det mig ikk at jeg stod i t-shirt, sys bare det var dejligt :) alt byttede nærmest farver og summede i en strøm mod mit syn. Resten af dagen var vi bare meget omtågede og kan ikk rigtigt huske så meget fra turen eller hvad vi lavede.

Men nu til spørgsmålet; har jeg været heldig og få et mega sygt trip at kager? eller er det så vildt hver gang? :D

Skal lige siges at jeg både har taget amf, meth-amf og røget rigtig meget weed, så det er ikk fordi min krop ikke er van til nogle af de gode sager :)

Lang smører, jeg undskylder :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Matilo skrev:
Men nu til spørgsmålet; har jeg været heldig og få et mega sygt trip at kager? eller er det så vildt hver gang?

Tror ikke du har ret i nogen af mulighederne :).
Det er vel et spørgsmål om at du havde puttet et halvt gram af en potent røg ned i hver kage, og spiser i alt 6 kager med din ven. Det og eventuelt kombineret med en lav tolerance, så kunne jeg godt forestille mig at blive væltet.
Du skal ikke regne med at din oplevelse bliver ekstra psykedelisk, fordi du vælger at administrere det oralt i stedet for at ryge det. Det kan dog forekomme, ofte fordi man kommer til at dosere højere fordi man bliver utålmodig.

Edit: Jeg vil dog tilføje at jeg har set kammerater gå ekstra meget i brædderne af guldkakao, men igen så tror jeg at doseringen har været synderen her, kombineret med utålmodighed.

Senest rettet af Halose 11 jan 2011 13:46, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Vi spiste kun halvanden kage hver, altså 1,5 g tilsammen :)
glemte jeg lige at nævne :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvordan var jeres tolerance på daværende tidspunkt? Og kan placebo ha' haft noget at sige også?

Junior medlem
Brugeravatar

Han har ikke røget så meget og aldrig taget noget, så hans reaktion undrer mig måske ikk så meget, men jeg vil selv mene jeg altid har kunnet holde til rimelig meget :)
og det har helt sikkert ikke været placebo, er jeg overbevidst om :)

men var enlig os mest ude efter om nogen havde haft lignende erfaringer ?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er helt normalt at få en meget voldsom effekt når i indtager så høje mængder i kager.
Hvis hashen er af høj kvalitet ville jeg aldrig bruge mere end højst 0,3g pr. person.
Det er også derfor din kammerat fik en ubehagelig oplevelse, han fik simpelthen en solid overdosis.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, så har vi vist fået mere end rigeligt i forhold til normal dosis i kager :p

Junior medlem

Jeg lavede 1! kage med 4 venner, hvor vi smed lige omkring 8 gram 120 kr- kashmir fra staden i (omkring 1,6 g hver). Jeg er normalt MEGET modtagelig over for weed selv om jeg ryger hver dag, men lige den kage slog mig faktisk ikke rigtigt. Hvilket jeg syntes er underligt. Men damn! den smagte vildt!
Den ene af dem der spiste med, som er meget støre end mig, fik det virkelig skidt af den, og faldt i søvn med hovedet i toilettet.

N.B
Hver gang du indtager røg eller andre ting som alkohol, afhænger din "rus" meget af hvordan du fysisk har det, samt psykisk. Hvis du selv syntes du har haft en god oplevelse af det, er det jo kun godt? :O
Men prøv dig frem.

Junior medlem
Brugeravatar

lnp skrev:
Hvis du selv syntes du har haft en god oplevelse af det, er det jo kun godt? :O
Men prøv dig frem.

TRUE THAT !! :D
Og tak for den lille historie, vil helt sikkert prøve mig frem igen :)
har du en god opskrift? for synes virkelig vores blev dårlige, tæt på "nu brækker jeg mig"-dårlige ..
Skal lige siges jeg heller ikk er nogen Gordon Ramsay :p

Junior medlem

Matilo skrev:
har du en god opskrift? for synes virkelig vores blev dårlige, tæt på "nu brækker jeg mig"-dårlige ..
Skal lige siges jeg heller ikk er nogen Gordon Ramsay :p

HAHA nej ok :P

Det kommer meget an på hvilken hash det er, samt hvor meget.. Hvis det er en små dyr hash, er det meget meget meget meg et synd! igen MEGET! at lave det på pulver kage... Det er det sgu næsten altid, men hvis det er hurtigt den skal laves, kan pulver kage også godt bruges...

Men altså, hvis du bruger rigtig chokolade.. og meget af det, kan det næsten ikke gå galt syntes jeg haha

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak, vil jeg da helt sikkert prøve næste gang .. må lige få mig en kokke ven i mellemtiden så :D

sidespring; blir det for klamt med skunk i ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skunk er alletiders at lave mad med. Du skal bare koge skunken 2-4 gange I vand(indtil vandet ikke længere bliver farvet grønt), og smid vandet ud. Bare rolig, du mister ingen styrke ved at koge urten. Det fjerner den grimme smag.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak :) og der intet mistet effekt ? :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dét garanterer jeg, for jeg har selv spist kager, og anden mad, daglig I mange år, og kunne ikke drømme om at lave det uden at rense urten I vand først. Det er forskellen på rigtig klam bitter smag og velsmag.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak :)

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Matilo skrev:
Du skal ikke regne med at din oplevelse bliver ekstra psykedelisk, fordi du vælger at administrere det oralt i stedet for at ryge det.

Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg har læst og hørt fra en garvet cannabisryger at når cannabis spises så skulle det gøre oplevelsen endnu stærkere og meget psykedelisk.

Jeg kan ikke huske hvad stoffet hedder, men jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af det.

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/11-Hydroxy-THC

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Waffen skrev:
Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg har læst og hørt fra en garvet cannabisryger at når cannabis spises så skulle det gøre oplevelsen endnu stærkere og meget psykedelisk.

Jeg kan ikke huske hvad stoffet hedder, men jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af det.

Det er ikke noget jeg er bekendt med, udover varigheden af rusen. Du må meget gerne finde noget mere på det, hvis du kan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/11-Hydroxy-THC

http://forum.grasscity.com/apprentice-t ... y-thc.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak, så var der lidt at gå igang med.

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
Det er ikke noget jeg er bekendt med, udover varigheden af rusen. Du må meget gerne finde noget mere på det, hvis du kan.

Ifølge hvad jeg har læst og hørt skulle 11-Hydroxy-THC blive nedbudt af leveren, som det åbenbart ikke bliver særlig godt når man ryger. Nu er jeg ikke læge, men det giver god mening at et stof skulle have nemmere ved at havne i leveren når det spises istedet for ryges.

Man hører også tit om folk der har meget stærke oplevelser når de spiser cannabis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]