Imp skrev:
Nu har jeg læst om spejlneuroner, og hvad har det at gøre med noget som helst? Det beviser jo ikke så meget IMO. De findes da nok, og har en vigtig funktion. Men jeg synes bare det er irrelevant for denne debat? Hvad jeg synes er endnu mere irrelevant er at bringe entanglement ind. Læs lidt om det, for det har du ikke gjort
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_entanglementAnyway, jeg tror sgu vi har ødelagt hans tråd, Quaz. Det her er virkelig kommet ud på et sidspor

Kvantemekanik er min bukselomme

hah

sorry
Well jeg vil lade dig tænke lidt over det selv

det handler også om at opnå en kritisk masse af information

.. men kvante sammenfiltring og spejlneuroner er rigeligt forbundet

... Det er ikke min egen ammestue tese

idéen opstod godt nok i mit hovede på et tidspunkt ret spontant - så jeg begyndte at undersøge - og jeg er ikke den eneste med tanken ;]! langtfra.
Tråden er ikke ødelagt :b den udviklede sig for en stund ^_^ .. og hans spørgsmål er besvaret er par gange, og er stadig åben til at blive besvaret af andre.
Fjas skrev:
Du behøver som ikke at lave rolleye. Jeg er ikke vanvittigt uenig med dig. Jeg er selv 'erklæret' ADHD. tager ikke noget medicin, fordi, jeg som du selv skriver ikke mener at ADHD er nogen sygdom. ADHD er en forstyrelse i forhold til den måde vi lever i samfundet i dag.
, IMO, som 'nemt' kan overvindes(eller ihf koontrollers), med indsats fra egen side, meditation- større selvbevidsthed - generelt hvis man arbejder mere med sig selv som menneske. -Dog ikke uden problemer. At arbejde med sig selv er ikke ensbetydende med at ADHD'en(for nu at arbejde med den officielle diagnose, det er lettere) forsvinder. Det er selvfælgelig noget man skal bokse med resten af livet, tror jeg.
Den rolleye var ikke ment på dig personligt <3

Fint så er vi jo i samme herlige både af samfunds kategorisering

~
ADHD mener jeg simpelthen er det ganske naturlige resultat af at vi er vokset op i en über stimulerende tidsalder der på ondt og godt har top tunet dele af vores hjerne ... En digital evolution af vores hjerne og neurone forbindelser .. Det er faktuelt at vores hjernes mønstre nødvendigvis må være anderledes end vores forfædres fordi at de fleste unge bruger så usandsynlig mange timer på at være "knappe trykkende skærm seende"-aber.
http://www.ted.com/talks/jeff_hawkins_on_how_brain_science_will_change_computing.htmlhttp://www.ted.com/talks/kevin_kelly_on_how_technology_evolves.htmlADHD skal stoppes med at ses som et problem - men som et ekstra potentiale - det er selvfølgelig MEGET imod vores generelle opfattelse fordi vi alle er lige .. Hvilket vi er - men vores miljø vi vokser op i er elementærtændrende for hvem vi bliver som mennesker

Havde mine forældre set mig som et problem og fyldt mig med piller som man kunne ha' valgt, så havde jeg sgu nok ikke været den jeg er i dag

! ..
Vi skal stoppes med at se det som noget der skal overvindes eller besejres eller undertrykkes - højere bevidsthed, meditation, ACT eller psykosentese eller hvilken teori vi vil tage udgangspunkt i ..
men SELVREALISERING er alfa omega for ADHD børn !
Og svampe ! .. svampe svampe svampe

! .. Keep evolution going!
Citat:
Men at vores hjerne ligefrem skulle være markant anderledes end vores forældres, og bedsteforældres, det vil jeg gerne se kilder på..?
Det er ganske simpelt neurovidenskab .. Vores hjerner ændrer sig ift. vores oplevelser .. Dvs. alene det faktum at vi er vokset op i en FULDSTÆNDIG anderledes tidsalder end for 30 år siden gør at vi er fundamentalt anderledes fra bunden og op

! .. Der behøves ingen kilder - det er neurovidenskab som det er ... Vores forbindelser i hjernen ændres - KONSTANT.