Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
av.... måske skulle jeg gå op og blive chekket også...
syntes nogen gange det føles som om lungerne har taget skade .. baah.. ved det ikke...
klart bedre end da jeg røg vær dag, men kan stadig godt lide lidt af en slags " kvælnings fornemmelse "

jeg var netop en af de fjolser der skulle ryge kæmpe hoveder og holde røgen nede i 10 -15 sekunder
for at spille smart.... hm..... ( til jer der gør det - SKÅN JER SELV !! )

Men at få suget shit op fra lungerne skræmmer mig virkeligt meget- er i forvejen
pisse bange for læger, operationer, sprøjter og alt...
jeg er måske bare hysterisk.

sorry for hijacket, det skal ikke omhandle mig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
Malkavian skrev:
Så du vil fortælle folk, at du inhalerer din røg på en dybt skadelig måde, for at vise at hashrygning ikke gør folk dumme?

Mit råd: hent du hellere førstehjælpskassen, der bruges under skud mod egen fod. :roll:

Nej, ikke ligefrem. Den smule information skulle gerne holdes hemmelig. Men i en diskussion, der for de meste bygger på anekdotisk bevisførelse, uunderbyggede påstande og flotte ord ("Min fars kusines svogers hund er pulmonolog på Riget og han siger, at man ødelægger pandelapperne ved at ryge hash"), som det desværre ofte er tilfældet i den private såvel som den offentlige rusmiddeldebat, kan det være nødvendigt med et snappy comeback.

"Når jeg ryger, laver jeg altid en Valsalvas manøvre med lukket glottis, kan du det? Nå, så smut pomfrit."

For at undgå yderligere afsporing af debatten, vil jeg anbefale OP's ven at se den forbandede læge. Du betaler for det, om du vil det eller ej, og så er der ingen undskyldning for ikke at få den hjælp, man fortjener. Genfind dine nosser, bid smerten i dig, og nyd resultatet - det lyder ikke til at kunne blive meget værre.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
nu er det ikke fordi Valsalvas manøvre er særligt svær du udføre den hver gang du skider ;)

Medlem
Brugeravatar

Uanset om han vil gå til lægen eller ej, kommer han det desværre nok i nær
fremtid.
En morgen vågner han og kan ikke trække vejret, så er det 112, og afsted.
Det vil tage for lang tid at ringe til lægevagten. - Og det er ikke for at være grov. :cry:

Selvfølgelig kan man få vand i lungerne. Der døde ca. 10-20mio. mennesker
under 1'ste verdenskrig af vistnok en fugleinfluenza. Når sygdommen slog til
efter inkubationstiden, druknede soldaterne af vand i lungerne indenfor 48
timer.

Moderator
Brugeravatar

hvis han skulle have vand i lungerne pga af en betændelses tilstand forudsaget af rygning vil jeg stærkt opfordre til at han A) kommer til en læge og får det undersøgt da det både kan skyldes betændelses tilstand og forhærdning af lungerne så de har svært ved at ilte B) lungetumorer C) begge dele

og så vil jeg desuden anbefale han holder op med at ryge med det samme... hvis det drejer sig om en lille mængde væske kan den sandsynligvis reabsorberes af sig selv så snart lungerne kan ilte sig selv igen.

men få dog for dælen en læge til at kigge på det... han behøver jo ikke ligefrem nævne bong.. han kan bare sige han kæderyger smøger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
hyene skrev:
han behøver jo ikke ligefrem nævne bong.. han kan bare sige han kæderyger smøger

Man kan vel bare sige det som det er, at man ryger bong? Jeg tror sku at en læge har set meget værre end det. Og så er det jo også altid bedst at være ærlig overfor læger.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

jo jo self har hans læge set værre end det... jeg tænkte bare hvis det var det der afholdt ham fra at gå til lægen... så behøvede han ikke nævne det... jeg vil sige nogle gange er ærlighed bedst men lige i det her tilfælde er det lidt ligegyldigt om det er 40 smøger eller bong.... det er de samme risiko faktore.. bortset fra at bong bliver delt en del mere og man riskere blandt andet tuberklulose på den bekostning men går ikke udfra der er nogen i jeres omgangs kreds der har det?

Medlem

Geografisk sted: Århus
CannaChem skrev:

Som Prom skriver kan en overbelastning af lungevævet give ødemer, som kan samle vand, kendte eksempler er syre- og baseætsninger.
Kan vi ikke blive enige om, at en heftig bongrygning med 1 g/hovede flere gange om dagen kan skabe et mindre gunstigt miljø for lungevævets ve og vel og give skader på vævet, som igen kan give ødemer/vandsamlinger...jeg tror på ingen måde det er umuligt!

At det ikke er vandet i sig selv, som er synderen lyder meget sandsynligt. Man får sgu heller ikke vand i lungerne af at gå i overmættet vanddamp (tåge/dis). Heller ikke selvom man vandrer langs en motorvej, med aerosoler af PAH, sod, generelt uforbrændte partikler, bakterier, samt sporer fra svampe og bakterier...medmindre man ikke har et velfungerende hjerte!

Fedt svar. Det er lige hvad jeg manglede. Det er udover min viden. Så tak for dette!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]