Malkavian skrev:
Så du vil fortælle folk, at du inhalerer din røg på en dybt skadelig måde, for at vise at hashrygning ikke gør folk dumme?
Mit råd: hent du hellere førstehjælpskassen, der bruges under skud mod egen fod.

Nej, ikke ligefrem. Den smule information skulle gerne holdes hemmelig. Men i en diskussion, der for de meste bygger på anekdotisk bevisførelse, uunderbyggede påstande og flotte ord ("Min fars kusines svogers hund er pulmonolog på Riget og han siger, at man ødelægger pandelapperne ved at ryge hash"), som det desværre ofte er tilfældet i den private såvel som den offentlige rusmiddeldebat, kan det være nødvendigt med et snappy comeback.
"Når jeg ryger, laver jeg altid en Valsalvas manøvre med lukket glottis, kan du det? Nå, så smut pomfrit."
For at undgå yderligere afsporing af debatten, vil jeg anbefale OP's ven at se den forbandede læge. Du betaler for det, om du vil det eller ej, og så er der ingen undskyldning for ikke at få den hjælp, man fortjener. Genfind dine nosser, bid smerten i dig, og nyd resultatet - det lyder ikke til at kunne blive meget værre.