Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: første gang.
Junior medlem

hej jeg er en 16 årig dreng som har tænkt sig at smoke lidt tjald, vil tage ind på staden imorgen og købe lidt, men da det er min første gang aner jeg intet om det. Har smakt på en joint før, men har aldrig købt det selv, hva er godt at købe når man er ny begynder? og jeg ved godt at man ikke må diskutere priser, men hva burde jeg betale bare for et gram af det mest normale?.
Og så lige det der med at riste tobakken til en joint, hvor meget skal det ristes, og hvad sker der hvis der ikke er ristet nok?
tak på forhånd. :D

Medlem

Hej :)
Du kan købe færdigtrullede joints inde på staden, det er måske en bedre idé :D Jeg kender ikke alle de fine navne som stadens røg har, men hvis du kan få fat i en (god) ryger, så er det ganz prima :)
Bare rist smøgen indtil at den er rimelig mørk, og bare rolig, der er ikke noget farligt ved at smøgen ikke er ristet nok. Man kan sagtens ryge den uristet, men det er som at ryge en smøg uden filter, og så med hash i, og det kan jeg ikke lide. Pas iøvrigt på, at der ikke går ild i den! Sæt tungen på spidsen af smøgen, for at undgå at det fanger ild.

Held og lykke min ven

Junior medlem

yodawgyo skrev:
Hej :)
Du kan købe færdigtrullede joints inde på staden, det er måske en bedre idé :D Jeg kender ikke alle de fine navne som stadens røg har, men hvis du kan få fat i en (god) ryger, så er det ganz prima :)
Bare rist smøgen indtil at den er rimelig mørk, og bare rolig, der er ikke noget farligt ved at smøgen ikke er ristet nok. Man kan sagtens ryge den uristet, men det er som at ryge en smøg uden filter, og så med hash i, og det kan jeg ikke lide. Pas iøvrigt på, at der ikke går ild i den! Sæt tungen på spidsen af smøgen, for at undgå at det fanger ild.

Held og lykke min ven

totalt tak for info dude, men hvad vil de der færdig rullede joints koste? bare så jeg lige har en ide om det :D og lige en anden ting, tjald på staden, der er der ikke sådan en slags 18 års aldersgrænse på ligesom med tobak vel?

Junior medlem
Brugeravatar

Jo de spørg dig helt sikkert efter id. :)

Junior medlem

Kiptus skrev:

hvorfor sætte aldersgrænse på noget der i forvejen er ulovigt? :o

Medlem

Han laver også sjov, jeg formoder bestemt ikke at du vil blive spurgt efter ID.
Prisdiskussion er iøvrigt imod reglementet her på Psychedelia, så selvom jeg vidste det, så kan jeg nok ikke fortælle dig hvad en joint vil koste. Ikke specielt meget, og det er i hvert fald bedre at købe den sådan, end at købe et gram røg, som du egentligt ikke 100% ved hvad du skal gøre med.

Junior medlem

yodawgyo skrev:
Han laver også sjov, jeg formoder bestemt ikke at du vil blive spurgt efter ID.
Prisdiskussion er iøvrigt imod reglementet her på Psychedelia, så selvom jeg vidste det, så kan jeg nok ikke fortælle dig hvad en joint vil koste. Ikke specielt meget, og det er i hvert fald bedre at købe den sådan, end at købe et gram røg, som du egentligt ikke 100% ved hvad du skal gøre med.

puha! var lige ved at blive bange. Men lyder great, vil glæde mig til en god ryge :D

Medlem

Synes også det er en god idé at starte med en færdigrullet. Køb evt. to. Det er ikke alle der bliver skæve første gang de ryger, og de er ikke specielt dyre :)
Ellers bare start stille ud. Tag 5-6 hits og lad jointen hvile i askebægeret.. hvis du ikke kan mærke noget efter 10 minutter, så tænd den igen. Du må selv finde ud af hvad der passer dig bedst, men hvis du ryger en hel joint første gang kan det hurtigt ubehageligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes derimod du skal købe din egen klump, så lære du at dosere og har en mulighed for at dosere.

Nogle af de færdigrullede kan godt være ret heftige synes jeg.

Som hovedregel så køb hash til over 80 kroner grammet. Jo dyre jo bedre kvalitet. Medmindre de snyder dig og det sker jo desværre. Men hvis det er en dyr klump (120 grammet) kan du nøjedes med lidt hash og blive skæv på en meget rarere måde end den billige standard hash fra forstæderne.

Eksempelvis røg jeg og 2 venner 1 gram hash sammen i en joint henover et kvarter. Vi blev slet ikke ramte overhovedet, lidt ondt i hovedet. Hvis det havde været god hash til 120 kroner var vi sendt til månen osv.

Du kan også købe skunk/pot, der kan man få noget homegrow osv. til fornuftige priser som fungere helt fint.

Fordelen ved skunk er at pusherne har dårlig chance for at snyde dig. Du kan mærke om det er klistret (godt tegn), tørt osv. Ved hash ses blødhed på sort hash som et godt tegn, problemet er at det nemt kan ordnes med andre fyldmidler.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
jeg stod faktisk engang bag ved et tøsebarn inde på øen, og der spurte pushern hende hvor gammel hun var og hun svare "jeg er 16" hvor efter pusherne gir hende elevatorblikket og siger disse ord "smut med dig, du kan godt finde et andet sted og købe" haha :D såe i skal ikk lave sjov med at de alle bare sælger til højer og ventre :D

men tilbage til topic...

jeg ville (også) anbefale dig at købe noget pot. altså det er milder end skunk og hash såe du ikk ænder i kogerne fra helvede som min selv en af de første gange jeg røg..
men jaer alt i alt. bare chill tag det stille og roligt som BryGs siger ryg lidt , læg den. og så ryg noget mere vis du lyster...

god ryger , og jeg håber det blir en god oplevelse for dig ;)

Junior medlem

Jack von Hashluder skrev:
Jeg synes derimod du skal købe din egen klump, så lære du at dosere og har en mulighed for at dosere.

Nogle af de færdigrullede kan godt være ret heftige synes jeg.

Som hovedregel så køb hash til over 80 kroner grammet. Jo dyre jo bedre kvalitet. Medmindre de snyder dig og det sker jo desværre. Men hvis det er en dyr klump (120 grammet) kan du nøjedes med lidt hash og blive skæv på en meget rarere måde end den billige standard hash fra forstæderne.

Eksempelvis røg jeg og 2 venner 1 gram hash sammen i en joint henover et kvarter. Vi blev slet ikke ramte overhovedet, lidt ondt i hovedet. Hvis det havde været god hash til 120 kroner var vi sendt til månen osv.

Du kan også købe skunk/pot, der kan man få noget homegrow osv. til fornuftige priser som fungere helt fint.

Fordelen ved skunk er at pusherne har dårlig chance for at snyde dig. Du kan mærke om det er klistret (godt tegn), tørt osv. Ved hash ses blødhed på sort hash som et godt tegn, problemet er at det nemt kan ordnes med andre fyldmidler.

men hvordan kan jeg være sikker på at de ikke snyder mig med joint's? er de altid god kvalitet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
gettinhigh skrev:
men hvordan kan jeg være sikker på at de ikke snyder mig med joint's? er de altid god kvalitet?

Han siger netop at du skal købe din egen klump, så du selv ved hvad der kommer i jointen.
Og du kan jo teoretisk set ikke være sikker på at de ikke snyder dig med indholdet i en joint du køber i blinde, men det kan være at du kender nogen som er gode at komme til derinde, eller også gør dine venner måske.

Junior medlem

Halose skrev:
gettinhigh skrev:

Han siger netop at du skal købe din egen klump, så du selv ved hvad der kommer i jointen.
Og du kan jo teoretisk set ikke være sikker på at de ikke snyder dig med indholdet i en joint du køber i blinde, men det kan være at du kender nogen som er gode at komme til derinde, eller også gør dine venner måske.

det syntes jeg også lyder som den bedste idé. jeg har bare hørt rygter om at pusherne på øen blive meget nemt agresive, pga. de er på stoffer.. så skal jeg passe på når jeg skal ind og have lidt røg? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
gettinhigh skrev:
det syntes jeg også lyder som den bedste idé. jeg har bare hørt rygter om at pusherne på øen blive meget nemt agresive, pga. de er på stoffer.. så skal jeg passe på når jeg skal ind og have lidt røg? :D

Altså nu skal du tænke på hvad rygter kan gøre, navnligt i provinsen. Altså omkring staden.
Men nu har jeg ikke købt på staden sådan vanvittigt mange gange, men jeg har aldrig oplevet en aggressiv skubber derinde..

Medlem
Brugeravatar

gettinhigh skrev:

wut? Nej det skal du bestemt ikke. Bare opfør dig normalt/høfligt, vælg en bod, køb den klump du ønsker, aflever penge, gå hjem, ryg og god fredag.

Junior medlem

tak for jeres vejledning people, nu er jeg for alvor parat til en god ryger, må i have en god ferie med massere af røg :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige lidt praktisk information.
Hvis du beslutter dig for ikke at købe færdigrullet, så vil jeg anbefale dig i det mindste at købe færdigrullede cones. Det er ofte ret svært at rulle et ordentligt cone i starten, da det kræver lidt teknik (specielt hvis man gør det på ''oldschool'' måden). Du kan købe dem i 7/11 ved metroen, eller inde på staden ved headshop boderne.
Pusherne er som udgangspunkt hverken aggressive eller på stoffer (og dog, de kan eddermame sparke en chillum bag boderne). Der er dog ting de ikke bryder sig om, og det er ikke altid man lige er klar over det. Første gang mig og mine venner var inde på staden for at købe (dengang vi var miniputter), blev vi afvist ret grumt, for det første fordi vi allesammen stod inde over boden og tjekkede al' hashen ud, det tog os godt og vel 5 minutter. Og så ville vi høre hvor meget vi kunne få for 50 kroner vi havde skrabet sammen :D Det kunne de ikke li'.. ''HVOR GAMLE ER I EGENTLIG? I STÅR BARE DER MED ÅBEN MUND OG POLYPPER'' og så smuttede vi.
De steder der er centralt placeret og har stor kø, bør du egentlig undgå (medmindre du bare skal have dig en færdigrullet). De er ikke altid lige friske til at snakke/diskutere produktet, ofte fordi de er møgblæste, også fordi der konstant er kø og de vil bare have en videre.. De små boder derimod har lidt mere overskud, og det er egentlig meget rart når det er første gang, og man er i tvivl om hvad man skal købe.

Og nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig at komme frem/tilbage, men prøv for alt i verden at undgå metrostationen når du skal hjem. Politiet er begyndt at stå nede for enden af trapperne og udvælge alle dem der ser mistænksomme/skæve ud til visitation, samt nogle civile der står øver ved trapperne - Kort sagt, ITS A TRAP.
Og husk at lighte jointen jævnligt når du ryger alene, den brænder nemt skævt og går ud i forhold til cigaretter :) Go ryger

Medlem

jeg holder stadig på at du køber en færdigrullet. klart, det er fedest at sidde med sit eget røg og lave mixet selv, og ja, færdigrullede er lidt spild af penge i forhold til bare at købe skunk/hash. men tror en færdigrullet er meget mere overskuelig første gang man ryger. Der handler det om at prøve rusen. Det med at rulle joints kommer senere, hvis det er noget for dig.. så med en færdigrullet skal du bare tænde den, uden at spekulere over om du nu har ristet ordentligt, puttet nok hash i, den stopper ikke osv. Nu køber jeg ikke selv færdigrullede, men jeg ved da at dem de har stående er fine. Du skal ikke være bange for at blive taget i røven, de er jo som sagt rullet og har en fastsat pris :)

Junior medlem
Brugeravatar

Kiptus skrev:

:D Go' griner

gettinhigh skrev:
hej jeg er en 16 årig dreng som har tænkt sig at smoke lidt tjald, vil tage ind på staden imorgen og købe lidt, men da det er min første gang aner jeg intet om det. Har smakt på en joint før, men har aldrig købt det selv, hva er godt at købe når man er ny begynder? og jeg ved godt at man ikke må diskutere priser, men hva burde jeg betale bare for et gram af det mest normale?.
Og så lige det der med at riste tobakken til en joint, hvor meget skal det ristes, og hvad sker der hvis der ikke er ristet nok?
tak på forhånd. :D

Jeg vil stik imod de fleste andre ikke anbefale dig at købe færdigrullet. Hvis du er helt uerfaren, vil jeg for det første anbefale dig at ryge sammen med nogen du kender, som har bedre erfaring. Hvis du beslutter dig for dette, så hold godt øje med hvad og hvordan vedkommende gør tingene.

Er du alene om det, så vil jeg foreslå noget 80'er hash, det er en okay ryger at lægge ud med. Lad være med at forvent for meget første gang - der er mange der ikke rigtigt føler nogen effekt første gang de ryger, det har jeg selv venner der har oplevet.
Når du rister, så hold smøgen i den hånd du normalt bruger mest (alt efter om du er højre- eller venstrehåndet). Husk at slikke let på enden af smøgen, for at undgå at der går ild i den. Kør smøgen hurtigt frem og tilbage mens du konstant holder den tobaks-stoppede del af smøgen inde i flammen på din lighter. Når smøgen begynder at ryge let / stinke kraftigt af nicotin, så pust i den ind til der ikke kommer mere røg ud. Gør dette et par gange, ind til der næsten ikke kommer mere nicotin-damp ud!

Sidst, så køb nogle færdigrullede cones, det kan være vanskeligt at rulle selv hvis du aldrig har prøvet det før - og de passer som regel meget godt med en enkelt smøg (hvis du ryger hash).

Der er selvfølgeligt mange andre måder at rulle en pind på, men det var sådan den mest begynder-venlige metode jeg kunne komme på - go ' ryger!

- Skunkinator

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]