Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Absinth!
Medlem

@Hali ja for fanden det må da snerpe lidt hen ad tidsmaskine at sidde og nørkle med et så gammelt glas med lige den historie. Jeg forstår sgu godt din interesse!

mvh

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
jaja det er altsammen godt nok men for at have en virkning skal man over 2mg pr kg kropsvægt (10 er det der siger spar to) og 30mg så begynder man at tage skade i låget, så det er nok bare alkohollen/hashen der virker sjovt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] men selvbedrag er jo også et godt stof [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Das Gemisch der beiden Steroidisomere alpha- und beta-Thujon ist Inhaltsstoff des Wermuths (lat. Artemisia absinthium) und des ThujaStrauchs (lat. Thuja orientalis), ein farbloses Öl mit erfrischendem, mentholähnlichem Geruch, unlöslich in Wasser, löslich in Alkohol. Thujon ist ein Nervengift, das in geringen Dosen belebend und anregend wirkt. Thujon ist bereits in geringen Dosen (2mg/kg) psychoaktiv, wohingegen erst hohe Dosen als gesundheitlich bedenklich eingeschätzt werden. Diese Dosen sind so hoch, dass Wissenschaftler in neueren toxikologischen Studien sogar bezweifeln, dass selbst der früher noch vergleichsweise hohe Thujongehalt des Absinths (80-200 mg) problematisch war. Gehirnschäden treten ab 30mg/kg-Körpergewicht auf. Wenn ein 70kg schwerer Mann 284ml eines 70% Vol Absinths mit 10mg Thujon zu sich nimmt, hat er ungefähr 0,006 mg/kg-Körpergewicht !!!

•Der Name Thujon kommt von der Thuja, die diesen Stoff in ihren Zweigen in hoher (toxischer) Konzentration enthält. Diese hat ihren Namen dem Baum Thyon zu verdanken, dessen wohlriechendes Holz die alten Griechen für ihre Brandopfer benutzten (griech. Thyein opfern)

Jeg ved godt det er på tysk, men hvis i ikke kan tyde lortet så print ud og tag med i skolen eller bare too bad you should have stayed in school. (and payed attension)
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Du har nok ret der Tågen. Jeg synes jeg så på en af de tyske sider, at der formentlig har været omkring 2mg thujon i et shot absinthe. Det må betyde, at man allerede den gang skulle drikke afsindigt mange shots for at mærke Thujonen (hvis 2mg per kg legemsvægt er minimumdosen).
Det ville være interessant at vide, hvor meget Thujon, der er i den hjemmelavede malurt tinktur. Er der nogen der har et bud på det? Det må gerne være på tysk [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

mvh

Medlem

der går visse teorier om at det ophober sig i kroppen.... tjaeee og hvis man er en "flaming" alkoholiker der tager over en flaske om dagen.... så begynder det jo at ligne noget, men den der med et par af de kommercielle shots tror jeg ikke rigtigt på... men igen folk vil jo gerne snydes
[img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

olierne.... de er sørme her [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] http://www.erowid.org/chemicals/absinthe/absinthe_info3.shtml

og se engang vores rejnfang er der osse... og den gir malurt prygl... men min erfaring er at olien har en kemisk/kloret smag/lugt... men hvot te fuk hvis de var smagen man gik efter såeeeee.....

[ 06 Oktober 2002: Besked ændret af: tågen ]

Medlem

nå nå snydes og snydes, det ved jeg nu ikke. det er vel den komercielle absinthe der er den rigtige absinthe, så hvis man vil drikke absinthe er man vel ikke snydt på nogen måde, når man drikker kommerciel absinthe. men derfor kan man jo godt føle sig snydt, hvis man drikker absinthe for at blive lam af thujon. eller hvad?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Oprindelig fransk absinthe havde et thujonindhold på omkring de 20mg/kg og det er rigeligt til at nedsænke en fuldvoksen mand i en thujonrus. Se blot på Aleister Crowley -han var altså en stor dreng på næsten 2m! *g*. De tjekkiske absinther ligger ikke under for EU's thujongrænse og kan derfor sætte indholdet så højt de vil. Et par shots af en 100 mg/kg. er rigeligt til at gøre dig mystisk. "Tricket" hvis man kan kalde det det, ved at drikke absinth, er at drikke sine glas hurtigt (så er de også kolde). På den måde mærker man thujonen før alkoholen sætter ind. Når de 60% rammer sætter thujonen dog hurtigt ud.
Når man drikker absinth bør man ikke forvente at blive blæst eller sendt på tur som med andre stoffer. Det er ikke et hallucinogen og det har det alrig været! Man oplever en klar effekt ud over alkoholen, som bedst kan beskrives som et kreativt klarsyn. Humøret højnes og man har lettere til inspiration. Det føles som om alkolrusen har fået en lidt skarpere "edge".

Der er så mange ting der udgør en god absinth. Rusen i sig selv er kun en del af helheden. Ingredienserne ,farven, duften, smagen, brygningsmetoden og louch'en har alt sammen betydning for det samlede indtryk.

Hvis du er desperat narkoman så ryg nogle peanutskaller, eller smid en dusk malurt i en halv flaske vodka. Hvis du derimod har sans for de finere ting i livet og interesserer dig en smule for en spændende periode i europæisk kultur, la Belle Epóque, så vil jeg kraftigt opfordre dig til at bestille en ske og en af de traditionelle franske absinther. Du vil ikke fortryde det.

Det kan sgu godt være jeg er lidt af en snob, men jeg mener bare at "la Fée Verde" fortjener at blive behandlet med en smule respekt!

Til sidst vil jeg lige smide et link. Det er her at nogle af de mest seriøse "absintheurs" holder til. Nogle af dem kan være lidt snobbede, men alt i alt er det et totalt cool site! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
www.sepulchritude.com/chapelperilous/absinthe

Læs i øvrigt FAQ'en for en uddybning af absinthens virkning!

/Karma!

[ 07 Oktober 2002: Besked ændret af: Halifax666 ]

Medlem

Det var lige det jeg mente [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Selvfølgelig har det sin berettigelse at drikke skidtet hvis man kan lide smagen og "stemningen" med det hele [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] men man skal jo ikke tvinge det i sig i håb om at blive blæst herfra og til kingdom come af de komercielle.
Men jeg må indrømme at jeg aldrig har prøvet den "rigtige" måde at drikke absinth, men hvis jeg en dag falder over det så prøver jeg det helt klart, men jeg syntes at udstyret dertil har en for peberet pris for mig, men det ser da cool ud [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Hvis der er nogen der kender et godt værtshus der tilbyder denne form for alkohol så vil jeg da gerne høre om det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

www.lafeeverte.de har de billige replika skeer og glas, hvis det var noget? Med hensyn til selve absinthen ville jeg ikke gå på kompromis. Her synes jeg at en "Un Emile" eller en "Pernod" ville være fint til en "jomfru" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/Karma!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halifax : Jeg går altså ikke rigtig på den der med at 10ppm er nok. Jeg har flere gange prøvet at drikke rigtig absinth med 10ppm thujone og jeg blev overhovedet ikke lam... Til gengæld er jeg blevet lam alle de gange jeg har drukket hjemmebryg , men du har ret, de kommercielle smager langt bedre.

Mvh. Christian

Medlem

Geografisk sted: Kbh.
Halifax666, absintheoriginalsiden er total fed, nu tror jeg også at jeg går over til at købe det rigtige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Fed hobby [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Mvh. Indra [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Hmm.. Du skriver at din ekstrakt metode virkede fint, fenriz.

Hvis det fjerne den grimme smagen er det da meget nemmere at ekstralere med methanol eller IPA og så hælde det i vodka, ligesom du beskriver. Virkere ekstrakten virkelig ligeså godt som hvis man havde ladet urten trække i vodka'en?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Daffy: Ja den virker fint hvis du bare lader urten trække i vodka, men vodka indeholder 60% vand og alle de bitresmagsstoffer er opløselige i vand, derfor smager det bedre hvis du først ekstraherer i sprit som jo ikke indeholder vand. Jeg har ikke prøvet at ekstrahere med methanol eller IPA (isopropylalkohol) men jeg vil tro det virker... tjek thujones opløselighed.

Mvh. Christian

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Indra-) Det ER en fed hobby, men pas på -du blir SÅ hooked på antikviteterne! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
/+karma!

Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus egnen
Tja..Når man tager sådan et par enkelte shots Absinthe, virker det sq ikke en skid synes jeg..Det er ligesom når man ryger hash første gang..Man tror det virker helt vildt godt, men i virkeligheden kan man ikke mærke en skid...Indbildningskraften er størere end man lige tror! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Placebo [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OCB-) Har du overhovedet fattet hvad der stod i mine tidligere posts??? -og hvad er det for noget shit med at man ikke kan mærke hash første gang? Tror sgu at du skal skifte til en dealer med nogle ordentlige varer...

Og Fenriz...din mor!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

jeg kunne nu ik mærke en skid 1. gang jeg røg... til gengæld troede jeg heller ikke at jeg kunne [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] ...

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
røg på en jordbong første gang ovre på skateren...
Tro på at jeg kunne mærke det [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Har ikke prøvet jordbong siden da!

VH

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
røg på en jordbong første gang ovre på skateren...
Tro på at jeg kunne mærke det [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]
Har ikke prøvet jordbong siden da!

VH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]