Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, jeg er en knægt på 18 fra københavn.
Jeg ved ikke hvor jeg skulle poste denne tråd, så undskyld hvis jeg har lagt den forkert :)
Det er svært at forklare, men i lang tid, nok 2-3 år har jeg været "ked af det" men kan ikke sætte ord på det?, kan ikke finde ud af hvorfor.
Jeg har røget en del hash, og det får mig på andre tanker.
Har nu holdt pause fra hash i ca 1 månede, da jeg begyndte ikke kunne klare hverdagen uden hashen.

Nok om det,
I tidens løb er det flere ting, som jeg VED har forværret min tilstand, altså at jeg ikke har det godt.
Jeg har gjort mange dumme ting i tidens løb, for 5 uger siden var jeg til en privat fest, hvor jeg blev tilbudt noget pulver ( kan ikke huske hvad det hed) og dum og fuld som jeg var takked jeg pænt tak.
( Ved godt det er så dumt gjort af mig, fik også at vide hvad det var, men kan ikke huske nu)
Kort efter indtagelsen begynder alt at gå hurtigt for mig, alle ting "bevæger sig", lyset bliver skruet op, musikken dæmpes og jeg får en ekstrem kvalme. Ca 15 min efter indtagelsen kan jeg ikke huske hvad jeg har lavet. Jeg fik at vide vi tog i byen.
Efter en tidsramme på ca 2-3 timer var det ligesom jeg "vågnede op", derfra kan jeg huske noget.
Kan huske jeg manglede min bluse, alt mit tøj var beskid, gået i stykker og blod over det hele.
Mine venner kan ikke fortælle mig hvad der er sket, da jeg blev væk fra dem.
Nu er der gået 5 uger, og noget langt inde i mit hovede. En stemme, jeg kan huske fra den after. Bliver ved med at plage mig, den siger:
Har du det godt? er du sikker på du har det godt? Det ser altså ikke godt ud det der osv osv osv. Med en meget mærkelig stemme, og noget siger mig det kunne være politiet/nogle sikkerhedsfolk (lille sidespørgsmål, hvis der er blevet filmet den aften af mig, til fx midt om natten, må de så gerne udgive det?)
men atlså den stemme, bliver ved med at fortælle mig det, og det går mig virkelig virkelig på.

Er der nogle der har samme erfaring med det "stof" jeg indtog, eller har nogen ide om hvad det var?.

Og er der noget jeg kan gøre for ikke at være "ked af det " hele tiden.

Det er meget svært at forkalre hvordan jeg har det, og undskyld hvis jeg skriver på en måde så i ikke forstår det.

Tak på forhånd

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
AnonymeKnaegt
Få fat på de mennesker du var sammen med og spørg og skriv det ned,
og sig ikke ja til noget i fremtiden du ikke ved hvad er, og har undersøgt nøje,
og forberedt dig på, og aaalt det der.

det er simpelthen for uansvarligt, især når du også har drukket.
mdma...ketamin... ja det kan jo være alt muligt, da du jo ikke rigtig kan beskrive din rus.
Få fat i de gutter der gav dig det og forlang en forklaring.
Kan du umuligt få en forklaring på den ene eller anden måde,
og det forsætter med at være " slemt " oppe i dit hoved, må du opsøge
en læge og ev.t få taget en test der.

Jeg tænker lidt TROLL når jeg ser det her,
men samtidig er det jo ikke særlig sjovt hvis det er rigtig og du har det skidt.

Pas nu på dig selv for fanden... !!
Har du virkelig gået og haft det skidt i 5 uger ?
Og er intet blevet bedre ? overhovedet ?

mvh karnage

Senest rettet af Mr.Pink 08 feb 2011 01:10, rettet i alt 1 gang.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kære AnonymeKnaegt

Det lyder som en ubehagelig oplevelse, specielt elementet af hukommelsestab er ikke rart. Det lyder som om noget af din oplevelse stadig sidder "frosset" i din psyke, ligesom følelsen af at være ked af det også sidder der. En god måde at ændre sådanne følelser/inde oplevelser på er at observere dem. Det er svært, for de er ubehagelige, men hvis du accepterer dem som en del af dig (hvilket de er), mister de deres kraft.

Det er svært at gætte hvad stof det kan have været, men kvalmen, desorienteringen og hukommelsestabet passer alle på ketamin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Hey dude :) endnu en tanke her som er ment velmenende ..

Jeg tror ud fra din beskrivelse af rusen og tidsrammen at det du har indtaget har været ketamin .. det passer perfekt på samtlige af dine beskrivelser - mere end noget andet stof ... Hesten har taget dig med på en tur ...

Og hesten forsøger at fortælle dig noget ..
Ketamin er det kraftigste antidepressiv udviklet - anvendt i terapeutiske omgivelser .. fordi det er dissociativt i dets virkning, og giver dig en mulighed for at anskue tingene langt mere objektivt ..
At du samtidig har været påvirket af depressanter som alkohol gør at det hele ændrer sig lidt og forklarer dit hukommelsestab ..

Ikke desto mindre har du haft oplevelsen - og nogle tanker er blevet vækket .. Den her stemme du beretter om er din egen indre monolog - men du kan ikke genkende de ting den siger, eller vil i hvert fald ikke helt stå ved dem ..
Og alligevel så ved du jo at den taler sandt? Du starter selv ud med at pointere at du har haft det skidt i en periode - og nu har du den her indre stemme, der spørg om du nu også er ok? .. Og hvad svarer du så den indre stemme? ...

Godt - hvis ikke svaret er et knaldhamrende klingende JA JEG HAR DET STRÅLENDE .. så burde du måske give det lidt tanke? ..
Din opvågnende følelse er også en virkelig opvågning til det virkelige liv i stedet for den tanke-illusion/tanke-boks vi er blevet placeret i af vores omgivelser - bevidst og ubevidst - med ondt og godt/kært i sinde ..

Først prøv at spørg dig selv, højt ud i rummet "Hvem er jeg?" og tøv så, og lyt til svaret i dit hovede :) ..
Skriv til mig hvis du undrer dig over svaret du får :) ... uanset hvilket svar du får ;) ..
Jeg kan fuldstændig relatere til de tanker du der har dig - og har siddet samme sted og haft den samme tvivl ..

Ang. video fra den aften? .. har du gjort noget dumt? ik at du skal uddybe - men nej du skal ikke frygte at noget bliver udgivet til nogen :) .. slet ikke når du sidder 5 uger senere ... Den aften er kommet og passeret og ditto er de handlinger du gjorde den nat :-) Stop med at frygt at det kommer tilbage og bider dig i røven - fordi hvis du gør, så gør det ;b

Og ja - der er masser du kan gøre for ikke længere at være ked af det, det er en proces - men ikke en der behøver være lang .. Men hvis du vil vide hvad du kan gøre for at slippe for at være ked af det - skal du stoppe med at tænke at du vil stoppe med at være ked af det - og i stedet begynde at tænke at du vil være glad :)! .. dét er et meget godt udgangspunkt :)! ..

Og hey - du forklarer det sublimt! tvivl ikke på dine egne ord ;)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Nu har jeg slettet alle dumme svar som ikke har noget med topic at gøre.
Hold jer til sagen, og hvis I ikke har noget fornuftigt at sige, så ti!

Hilsen Fanny

Medlem

QuaZ.... Suk

On Topic:

Det er sådan at du har været "ked af det" i 2 til 3 år.. det er klart et tegn på depression.. man er ikke ked af det i 3 år og det står klart for mig at du ikke bare kan tænke dig til at blive glad som den nye kvaksalver QuaZ siger.. du vil have godt af nogle samtaler med en psykolog.. og i mellemtiden kan det være at du vil have gavn af antidepressiv som hedder SSRI også kendt som lykkepiller.. det er fuldkommen op til dig selv om du mener du vil indtage den medicin eller ej.. Jeg har gjort det.. og jeg ville ikke have været her idag hvis ikke jeg gjorde.. men det er Mig jeg snakker om ikke dig ;).. de virker forskelligt fra person til person.. nogen fraråder at tage det mens andre råder til at tage dem.. Der er gode og dårlige ting ved at tage dem, nogen oplever mange bivirkninger og skifter til et andet og oplever ingen eller lette bivirkninger.. så somsagt det op til dig.

I første omgang vil jeg dog igen råde dig til at få dig nogle samtaler med en psykolog eller en læge som du stoler meget på og som lytter godt! før du overvejer at tage SSRI.. min oplevelse er at det som SSRI'en "fjerner" i langt de fleste tilfælde er noget som man også selv kan arbejde med hvis man som person har viljen til at gøre det!

Jeg er sådan lidt midt imellem jeg dømmer ikke folk der tager SSRI fordi jeg oplever at der er nogen som VIRKELIG har brug for medicinen, og nogen som evt vil have gavn af medicinen men faktisk godt kan klare sig selv når det kommer til stykket.. og jeg var en af dem som virkelig havde brug for det.

Der er jo heller ikke nogen der siger du skal tage det resten af dit liv, jeg gør feks ikke mere :)

God vind i fremtiden min ven

Junior medlem

Åh det lyder som en forfærdelig oplevelse :(

Men det er godt du kan se at du var gal på den, ved at sige ja tak til stoffet, fordi i fuldskab kan alting ske, og man kan undskylde og fortryde i en million år efter, men det ændre bare stadig ikke fortiden, og det må man bare acceptere.

Mht. stemmerne, så tror jeg det er fordi at hele aftenen har været lidt at et mysterium, og når der så dukker noget op i dit hoved, som måske kan have relation til den aften, så reagere din hjerne bare kraftigere på det, end hvis du vidste hvad der var sket.
Det kan også være at det ubevist er nogle stemmer som du selv skaber inde i hovedt, for at finde en forklaring?

Men i hvert fald, det lyder meget som en depression du har, om det så er en let, moderat eller svær én af slagsen du har dig, er kun en læge eller psykolog der kan fortælle dig det.

I hvert fald syntes jeg du skal opsøge en læge, som kan henvise dig til en psykolog.
Jeg har for nogle år siden også haft en svær depression. Jeg fik det medicin der hedder Citalopram, hvor jeg så skulle tage lidt hver dag og gå til en psykolog en gang imellem. Lægerne blev ved med at øge dosis på Citalopram, men de hjalp bare desværre ikke på mig, og sådan sker det jo desværre en gang imellem, da alle kroppe reagere forskelligt.
Det var også sådan noget med at man skal tage dem i 7 uger før de begynder at hjælpe.
Men psykologen hjalp rigtigt meget :)

Men det er godt nok lang tid at gå med i 2-3 år for dig, og du skulle måske have søgt læge noget før? Men det kan man jo sagtens komme og sige bag efter :)

Jeg håber du klare dig i hvert fald! Men pas på med hashen da det kan forværre den eventuelle depression :/

Medlem
Brugeravatar

du har fået 2cb eller 2ci.... måske en mdma overdose..

Medlem
Brugeravatar

Mr.Greenthumb skrev:
du har fået 2cb eller 2ci.... måske en mdma overdose..

Hvordan er du kommet frem til den konklusion ?

Medlem
Brugeravatar

læste det han skrev og det første jeg tænkte var de stoffer... da alle syntomerne er der..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
okay doktor woldore :lol:

Junior medlem

Hvad har du af netværk og hvor er de i hele denne problemstilling?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Vi kan da hurtig blive enig om at at der er de lidt hårdere stoffer.
2c-b, mdma, ketamin..
jeg holder på ketamin/julemix.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]