Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Hvor mange gram får jeg på mine 2 Royal Automatics i Alt?
Afstemning sluttede 09 apr 2011 13:47
00 - 10 Gram 8%  8%  [ 2 ]
10 - 25 Gram 12%  12%  [ 3 ]
25 - 50 Gram 31%  31%  [ 8 ]
50 - 100 Gram 42%  42%  [ 11 ]
100+ 8%  8%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 26
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Endnu en update, Billeder dag 16 !

Medlem
Brugeravatar

det ser godt nok lækkert ud man.. føler du en vis stolthed hver gang du kikker ind? :P

og ja fuck de nederste blade.. lad dem falde af selv så planten kan tage de sidste kræfter ud af bladene :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stolthed? ej det vil jeg nu ikke sige :) .. er jo hverken prof eller noget der minder om, og det er jo som sagt bare en hobby for mig.. ikke noget med at sku sælge store containere eller noget i den stil :P .. såååh.. men syntes da det en rigtigt hyggelig hobby og så er det jo bare rart at vide at det man ryger, er noget rent skidt og ikke fyldt med lort som meget af det man kan købe på gaden :) .. sååh..

Er iøvrigt kommet i tanke om hvorfor og hvordan jeg kunne have undgået de nederste blade visnede.. normaltvis plejer jeg nemlig altid lige at tage en pind, og lige rode lidt op i det øverste jordlag, efter hver vanding.. for nemlig at kunne udtørre det øverste lag hurtigere, for at undgå mug/alger mm.. og det havde jeg fuldtstændigt svedt ud! :D .. så jorden har lagt mega kompakt, og derfor haft svært ved at evaporere, men nu har jeg fundet pinden frem igen, så forhåbentligt blir det bedre fremover :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så der update.

Billeder dag 18! :) ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå.. det sku ikk meget respons man får her på sitet længere.. sku næsten tro at alle growers er gået i eksil!? :)

nevertheless, så er her lige en til de kvikke..

efter at have tilsluttet min HPS og derved ikk får ret mange lumens i det blå spectra, har jeg selvfølgelig bemærket at væksten er fortaget sig en smule.. sagt på den måde, at jo.. bladene blir da større og større, men det ligesom om at de står stille i højden.. dette ved jeg selvfølgelig ikke lige om er helt normalt, når man nu tænker på at det jo er lowriders.. men..

Har overvejet lidt om jeg skal smide min CFL ind igen, som supplement til HPS'n .. da ham som egentligt skulle købe CFLérne ikke er dukket op endnu..

Spørgsmålet er, om jeg bare overreagere på noget som er normalt? eller om det rent faktisk vil gavne? .. har ikke rigtigt mulighed for at hænge reflektoren op ved siden af HPSn så tænkte at jeg ville hænge cflén vertikalt eventuelt på gulvet ved siden af planterne.. tror i det vil have nogen indflydelse?

Så tænker jeg dernæst på varmen.. 2 lamper i et lille growroom.. kan godt gå hen og blive halvfarligt?

Kom med jeres mening :)

Medlem
Brugeravatar

Det ser super fedt ud mate :)... hvor har du den store computerblæser fra? en random computer du havde liggende?..

tror roligt du kan holde dig til din hps.. husk at lowriders ikke altid kommer over 30cm.. ligemeget hvor meget plads du giver dem.. havde en sidste år der kun blev 15cm...

og grunden til ingen svarer er fordi alle er i haven og lege :D :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den computerblæser har jeg fået fra en ven som har haft skraldet nogle pcér på et tidspunkt.. så.. ja.. :) .. ellers kan de jo købes til næsten ingen penge..

Ja, men du skal stadig huske på at det kun er 2 ud af de 3 planter der er lowriders, men det virker faktisk lidt som om at lowriderne vokser mere end den hollandske gør.. okay, de blev selvfølgelig ompottet her igår, og derfor går der selvfølgelig lidt tid før de kommer sig, men stadig.. fra dag 16 til dag 19, Næsten ingen forskel..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smed lige et par closeups af internoder på frontsiden... til de interesserede :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sidder og planligger gødnings skema for planterne, og vil lige høre jer ad.. nu har jeg jo 2 forskellige slags strains kørende, den ene er auto, den anden er ikk..

Jeg har en rimeligt god ide om hvordan jeg skal gøde den der ikke er en auto.. men hvordan er det nu det er med lowriders? er der ikke noget med at lowriders allerede begynder at blomstre i uge 3? .. for i det tilfældet skal jeg vel egentligt til og igang med at lave blomstringsgødning til dem, imens min hollandske plante, fortsætter sit vegetative stadie?

Har planer om at blomstre de autoblomstrende mens timeren står på 18/6 så den hollandske kan vokse videre. :) .. det kan jeg vel godt?

Moderator
Brugeravatar

Gi de autoblomstrene blomstringsgødning fra de viser preflowers og frem, og ja, du kan sagtens vegge de almindelige imens de autoblomstrene blomstre færdig under 18/6, mange kører 20/4 Eller endda 24/0. Er de rigtige autoblomstrene, og altså ikke semi autoblomstrene eller ustabile hybrider, vil de vegge og blomstre uafhængigt af lysperioder.

Ser ellers fint ud MaxG.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay cool nok. Tak for svaret! :)

Her er iøvrigt lige et par billeder af nogle småting som jeg ikke tager alt for højtideligt.. endnu.. måske i kunne give et bud på hvad problemet kunne være? :)

Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede

Til dem af jer derude som måske sidder med et skarpt øje vil i nok bemærke at den hollandske plante er betydeligt lysere i den grønne farve end automaticsne er .. og at stammen er væsentligt tyndere..

Har forsøgt at vise nogle af de ting som jeg kan se ikke bør være der.. det ikke noget synderligt alvorligt.. men det kan det sikkert godt gå hen og blive hvis ikke man passer på.. såå... kom med nogle bud på hvad jeg eventuelt kan gøre for at afhjælpe problemerne :)

På forhånd tak!

EDIT:

På min hollandske plante har problemet været størst. Den ser meget lysegrøn ud i forhold til automaticsne og den virker til at være meget tynd i forhold til dem. Derudover har den haft store problemer hvad angår at de nederste blade bliver gullige i det, og begynder at visne.. dette kan jo enten være pga. overvanding, eller på grund af gødningsmangel. hmm.. men det bekymre mig lidt når jeg kigger ned på den, og ser på de nyeste skud som er ved at springe frem. Det er ligesom om at de nye skud er meget matte og virker næsten "visne" allerede inden de er kommet frem..

Automaticsne er ikke det store problem.. de har lidt pletter hist og her, og der er lidt rynker på siden af bladene.. men primært der hvor bladene har ramt hinanden, altså overlappet hinanden.. som om det er blevet for fugtigt for dem, når de har rørt hinanden, og derfor ligesom laver sådan nogle plamager agtige ting.. hvad kan det skyldes?

Håber der er nogle derude med et skarpt øje..

EDIT EDIT:

Jeg skal måske lige tilføje at planterne er 20 dage gamle nu, og lige er blevet ompottet i 4 litters potter, fra nogle 2 liters potter her forleden. De har endnu ikke modtaget gødning af nogen form, udover den som er i mit pottemuld i forvejen. Såh.. det hvertfal ikke overgødning tror jeg :) tværtimod..

Stødte også på dette problem sidste gang, omkring den her tid, og der var der en venlig sjæl derude som foreslog mig at begynde at gøde, hvilket også afhjalp problemet.. dog alligevel er jeg skeptisk, fordi jeg har døjet rigtigt meget med overgødning i forrige grows, hvor jeg er gået i gang for tidligt .. sååh.. kom med nogle bud..

EDIT EDIT EDIT:

Har lige tilføjet en blæser yderligere da jeg syntes luften stod halvstille derinde. Nu ser det sådan her ud :) og har også åbnet for en yderligere port til frisk luft forneden, således at jeg er SIKKER på at der er nok airflow derinde, hvad angår nyt luft, kontra luft der blir suget ud. hvis jeg stikker hånden om bag på teltet, kan jeg godt mærke et træk der hvor lufthullerne er, så jeg ved hvertfal der kommer godt med luft ind :) og ud..

Billede Billede

Medlem
Brugeravatar

Hejsa, hvilken slags gøning vil du bruge?

Jeg bruger noget P-K gødning men mine buds vokser intet og er vildt små, men det kan være jeg kan skifte gødning til noget bedre:)

Medlem
Brugeravatar

Snabel@ skrev:
Hejsa, hvilken slags gøning vil du bruge?

Jeg bruger noget P-K gødning men mine buds vokser intet og er vildt små, men det kan være jeg kan skifte gødning til noget bedre:)

Vitalink bloom ftw!!! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg bruger det der hedder Flora Series Simple.. bestående af 3 flasker, med henholdsvis gro, bloom, og micro .. hver gang jeg skal blande gødning skal der så en smule af hver i vandet, alt efter hvilket stadie de er i.. og det fungere skam fint :)

kan kun anbefale det hvertfal..

EDIT:

Specs på mit gødning er henholdsvis:

FloraGro - NPK - 3-1-7
FloraBloom - NPK - 0-5-4
FloraMicro - NPK - 5-0-1

Og så bruger jeg en smule PH down, for at få det fra omkring 7,5 til 6,5 .. ikk det vilde :)

EDIT EDIT:

Har smidt en lille update her på 3 ugers dagen for planterne, billede ses på side 1 :)

Medlem
Brugeravatar

Takker for svar der. Jeg skal også til at bruge det ph down, jeg har fundet ud af ved en test at phén i min vandhane er 8,5, så det kunne måske også være en grund til at blomsterne ikke vokser synderligt meget:/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja.. tror også det har haft betydning for mine planter. :/ .. der mange der siger at drikkevandet her i danmark er fint nok, og at det ikke nødvendigtvis behøver justering, hvilket også er rigtigt nok.. men.. der er bare ALT for meget kalk i vandet, og at PHen er så høj udelukker også nogle optagningsmuligheder for planten.. hvis jeg husker rigtigt er der noget med at de eks. ikk kan optage jern hvis PH er for høj, osv.. så det er sku vigtigt man lige justere vandet..

Det har jeg heller ikke gjordt de første par uger.. tror også det derfor mine planter har reageret lidt på det, ved at vise tegn på gøgningsmangel.. ikke fordi gødningen ikke har været til rådighed.. den har bare ikke kunne optage det.. så derfor er jeg også begyndt igen at justere vandet..

nu jeg tænker over det gjorde jeg faktisk samme fejl ved mit forrige grow.. man tror virkeligt ikke det har nogen betydning, i starten, hvor det alligevel bare er vand og ikke gødning de skal ha.. men det HAR en betydning.. sååååhh.. skriv det bag øret... ALTID ph justere Vandet.. ALTID! .. også fra frø...

EDIT:

har lige kigget nærmere og den ene royal Automatic har vist tegn på køn.. det en HUN! :) .. sku det jo selvfølgelig også gerne være, når det er femi frø, men man ved jo aldrig.. tror også den anden viser køn faktisk.. det lidt svært at se, men er ret sikker på jeg så et lille gennesigtigt hår på den anden også.. såååååååhhh.... 5 uger endnu.. :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror desværre ikke der kommer noget ud af min plante, mine buds er mindre end popcorn og allerede er de første i toppen orange.. Så surt nok. Der er i hvert en ting på skalaen den ikke får med ved for høj ph, men den har ikke vist mange på gødning, kun mangel på produktion af buds:( Det flora gødning du nævnte er det bare det der kaldes ghe flora på nettet? Jeg synes at hver gang jeg finder det er det kun til hydroponics det jeg finder, men kan man også bruge det til jord?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja Ghe Flora Series.. så der vist advanced og simple.. min er simple, og består af 3 typer gødning som overnævnt.

Nederen med din plante.. har du billeder af den?

Og ja, det er et hydroponics gødning, men det kan også bruges til jord.. så skal doserne bare være mindre ;) .. du får somregel et gødningsskema med til både jord og hydro og sågar kokus og coca og alt det andet gøjl der :) ..

Medlem
Brugeravatar

Den ser sådan her ud den er lidt over 40 cm høj og det øverste skud set fra siden er på størrelse med en halv tommelfinger.
Den er begyndt at dufte af honning, dejlig og stærk duft. Men som sagt er den ikke stor :/ Den skulle blive mellem 60 og 90 cm.

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... c34252.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... i34377.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... n34393.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... z34407.jpg

http://imageshack.dk//viewimage.php?fil ... j34425.jpg

Hvad tænker i? er det på tide at stoppe med at gøde den? Jeg har fortsat indtil nu i håb om at den ville give større buds, men det hjælper ikke.
Skal jeg se i øjnene at den ikke bliver større, den skulle være færdig på dette tidspunkt, men den ser ikke helt færdig ud i forhold til de bøger, billeder og film jeg har studeret.
Men nu den er begyndt at blive orange er den vel ved at være færdig, det skal siges at efter jeg brugte lup på den første gang begyndte den at ændre farve, så ved ikke om det er fordi jeg rørte blomsten med det.

Tak for budene omkring gødning de vil blive studeret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså, du skal give dem gødning op til 14 dage før høst.. de sidste 14 dage skal de KUN ha vand.. og hvad angår størrelsen så kan det være den halvdårlige start de fik under din 9w cfl.. for jeg har set en anden dyrke dem under en 125watt cfl med udemærket resultater :) .. ved sku ikk lige hvorfor dine ikk er blevet større.. men det er jo en auto.. ikk det vilde man kan forvente af dem :)

bedre held næste gang :)

EDIT:

Syntes iøvrigt slet ikke de ser dårlige ud.. de ser ganske fine ud faktisk :)

Som fingerprej skal man altid vente til ca. 70% af hårene er blevet brune.. før man høster.. så det ku godt være du sku vente lidt endnu? :)

Sku den være færdig allerede nu? .. hvor gammel er den? .. syntes bestemt den jeg så som var færdig så meget anderledes ud..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 118 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]