Min læge har udskrevet en pakke 10MG Contalgin, så jeg kan nedtrappe med dem. De 30MG piller tygger jeg bare i 7.5MG portioner. Jeg kunne jo self. godt prøve en 30MG. I følge indlægssedlen er normal dosis 30-100MG hver 12 time, og forgiftnings dosis 5-10 gange behandlingsdosis.
Så lidt hurtig regning er vel, 100MG*10/12=83MG som forgiftnings dosis hvis man knuser pillen. Sikkert en del mere hvis man vejer 115KG som mig.

Men well, jeg har fået dem fordi jeg har brækket ryggen (ikke alvorligt), det gør bare nas. Så jeg vil bare trappe ned på normal vis og så lige lege lidt med de bonus 30MG piller jeg har.
---
Jeg må indrømme at de ikke siger mig noget specielt. Hvilket egentligt er mærkeligt da jeg engang fik morphin indsprøjtninger på hospitalet, og det var fandme det vildeste.
Måske er det som med alle andre stoffer, der er kun en første gang.

Men nu har jeg da lært det med at man ikke kan regne med at man må dele en depot tablet (med mindre man altså er klar over risikoen).
edit:
Ah, jeg læste lige postene igen og så at det var 15MG du havde taget (og ikke 30MG som i mit regne eksempel). Kan være jeg prøver med 15MG når sengen kalder. 30MG har jeg ikke lyst til, selvom min ordinerede døgndosis PT er 80MG (som depot, ikke knust forstås).