Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 14:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg har brug for en masse gode input til at lave den helt perfekte overlevelses-kit som passer til det danske natur.

Både til koldt og varmt vejr.

Jo mindre den fylder jo bedre..Hvad kan man bare ikke klare sig uden?

Kom med nogle gode bud på indholdet og hvorfor.

De kærligste hilsner
Tribe79

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Kniv, reb, vand, mad, telt af en slags og gaffatape.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
En sovepose til at holde dig varm om natten.
Kniv til at skære i ting.
Reb f.eks. til en bivuak
Pressening til bivuak.
Lighter til at lave bål.
En lille økse så du kan lave brænde. (hvis du er i et område med adgang til tørt brænde kan denne udelades)
En god rygsæk til dine ting.
En gryde (evt. Trangia sæt, så du har lidt af hvert) til madlavning.
En ske til at spise med.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Foruden de ting der allerede er nævnt:
Tæpper, toiletpapir(!), ekstra sokker og evt sko, plasticposer (til affald mm)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Plaster, elastikker og gaffatape!

Junior medlem

.

Senest rettet af dopa 26 apr 2011 20:23, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
^
Kuma skrev:
Men den der arrogance mange brugere udviser herinde
over for nye brugere er da kvalmende.
Gad vide hvorfor.. :roll: :D

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
dobbelt plastiksæk over alt som skal holdes tørt er også en vigtig ting, hvis du f.eks. bliver fanget i regnvejr i længere tid, eller af uransagelige årsager bliver nødt til at krydse vådområder.

Kort og kompas / GPS - den behøver jeg vist ikke forklare, men siden det bare er Danmark, er det ikke "livsnødvendigt"...

Multitool med kniv, knibtang, sav, skruetrækker, pincet, saks osv... Så mange ting som muligt samlet i én sparer dig en masse plads.

En foldekop (google it) er den mest pladsøkonomiske løsning til en kop.

En teltflage og de der elastikker med kroge er formidabel til at smække en bivuak op overalt, og så fylder det omtrent 3-4 liter hvis det er pakket ordentligt.

Vådservietter - til personlig hygiejne. Medmindre du er typen der bare smider klunset og hopper i nærmeste sø er dette ret vigtigt for ikke at løbe ind i nasty betændelsestilstande.

Vabelplaster - man kan købe noget helt bestemt noget, lavet specielt til vabler, kan ikke huske hvad det hedder, men de kan sikkert hjælpe dig på apoteket. Vil klart anbefale det udover det normale plaster som allerede er blevet nævnt.

Og så lige en sidste ting. Er det overlevelsestur du tager på, eller bare camping i det vilde? Hvis du skal overleve og dvs. afsted uden mad, så vil jeg foreslå dig at tage en fiskestang med og snor til at lave fælder.

Det var lige det jeg kunne komme på...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En bog om spiselige planter og svampe

Medlem
Brugeravatar

Fed idé med bogen^ Er der nogle der kender nogle gode vandreruter i Sverige?
Jeg får sgu helt lyst til at begive mig afsted selv :)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Moderator
Brugeravatar

Pongo skrev:
Fed idé med bogen^ Er der nogle der kender nogle gode vandreruter i Sverige?
Jeg får sgu helt lyst til at begive mig afsted selv :)

http://www.visitsweden.com/sverige-dk/Aktiviteter-i-Sverige-/Aktiv-ferie-/Vandreture-i-Sverige/

JEG VIL MED!!! :gud:

Medlem
Brugeravatar

Vi mødes i Malmö om en time ;)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker på at lave en overlevelses-kit Hvis verden skulle begynde at forandre sig som så ville gøre at vi på en eller anden måde bliver nød til søge ud i naturen og bo for et stykke tid...

Bear grylls gniste sten til at lave bål er da også en pragtfuld ting

Det nogle rigtig gode ideer i kommmer med.

Moderator
Brugeravatar

Fuck, nu gav du mig noia på! :shock:

Men hvis det er det du tænker på, så ville jeg nok bare hamstre en fandens masse frysetørret mad og feltrationer.

En foldespade ville også være god. Generelt kan du nok finde alt det du har brug for på armywear (håber den er ok..?)

P.S. Er du på flugt?

Medlem
Brugeravatar

Det var bestemt ikke for at give nogen noia på. Nej jeg er ikke på flugt...

Nu tror jeg altså ikke at der sker noget farligt men det er jo altid godt at have en surviver-kit just in case :)

Det nu også fedt bare tage i skoven og overnatte med sit udstyr.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Lol, spøjs drejning tråden lige tog dér. :lol:

Ud over det nævnte er det også en fordel at købe noget sæbe, så du kan vaske dig og opretholde en god hygiejne.
Der findes nogle vildt smarte nogle, der fylder utrolig lidt. Samtidig er de 100% bionedbrydelig, så du kan sagtens bade i en sø.
Jeg har selv gode erfaringer med disse
http://www.friluftsland.dk/default.aspx?load=main&&Data=productprops&Key=23815&show=23815

Der ud over skal du også bruge noget desinficerende til at rense dine hænder.
Dette gør at du undgår at blive overeksponeret for bakterier du ikke er vant til.
På apoteket er der flere muligheder for at få desinficerende cremer i små størrelser.
F.eks. er der en lille 75ml alcogel til 13-14 kroner.Den fylder ikke ret meget i tasken, og du kan med fordel tage to med.
Ellers findes der også alkoservietter der kan bruges. De fylder meget lidt men har den ulempe at der skaber meget affald, man skal tage højde for. Der findes jo ikke ligefrem skraldespande i skoven :)

Du vil blive glad for en kniv, for med den kan du sagtens skære både ske og gaffel ud af en gren/kæp whatever.

Med hensyn til plastre, synes jeg det er en fordel at have nogle gode kvalitetsplastre, der bare holder.
Compeed har lavet en lækker serie til vabler, så alt efter hvad man er bekymret for, kan man udvælge de forskellige modeller.
Et hælplaster er en stor fordel, fordi en vabel på hælen kan ødelægge hele turen. jeg mener der er 6 stk i en pakke til 50-60,-

Har du overvejet noget lokaltbedøvende?
Der er mange gode måder at undgå irritation fra myggestik og andre irritanter. Xylocain er en gel, der er let at anvende.
Ellers kan mælkebøttesaft også bruges til at lindre myggestik :)

Det ville også være en fordel at overveje om man har brug for Imodium Plus. Det er et håndkøbslægemiddel der bruges imod diarré, hvilket er the bitch at have i skoven.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Et godt basic førstehjælps sæt! I tilfælde af biologiske krigsførsel kan en gasmaske med filter være en god idé ... Og sidst, men ikke mindst; GLEM ALDRIG SØLVPAPIRSHATTEN! :wink:

Insane psychedelia user!

Hængekøje, en Leatherman og en trangia.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 7 seas yaarrrg
En flaske med dit eget pis
Billede

ej...

umiddelbart ville jeg sige at en rigtig tyk sovepose er noget af det vigtigste man kan tage med, der er bare ikke noget værre end at ligge og fryse..

En presenning til at bygge en bivuak (vis ikke du slæber et telt med)

En sav

en masse stormlightere, og en gnistesten vis du er helt dum og smider dine lightere væk

trangia

tændsprit muligvis også briketter

en hund

frysetørretmad vis du bliver træt af at æde rødder og andet godt fra skovbunden.

varmt, langt undertøj

reb

Men ellers prøv at se den der film om Timothy Treadwell ( ham bjørne gutten) han levede i lange perioder fuldstændigt isoleret i vildmarken.

lukkoms papir, det bliver vanvittigt irreterende at tørre sig i røven med tørre blade.

en af de der smarte skovle der kan foldes sammen.

en vandtæt rygsæk.

Insane psychedelia user!

Jeg forstår ikke at folk bliver ved med at nævne telt eller presenning til bivuak. Det fylder alt for meget hvis man er på overlevelse. 'nymoderne' hængekøjer fylder stortset intet, vejer intet. og kan bebos i alt slags vejr.
Det er langt hurtigere at smække en hængekøje op end fx en bivuak, og man er også fri for alle insekterne, billerne and wat not.

Hvis man så skulle være uheldig at komme til et sted hvor man ikke kan binde en hængekøje op, så har man bare et kondom til sin sovepose.

Mere besværligt behøver det ikke at være.

:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]