Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
[iframe]http://ekstrabladet.dk/112/article1554463.ece[/iframe]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nå dada.......

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Politi fjerner 20 hashboder... som er der igen i morgen.

Hvornår fatter de at det ikke hjælper? LOVLIGGØR !

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det fatter de jo ikke noget af, de gør bare deres arbejde som desværre går ud over andre mennesker
og det er synd og skam at det at færdes på christiania skal gå hen og blive noget ubehageligt (iføgle andre mennesker)
jeg hygger mig nu stadig gevaldigt når jeg er derinde politi eller ej.

Det kunne være rart hvis deres politiforretninger blev en anelse mere fair.
og at de ikke behøver at komme vandrende som en eller anden naziflok og ødeligge folks humør.

Men igen, de gør jo bare deres arbejde.
What to do eh ? lovliggør ? tja... make em :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg synes sgu Christiania er ubehageligt uanset hvad. I hvertfald i nærheden af pusherne. Jeg har set en hjemløs få tæsk uden grund, er blevet truet til at købe, og siden truet med tæsk, for at stå ved deres bål. For min skyld må hele baduljen gerne ryge en tur i fængslet, også selvom de sælger hash. Men ja legaliser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sådan noget har jeg dog aldrig oplevet, har set de har rettet lidt på diverse mennesker
der ikke har gjort hvad der blev sagt, har set dem hustle en flabet pige der spillede dum over for dem,
og har set dem smide en dranker væk der ville hive alt hashen de havde på bordet op og lugte til det.

Kun fair ting har jeg set foregå, men det var da uheldigt som du er løbet ind i mennesker
på deres grimme dage :) det er i hvert fald synd at det har gjort du nu ikke kan nyde vores
herlige fristad, satme mange gode minder du kan få dig sådan et sted.
Men i fængsel synes jeg altså ikke lige at alle sammen burde ryge i.

Der er helt sikkert gode mennesker i blandt der ikke ville true dig med tæsk sådan bare uden grund
Det er forkert af dig at dømme alle og være så pivset.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig er de mennesker, og har gode sider. Men glem ikke at det er voldsparate kriminelle, og at der til og med forekommer mord og drab bland dem for at sikre markedsplads. Fristaden som sådan kan jeg godt lide, og jeg har jo også handlet der hyppigt bland pusherne. Men det er forkert at romantisere alt omkring miljøet. For der er altså rådne elementer.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Paul Muad Dib skrev:
Jeg synes sgu Christiania er ubehageligt uanset hvad. I hvertfald i nærheden af pusherne. Jeg har set en hjemløs få tæsk uden grund, er blevet truet til at købe, og siden truet med tæsk, for at stå ved deres bål. For min skyld må hele baduljen gerne ryge en tur i fængslet, også selvom de sælger hash. Men ja legaliser.

Du sagde det! Christiania er på ingen måde hyggelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repu skrev:
Paul Muad Dib skrev:

Jeg er enig også. Det er ikke hyggeligt at skulle købe cannabis af rocker wannabe's. Ubehageligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså hvis hele Christiania går ud på hvem man køber sit tjums af er i da helt galt på den.
Har i nogensinde prøvet at gå på månefiskeren eller nemoland bare for at drikke en bajer med nogen venner ?
Hvis ja, hvorfor var det så ikke hyggeligt ?
Det er da synd og skam at man ser det HELE som et stort pusherstreet.

Eller kommer i bare derind for at købe og så skride igen.. for så kan jeg da godt
forstå at jeres syn på fristaden er forringet og en smugle afsporet.
Og altså.. jeg er da støt ind i gnavne pushere derinde der ikke yder nogen særlig god service,
men så stopper man jo bare med at købe hos dem og rykker videre til man finder en der smiler
og synger og er lykkelig :D de findes faktisk, især på en solskindsdag.

Jeg kan ikke forstå man vil lade sig gå rundt og skræmme af den slags typer.
Opføre man sig stille og roligt og pænt, gør de somregl det samme (af hvad jeg kun har oplevet selv, og venner)

Finder man det ubehageligt at komme derinde, forstår jeg slet ikke at man gør det.

Fordi at folk står med hættetrøje på og prøver at se barske ud
,har en bisk køter ved deres side,ser lidt trætte ud og sælger lidt hash, betyder det altså ikke at de er nogle farlige mennesker, prøv at gå hen til dem næste gang og snak med dem,
altså f.eks om det tjald i skal til at købe, hvad de vil anbefale og hvorfor os.v og i vil opdage at mange af dem faktisk er rigtig flinke og rare mennesker, selv dem der står og ser små gnavne ud, der er self undtagelser, men stempel ikke dem alle, det er forkert.

Repu skrev:

Må jeg spørge hvad du laver når du er på Christiania ?
og dig Mr.Cookie ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Repu skrev:
og dig Mr.Cookie ?

Jeg kommer der ikke så tit, men når jeg gør ender det med at jeg går en tur ved pibe-boderne, snakker lidt med dem, og det er som regel hyggeligt nok. Og derefter går en tur i det nærmeste område, måske køber en klump af en af de 20 steder, som alle sælger stort set det samme, og køber måske noget at spise, og så var det den tur.
Jeg ville ønske at det var en bedre oplevelse for mig at komme der, og at jeg vidste hvad jeg skal gøre for at gøre det bedre.
Men uanset om om jeg kunne gøre noget for at gøre min oplevelse bedre når jeg kommer der, er folk med hættetrøjer, barsk attitude, og bidske hunde, ikke en bedste setting for en god christiania oplevelse.

Når jeg tager til københavn bliver jeg altid så forbavset over hvor glade, imødekommende, fordomsfrie, og frit tænkende københavnere generelt er. Jeg bor selv et sted langt ude på landet hvor jantelov, fordomme og frygt for det ukendte, er meget fremherskende, så når jeg tager til københavn, og går rundt i byen bliver jeg ofte i rigtig godt humør. Den oplevelse ville jeg gerne også have når jeg kommer på christiania, og ikke en oplevelse af at jeg er på besøg i en rockerborg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig er Christiania andet end hash, så min kommentar er mest myndet på just den del af kulturen, der kredser omkring hashmarkedet. Jeg har været på nemoland, og der er da hyggeligt. Men jeg er altid lidt utryg ved Christiania, om ikke andet af den grund, at der er en blanding af alle mulige sjove typer. Det gør, at underlige situationer let kan opstå (som eksempel kan nævnes at det jo sker, at en eller anden fuld grønlænder bliver hysterisk, eller en pusher truer lidt med en økse eller hvad der nu sker af ballade). Så man skal jo uanset hvad tilpasse sig kulturen lidt, da man ellers hurtigt kan komme galt afsted.

Men der er helt klart en charme i det hele, og jeg ser gerne at stedet forbliver nogenlunde som det er. Men når jeg siger nogenlunde, så betyder det, at jeg gerne så et mindre råt miljø, hvor der er plads til folk i almenhed, og ikke bare skæve eksistenser og rockere. Så jeg angriber ikke Christiania som sted, og synes selv der er både hyggeligt og charmerende, men som sagt, at der også er visse ting, der trækker lidt ned. Det er min vurdering, og bunder i min personlige smag, og sådan er det.

(NB. det eneste jeg ikke bryder mig om, er voldskultur og afstumpethed, og det gror godt i visse områder derude. Sjovt nok side om side med en sjælden form for åbenhed)

Senest rettet af Paul Muad Dib 15 maj 2011 19:09, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Paul Muad Dib skrev:
så min kommentar er mest myndet på just den del af kulturen

Er du ikke sød at undlade at voldtage sproget hårdt i røven?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men Phibes, dette er jo et narkoboard, så sprogvoldtægt forekommer altså en gang i mellem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Paul Muad Dib skrev:
Men Phibes, dette er jo et narkoboard, så sprogvoldtægt forekommer altså en gang i mellem.

Men behøves det gøres så krampagtigt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halose, lad være med at sole i skyggen af naziernes konge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Du er så forbandet klog på alting, karatejohn. Det har du alle dage været.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg ikke starte bitchfight, men kan du ikke godt tage dig sammen? Der er ikke nogen grund til at opføre sig sådan der, og jeg tvivler på, du ville køre den stil i virkeligheden. Jeg mente, at det ikke klæder dig, at samle bitchfanen op bare fordi du kan. Det jo var et unødvendigt personangreb i kølvandet på Phibes unødvendige personangreb. Jeg kan ikke se hvorfor det er at spille klog, eller hvorfor det berettiger endnu et personangreb. Generelt virker du fornuftig, men lige nu gør du mig altså sur. Men det skal nok gå over :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Mr.Cookie skrev:
Repu skrev:
og dig Mr.Cookie ?

Jeg ville ønske at det var en bedre oplevelse for mig at komme der, og at jeg vidste hvad jeg skal gøre for at gøre det bedre.
Men uanset om om jeg kunne gøre noget for at gøre min oplevelse bedre når jeg kommer der, er folk med hættetrøjer, barsk attitude, og bidske hunde, ikke en bedste setting for en god christiania oplevelse.

Du kunne starte med at sætte pris på den fantastiske grønne natur derude. Voldene er så smukke, uanset årstid, og der er mange steder at sidde og nyde sig en kold øl og en joint, hvis man har lyst.

Som nogle skriver er der også Månen og Nemo, to ganske hyggelige steder, hvor man kan få lov at låne et spil backgammon hvis man er til det, og købe sig en kop kaffe.

Til sidst må jeg opfordre dig til ikke at stikke fingrene ned til fremmede hunde, en ting dine forældre burde have lært dig for længe siden. Selvom de går frit og ser søde ud, så stikker man ALDRIG fingrene ned til en fremmed hund. Logik for burhøns, egentlig.

Det er synd og skam at mange ser Christiania som kun pusherstreet, for der er bare så meget mere til stedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man regner med, at hver gram hash er sådan cirka 60 kroner værd, og at hver gram pot er 50 kr. værd (er det realistisk?), så har politiet beslaglagt for omkring 1.900.000 kr. Ifølge en anden artikel (i tråden om stadens lukning), anslås den daglige omsætning til at være cirka 2.7 miljoner kr. Politiet har altså lagt beslag på mindre end en dags omsætning. Skader det overhovedet forretningen? Og hvor mange lignende aktioner skal der til for at det virkelig skal påvirke udbyderne?

Forresten virker det helt vildt, at der er så stort et markede for hash alene i København. Tænk på alle de penge, der render ned i undergrunden. Og det bliver endnu værre, hvis man lægger alle udgifterne til håndhævelse af loven oveni. Tænk hvis man, i stedet for at pille ved efterlønnen og SU'en, forsøgte at legalisere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]