Hmm programmet starter med med lidt facts:
Citat:
Omkring 11.000 danskere er afhængig af hash og ca 125 unge får hvert år psykoser af at have røget det.
og drager derefter konklusionen
Citat:
Derfor er hash ulovligt!
Det er faktisk lidt interessant - lad os da få oplyst de samme tal (inkl. antal dødsfald) for alkohol og/eller cigaretter... Så
burde selv en MF'er fra DF kunne se der er noget der ikke stemmer i den nuværende lovgivning

Edit, så fik jeg set programmet færdig... Er helt enig med jer andre... manipulerende lortejournalistik som sædvanlig, forstår godt hvorfor jeg droppede tv for nogle år siden snart
Det hele er jo set så mange gange før - også i andre brancher som fx i programmet Kontant. Formlen er simpel: man finder en "misbruger" (som Darwin havde afskrevet forlængst), der tør stå frem og fortælle at de altså har været SÅ dumme; men nu er de frelst - og det selvfølgelig er alle de slemme pusheres skyld, ikke at man selv måske var lettere naiv - for nu er man jo frelst!!!... Så finder man et par repræsentanter fra den anden halvdel af sådan en transaktion, som gør sig godt på tv (= reagerer tilpas tumpet med et kamera stukket op under næsen)... og så er konklusionen jo så entydigt klar at selv målgruppen for disse programmer kan drage den næsten uden den store hjælp... Og vores politikere æder det råt og kommer med de forudsigelige reaktioner dagen efter...
I mine øjne er det ikke meget andet end et slet skjult "reklamefremstød", som skal forberede fam. Flæskesteg på et kommende analogi-forbud (tør vædde på det præsenteres inden udgangen af året)
Det man burde ha fokuseret på, er at behovet aldrig forsvinder (det nævnes vist endda af en i løbet af udsendelsen) - og når behovet er der, så vil der også være nogen som tilbyder at opfylde det behov... Længere er den ikke, det er så simpelt
Så kan man reagere ud fra ovenstående og vælge om man vil forsætte med stadig strammere regler og hårdere straffe, som man har gjort forgæves i 70-80 år - eller man kan tage konsekvensen og forsøge at regulere markedet til økonomisk gavn for samfundet og ikke mindst til gavn for folkesundheden...
Nu ryger jeg ikke selv hash; men hvis jeg gjorde ville jeg nok vælge at ryge "statskontrolleret" hash, frem for gødning og røgelse med en stor "not for human consumption" label på - hvis jeg havde valget...
Det er forbuddet der er problemet... ikke de der canabisdioder - de havde sandsynligvis slet ikke eksisteret hvis ikke for det forbud...
Og ja programværten er absolut attraktiv