Hva så guys 'n girls

Står og skal afsted på en fiske- telttur med kammeraterne om 3 ugers tid, hvor mig og nogle kammerater vil have vores debut med psilycubin svampe.. Derfor har jeg startet midt eget stealth grow op, tildens fordi jeg altid har været fascineret af kreativiteten folk disker op med i disse sammenhæng, men tildels også fordi jeg stadig bor hjemme.

Materialeliste:
1 stk Parkard Bell computer karbinet. (alm. str. stationær karbinet)
1 stk cykel diode lygt (hvid lys)
1 stk Cubensis growkit m/ pose, clips osv.
1 stk Varmeelement til akvarie
1 stk 1½L Faxe Kondi flaske
X stk isolationens materiale
Isolationstape/gaffatape
Jeg vil lige ligge ud med at sige, at der ikke findes så mange billeder af gro-facen i denne log. Dette skyldes, at jeg tog på sommerferie i syden umiddelbart dagen efter jeg havde dunket det. Så kittet har i starten slet ingen opmærksomhed og kun lidt lys i begyndelsen af gro facen. Altså har det slet ikke fået optimale grobetingelser.
Men altså.
Jeg lagde ud med at dunke mit growkit og stille det i halvmørke i 12 timer. Under ventetiden kunne jeg passende begynde at skrælle mit karbinet for indmad. Dele som processor, grafikkort, harddisk og ram blev dog gemt. Men på dette punkt gælder det blot om, at danne så meget plads inde i karbinettet, så muligt.
Derefter begyndte jeg at lysisolerer hele karbinettet med isolationstape, jeg vil dog anbefale at anvende gaffatape istedet. Derefter beklæb jeg hele indersiden af karbinettet med et svagt reflekterende, samt varmeisolerende materiale fra en varme/frysepose, altså de store med håndtag som man kan købe i større varehuse.

Efter dette fyldte jeg min 1½L dunk om med vand og placerede varmeelementet der i. Jeg overvågede temperaturen med et termometer og indstillede varmelementet der efter. 12 timer senere placerer jeg growkittet i karbinettet og tænder lampen, hvorefter jeg drager 14 dage på ferie.
Nu er jeg så komme hjem og kan se at den ene halvdel af growkittet har fået for meget varme. De svampe som har groet i den halvdel og tørret en hel del ind og en enkel svamp har smidt sporrene. Ville der være noget problem ved at spise de foretørrede svampe? Burde de ikke stadig være potente?
Svampene er meget viklet ind, hvilket skyldes at lampen ikke holdt i lang tid.

Dog blev høsten stadig på lidt over 100 gr, hvilket jeg er godt tilfreds med som 1. flush.
Tørrings-setup (Kopiret fra anden post herinde)
Det er simpelthen blot en lille papkasse, hvor hvor har skåret et hul i siden som passer til en lille computerventilator.. Ventilatoren er koblet til et usbkabel som passer i min htc oplader. Jeg mener opladeren giver 5,4V eller så er det 4,6V, men hvertfald ikke 12V som jeg kom til at give den i starten. Den lød bogstaveligt talt som en lille motor der kørte på fuld smadder..

Sådan ser den ud indvendigt. Og ja, jeg ved godt at svampe ser lidt smadrede ud, men hvor baked da jeg høstede dem, og blev lidt for ivrig om at pille vermacultilte stykker af dem.. De er blå pga. oxidationen som forekommer.. Udover det har jeg også to sillacalgel poser liggende i shotglas, bare for at tage den sidste fugt. Tænker det kommer til at køre i to - tre dage før de er helt tørre.

Der er præcis 100 gr og på billedet har de lagt i knap 12 timer..
Og nu er kittet igang med anden omgang efter 12 timers dunk

Jeg kommer til at smide nogle flere billeder ind af andet flushs gro-face!