Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hva så guys 'n girls :)

Står og skal afsted på en fiske- telttur med kammeraterne om 3 ugers tid, hvor mig og nogle kammerater vil have vores debut med psilycubin svampe.. Derfor har jeg startet midt eget stealth grow op, tildens fordi jeg altid har været fascineret af kreativiteten folk disker op med i disse sammenhæng, men tildels også fordi jeg stadig bor hjemme. :)

Materialeliste:
1 stk Parkard Bell computer karbinet. (alm. str. stationær karbinet)
1 stk cykel diode lygt (hvid lys)
1 stk Cubensis growkit m/ pose, clips osv.
1 stk Varmeelement til akvarie
1 stk 1½L Faxe Kondi flaske
X stk isolationens materiale
Isolationstape/gaffatape

Jeg vil lige ligge ud med at sige, at der ikke findes så mange billeder af gro-facen i denne log. Dette skyldes, at jeg tog på sommerferie i syden umiddelbart dagen efter jeg havde dunket det. Så kittet har i starten slet ingen opmærksomhed og kun lidt lys i begyndelsen af gro facen. Altså har det slet ikke fået optimale grobetingelser.

Men altså.

Jeg lagde ud med at dunke mit growkit og stille det i halvmørke i 12 timer. Under ventetiden kunne jeg passende begynde at skrælle mit karbinet for indmad. Dele som processor, grafikkort, harddisk og ram blev dog gemt. Men på dette punkt gælder det blot om, at danne så meget plads inde i karbinettet, så muligt.

Derefter begyndte jeg at lysisolerer hele karbinettet med isolationstape, jeg vil dog anbefale at anvende gaffatape istedet. Derefter beklæb jeg hele indersiden af karbinettet med et svagt reflekterende, samt varmeisolerende materiale fra en varme/frysepose, altså de store med håndtag som man kan købe i større varehuse.

Billede

Efter dette fyldte jeg min 1½L dunk om med vand og placerede varmeelementet der i. Jeg overvågede temperaturen med et termometer og indstillede varmelementet der efter. 12 timer senere placerer jeg growkittet i karbinettet og tænder lampen, hvorefter jeg drager 14 dage på ferie.

Billede

:cheers:

Nu er jeg så komme hjem og kan se at den ene halvdel af growkittet har fået for meget varme. De svampe som har groet i den halvdel og tørret en hel del ind og en enkel svamp har smidt sporrene. Ville der være noget problem ved at spise de foretørrede svampe? Burde de ikke stadig være potente?
Svampene er meget viklet ind, hvilket skyldes at lampen ikke holdt i lang tid.

Billede

Dog blev høsten stadig på lidt over 100 gr, hvilket jeg er godt tilfreds med som 1. flush.

Tørrings-setup (Kopiret fra anden post herinde)

Det er simpelthen blot en lille papkasse, hvor hvor har skåret et hul i siden som passer til en lille computerventilator.. Ventilatoren er koblet til et usbkabel som passer i min htc oplader. Jeg mener opladeren giver 5,4V eller så er det 4,6V, men hvertfald ikke 12V som jeg kom til at give den i starten. Den lød bogstaveligt talt som en lille motor der kørte på fuld smadder..

Billede

Sådan ser den ud indvendigt. Og ja, jeg ved godt at svampe ser lidt smadrede ud, men hvor baked da jeg høstede dem, og blev lidt for ivrig om at pille vermacultilte stykker af dem.. De er blå pga. oxidationen som forekommer.. Udover det har jeg også to sillacalgel poser liggende i shotglas, bare for at tage den sidste fugt. Tænker det kommer til at køre i to - tre dage før de er helt tørre.

Billede
Der er præcis 100 gr og på billedet har de lagt i knap 12 timer..

Og nu er kittet igang med anden omgang efter 12 timers dunk ;)

Billede

Jeg kommer til at smide nogle flere billeder ind af andet flushs gro-face! :)

:peace:

Cannabis entusiast

Senest rettet af Jaaz 31 jul 2011 21:17, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Ser satme lækkert ud !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så må det være på tid med en update :)

Kittet er nu godt igang med andet flush efter et varmeshock skyldet varmelegemet.. Dette har resulteret i at selve mediet har trukket sig sammen og der nu gror svampe op af siden.. :? Umiddelbart ser kittet fint ud, men jeg har stadig nogle spørgsmål ;)

Jeg undskylder for billedernes kvalitet.. De blev taget med et mobilkamera igennem posen.. :)

Billede
Kittet lige pt :)

Billede
Det første problem jeg er rendt ind i, er at pga. mellemrummet imellem mediet og plastikboksen er der jo begyndt at groe svampe op ad siden. Disse svampe får en blålig/mørk blålig kulør, hvilket jo normalt forekommer ved høstning pga. oxidationen.. Men kan dette også ske under gro-fasen?

Billede
Det er jeg mest bekymret for lige pt. er disse små sataner som gror et par gode cm under overfladen.. :evil: Skal jeg satse på at de selv finder imod overfladen?

Cheers :joint:

Cannabis entusiast

Junior medlem
Brugeravatar

hvor har du købt dette growkit henne?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er ikke unormalt at selve kagen trækker sig sammen, har den gjort på alle mine kits også.
Der er ikke særlig meget at gøre ved de svampe der kommer ud af siden desværre, du skal bare sørge for at få dem pillet op når de høster, ellers kan de godt begynde at rådne.
Det bliver blå fordi det bliver trykket imod siden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wirenfeldt skrev:
hvor har du købt dette growkit henne?

Det er allerede blevet gjort klart over for dig én gang, at det ikke er tilladt at diskuterer salg/køb/bytte såvel som henvisninger til smart-/headshops.. Hvorfor retter du så din post og spørger i selv samme topic igen få dage senere?

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Det er ikke unormalt at selve kagen trækker sig sammen, har den gjort på alle mine kits også.
Der er ikke særlig meget at gøre ved de svampe der kommer ud af siden desværre, du skal bare sørge for at få dem pillet op når de høster, ellers kan de godt begynde at rådne.
Det bliver blå fordi det bliver trykket imod siden.

Klasse, så burde der bestemt stadig være håb forude :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kittet er nu blevet dunket for tredje gang, hvilket skyldes at alle svampene på nær én stoppede med at gro.. Jeg har høstet én svamp med en våd vægt på ca. 20 gr og resten af svampene havde til sidst indtaget en grøn/grålig kulør og nogle enkelte så ud til at danne en hvid hinde, som tidligere nævnt i en anden tråd.. De var ikke blevet meget større end de var på updaten inden denne.. :?

Så igår tog jeg kittet ud og posen og iførte mig de klassiske hvide latex-handsker, hvorefter jeg pillede alle svampene op.. Derefter steriliserede jeg en gaffel og pillede de utilgængelige bæster i siderne op.. Til sidst steriliserede jeg gaflen igen og stak den ned i mediet, hvorefter jeg vrikkede den lidt frem og tilbage.. Ikke for voldsomt, men bare så jeg løsnede det lidt, så vand nemmere kan trænge ind.. Var dette et klogt træk? :?

Nu håber jeg ikke at jeg har kontamineret mit kit, men det vil vise sig inden for de næste dage..

Cheers :)

Cannabis entusiast

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, tråden døde sgu vist, men kan da lige samle op.. :)

Efter en tur i køleskabet blev der sparket lidt liv i kittet, men det var som om det stadig haltede lidt.. Efter turen med gaflen skete der ikke det store, men lige pludselig skete der godt nok noget.. Jeg er overbevist om at det skyldtes et varmeproblem, men det lykkedes mig da at få en 3. høst på ca. 12 tørrede gram. Derefter blev kittet kontamineret, men jeg tror heller ikke der var så meget mere at hente i det. :) Jeg vil skyde på at jeg i alt har haft en total-høst på ca. 300 gr (våd vægt), så jeg er mere end tilfreds :D

Men alt i alt blev det alligevel til en del trips for mig og kammeraterne og de par 100 kr dette projekt har kostet mig, er sgu givet godt ud! Vil helt klart anbefale andre at give sig i kast med et growkit, da det mere eller mindre er idiotsikkert og er lige til at gå til (hvis du ved, hvad du laver) :D

Cheers folks ;)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]