LSDrejø skrev:
Men, du tror ikke at den nye generation som vokser op, hvor amfetamin er lovligt, ville få et misbrug, selvom der er information tilgængelig. På en måde forstår jeg godt regeringens måde at håndtere det hele på. Min personlig mening, er at legalisering fører til flere misbrug..
Jeg forstår din bekymring, omend jeg tror at en ulovliggørelse skaber flere problemer end en legalisering. Alene når vi snakker om kvalitet og lovudøvelsen (politi, DEA), som dræber flere mennesker end stofferne selv (!!!), for at tvinge lovgivningen over hovedet på befolkningen. Og her tæller jeg ikke ødelagte menneskeliv med, som er en følge af fængsling og bøder.
Så vidt jeg er orienteret, har Portugal og Rusland (?) legaliseret alle stoffer. Erfaringen er, at stofforbruget er faldende! Og man har sparet millioner/milliarder i ressourcer på at jagte folk som dig og mig - uskyldige mennesker, der bare vil lamme sig lidt fredag aften. Plus, som flere nævner, har misbrugerne været lettere at hive fat i.
I Holland er der få hashmisbrugere, på trods af tilgængeligheden. Der er flere misbrugere ift. befolkningstallet i DK!
Problemet med lovgivningen er, at jeg er kriminel. Og jeg opfører mig fucking ordentligt og kysser min næste på kinden. Jeg betaler min skat og er i gang med en uddannelse, så jeg kan tjene det her samfund. Jeg nasser ikke på staten. Men staten tager mine skattepenge og gør mig kriminel med dem.
Uhørt flabet!
Jeg betaler ikke Bertel Haarder for at være en pauseklovn/kraftidiot/spasserlovgiver. Undskyld sproget, men den mand pisser mig af som ingen andre. En lovgiver skal tjene og beskytte befolkningen, ikke kneppe den.
Citat:
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the drug use itself.
Så stop korstoget mod civilbefolkningen! Før vi angriber Gaddafi, burde vi måske kigge på os selv.
Det her er offerløs kriminalitet. Jeg skyder ikke nogen i hovedet, kun mig selv i armen. Hvem er du til at bestemme over dét? Gud?
Det er
min arm, ikke din mors, Hr. Bertel. Ikke din mors. (ja, jeg håber han læser med)