Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal lige siges at jeg er stoppet med at tage stoffer nu, ikke pga. det her med hjertet men fordi jeg ikke gider lortet mere. Savner lidt klarhed i hovedet for en gangs skyld. :)

Jeg har oplevet trykken på brystkassen/smerter i hjertet. Desuden har jeg også oplevet at mit hjerte nogle gange laver en salto i forsøg på at hoppe ud af brystkassen eller at jeg pludselig føler jeg er tæt på at besvime (nogle gange med blackout for øjne og tinnitus).
Da jeg ikke gider igennem det store show med min private læge tænkte jeg at jeg lige kunne starte med at tage et smut forbi sygehuset og donere blod, for det kunne jo være at der var sket ændringer i blodtryk og sådan.
Blodtrykket lå på 104 over 72, hvilket er lidt lavere end sidst på trods af at jeg er på p-piller, ryger 20 cigaretter om dagen, ikke dyrker motion og spiser hvad jeg vil (har dog ikke taget på grundet stofmisbruget).
Pulsen var på 79, men havde lige sat mig efter at have cyklet de 10km til sygehuset og var ret angst for målingen.
Hæmoglobintallet var 8,7 hvilket for mig er rigtig godt, så den med at føle jeg er ved at dejse om nogle gange er ikke pga. blodmangel.

Jeg kan selvfølgelig ikke konkludere at mit hjerte har det godt på baggrund af disse målinger, men virker det ikke usansynligt at den er helt gal når målingerne er som de plejer at være, og endda lidt bedre? Jeg er pissebange for læger så er virkelig ikke meget for at starte det helt store show. Nogen der ved noget om det her?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
godt at høre du prøver at holde op.
Du spørger om det kan være et problem med dit hjerte selvom målingerne er gode.. kort sagt; ja, det kan der da sagtens være, hvorfor skulle det ikke være muligt?

jeg ville foreslå at tage til lægen og sige du har problemer med hjertet, så kan han evt tage et hjertediagram.
Spørg også om du kan få målt dit levertal, hvis du har taget mange stimulanser.

og bare rolig, lægen er ikke farlig!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er advarselslamperne der blinker. det betyder bare du skal stoppe NU.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil anbefale dig, at få taget kontakt til en læge, og få et gennemtjek. Du må nok desværre se din frygt i øjnene, men det er trods alt dit helbred som er på spil.

Når det så er sagt, så må det da siges at det har været en kortvarig affærre med stofferne, som du haft dig. Og med udgangspunkt i nogle tråde her inde, så virker det ikke altid til at du har haft den mest fornuftige indgangsvinkel til det hele. Så det er måske nok meget smart at stoppe når alt kommer til alt. Det her er ren og skær moralprædiken...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu var det ikke det jeg spurgte om.
Spørgsmålet lå i, om man kunne have tævet hjertet på trods af at sådanne målinger var helt normale.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Alice skrev:
Nu var det ikke det jeg spurgte om.
Spørgsmålet lå i, om man kunne have tævet hjertet på trods af at sådanne målinger var helt normale.

Det kan man, det vil ikke automatisk slå ud i målbare fysiologiske forandring, i hvert fald ikke på kortere sigt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
ja, det kan dit hjerte godt være. Hvis du mærker dit hjerte slå uregelmæssigt, eller som du siger, lave en salto, så tag på sygehuset igen. De kan tage et hjertecadiogram og se om din puls er uregelmæssig. og bare for at understrege, så kan din puls per minut se fin ud, selvom den er uregelmæssig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og selvom du ikke har taget på, alt imens du har spist hvad du vil, har din krop sikkert godt af lidt sund ernæring i et stykke tid. :- )
God idé med pause.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der andre målinger man kan tage end et hjertecardiogram? For jeg tror det ville slå alt for hurtigt til at det kunne bruges pga. min angst. :/
Kan man måske kobles op som Barney fra "How I Met Your Mother", for jeg tror ikke jeg ville kunne gennemføre sådan en test på sygehuset.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror også at EKG vil være det bedste, hvis du er nervøs for flimren.. Folkene på sygehuset vil alligevel lade dig ligge med elektroderne til din puls er i hvile.
Men jeg synes også du skal søge professionel hjælp, og bide i det sure æble mht angsten.

Og ellers er jeg enig med BehindMind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo men fra jeg går ind til en læge til jeg forlader rummet igen er det ét langt panikanfald med en puls på omkring de 150. Det er ikke så slemt hvis jeg bare skal til en praktiserende læge og have en gang dope pga. halsbetændelse, tandlæger er rigtig slemme, og dem på sygehuset får mig til at flippe ud bare af tanken om dem. Men må jo se om jeg kan tage mig sammen og slappe af.

Desuden tror jeg ikke lægen ville tage mig seriøst hvis jeg kom og sagde det. Han ville sikkert bare sige at det var noget jeg bildte mig ind og jeg skulle blive ved med at holde mig ædru.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Recreational drugs which also act at 5-HT2B receptors

Several serotonergic recreational drugs, including the empathogens MDA and MDMA ("Ecstasy"),[16] the piperazine derivative mCPP[17][18] and some hallucinogens such as DOI[19] and bromo-dragonfly,[20] have all been shown to act as 5-HT2B agonists in vitro, but how significant this may be as a risk factor associated with their recreational use is unclear. One study of human users of "ecstasy" found that they did have heart valve changes suggestive of early cardiac fibrosis, which were not present in non-ecstasy using controls,[21] suggesting that ecstasy use certainly has the potential to cause this kind of heart damage. On the other hand there is no statistical evidence as yet to suggest significant increases in rates of cardiac valvopathies in current or former MDMA users, and it is most likely that as with other 5-HT2B agonists, development of heart valve damage will be highly dependent on the frequency and duration of use and the total cumulative exposure over time, and only a small proportion of the heaviest users are likely to face a substantial risk of heart damage.

-wiki

Men jeg synes da helt klart du skulle tage til lægen alligevel, det kan jo være så meget andet
Er der ingen der kender symptomerne på fejl i hjerteklapperne? Hvis hun ingen symptomer har, så er det jo nok ikke det!

Held og lykke med stoppet, Alice

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men tror I at lægen ville tage mig seriøst? Hvad hvis de bare siger at jeg skal tage mig sammen og der sikkert ikke er noget galt med mig? Det er jo ikke hver dag at et tilsyneladende sundt, ungt menneske kommer og siger, at hun tror hun har en slem hjertesygdom. :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De kan vel formode, at du er lidt en hypokonder, hvis du ikke kommer rallende ind som en anden misbruger og ser helt knækket ud.

Jeg tror muligvis jeg så dig til N.A.S.A's fødselsdagsfest - hvis du altså var der? lol.. Og også på Ozora. Jeg kunne ikke forestille mig, at de ville se på dig som andet end "normal".
Ellers prøv lige at tage en uge hvor du sover fornuftigt, spiser sundt (!) og intet knark i de næste par måneder. Jeg tror umiddelbart dit hjerteproblem ville kunne mindskes af dette, men det kan jo også være, at du rent faktisk har noget med hjertet. Det ville bare være ret tidligt, men det er jo set før.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Hvis din læge er en kompetent en af slagsen, og hvorfor skulle han/hun ikke være det? - så burde denne jo tage dig seriøst, og som min. lige høre dig om div. symptomer. Hvis du nu bare forklarer lægen dit hjertes gøren, som du har gjort her, burde han tage dig seriøst.

Så, off you go :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg kender rent faktisk 3 der er blevet opereret for hjertefejl i en max alder af 23. Det er ikke så sjældent som man tror. Lægen vil højst sandsynligt ikke tage dig useriøst, de er der jo vor at udbedre lidelser og redde liv.
Jeg håber det bedste for dig.

Dedikeret medlem

De har vel pligt til at undersøge dig, hvis du insistere på at noget er helt galt?

Medlem

Alice skrev:
Jo men fra jeg går ind til en læge til jeg forlader rummet igen er det ét langt panikanfald med en puls på omkring de 150. Det er ikke så slemt hvis jeg bare skal til en praktiserende læge og have en gang dope pga. halsbetændelse, tandlæger er rigtig slemme, og dem på sygehuset får mig til at flippe ud bare af tanken om dem. Men må jo se om jeg kan tage mig sammen og slappe af.

Du er langt fra den eneste der har det sådan.
Men tror det er en af de ting, du senere hen vil komme til at fortryde.
Et EKG kan lyder meget slemt, og især med tanken om læger. Fy føj.

Du kan jo altid tage en ven eller veninde med, og jeg har intet imod det., efter din støtte som du har vist mig igennem den senere tid. Min tur på hospitalet og operationen og alt det shit, så skal du altså huske på jeg også er her for dig. Så skriv en besked, når du føler du selv er parat til det, eller hvis du bare ha brug for at snakke. :-)

Og hvis lægen ikke vil tage dig seriøst, beder du bare om en ny.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Nu har jeg ingen ide om hvor meget gas du har givet den tidligere, men altså man skal give den jævnt meget for meget gas over meget lang tid, for at smadre sine hjerteklapper. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Ens lever vil højst sandsynligt være stået af, lang tid før.

Når det så er sagt, betyder det ikke at du bare kan være ligeglad med de symptomer. Så det er klart at anbefale, at du lige får en tid hos din praktiserede læge. Lægen har tavshedspligt, så du behøver ikke at være bange for at fortælle baggrunden for hvorfor du er der.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Du behøver ikke gætte på problemet, ens hjerte kan slå ude af takt af mange grunde. Især hjerteproblemer tager læger seriøst, da det kan ske for alle folk i alle aldre. Hvis du føler der er noget galt, er det den eneste ting at gøre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]