Puny_pete skrev:
Hvorfor jeg er sur?
Citat:
Ja, hvad er det du ikke fatter, pumperpete? Rippetoe siger, at parellelt er fint og der står desuden ikke et ord om A2G i din artikel, så hop tilbage i squat racket og lav nogle curls, mens real men taler training science
Imens der tydeligt står i artiklen jeg linkede til:
Citat:
The 500-pound squatter would barely
manage 315 when he had to go below parallel.
Citat:
Full squats are essential, since they develop all the groups of the legs, hips and lower back in
proportion. That's as opposed to partial squats, where the quads do the bulk of the work, letting the
hamstrings lag behind. Going low also helps secure the knee joints, since it strengthens the
attachments of the hamstrings and quads that surround the joints so much more than partial
movements do.
Sludder?
Citat:
I've already mentioned the problem with
partial squats, and the same thing happens frequently with the leg press. Lifters stack on plates until
there's no more room left, and then they move the stack a few inches, usually accompanied by loud
screams. That's strictly for show. Partial leg presses like that put the quads under great stress while
neglecting the hamstrings, and that will eventually lead to trouble. They'd be much smarter to use
moderate poundages and do a full-range motion.
At du så mener det er ulogisk at full squat afbelaster knæene har jeg så lige præcis prøvet at bevise over for dig, men du er fast besluttet på at det ikke passer.
Fortsæt endelig dit korstog af idioti, og spred dine velovervejede, velargumenterede budskaber til alle og enhver, nært og fjernt.
Sejl jeres egen sø, over and out.
For satan da dreng, prøv nu at se hvem det er der skrev dette:
Citat:
Ja, hvad er det du ikke fatter, pumperpete? Rippetoe siger, at parellelt er fint og der står desuden ikke et ord om A2G i din artikel, så hop tilbage i squat racket og lav nogle curls, mens real men taler training science
VAR DET MIG? neeej vel hahaha
men dr philips.
Og nej jeg er ikke fast besluttet på noget, jeg er generelt et meget åbent menneske overfor ny viden, og nye vinkler på emner. MEN, jeg er stadig ikke overbevist, da de ting du citere ikke giver logisk mening? Fortæl mig, hvilken fordel det skulle have for knæet at du bøjer helt, frem for at gå langsomt ned til et ca. 90 grader knæk - du skal jo stadig op, og passere selv samme vinkel?
Jeg kan forstå det, hvis man går hurtigt ned til 90 grader, og stopper bevægelsen brat, men ellers kan jeg ikke se hvad det skulle hjælpe KNÆET?
Please make sense to me...
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.