Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2025 13:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Ja, hvad er det du ikke fatter, pumperpete? Rippetoe siger, at parellelt er fint og der står desuden ikke et ord om A2G i din artikel, så hop tilbage i squat racket og lav nogle curls, mens real men taler training science

Citat:
The 500-pound squatter would barely
manage 315 when he had to go below parallel.

Citat:
Full squats are essential, since they develop all the groups of the legs, hips and lower back in
proportion. That's as opposed to partial squats, where the quads do the bulk of the work, letting the
hamstrings lag behind. Going low also helps secure the knee joints, since it strengthens the
attachments of the hamstrings and quads that surround the joints so much more than partial
movements do.

Sludder? :roll:

Citat:
I've already mentioned the problem with
partial squats, and the same thing happens frequently with the leg press. Lifters stack on plates until
there's no more room left, and then they move the stack a few inches, usually accompanied by loud
screams. That's strictly for show. Partial leg presses like that put the quads under great stress while
neglecting the hamstrings, and that will eventually lead to trouble. They'd be much smarter to use
moderate poundages and do a full-range motion.

Kan du ikke læse? Eller du komplet idiot dr.fucktard?

OG JO, man afbelaster knæene ved dybe squats, går man længere ned end parallel flyttes stresset på biceps femoris OG man flytter færre kg.

dybe squats > fesne half squats.

Prøv igen sultan69 og dr.phibes. Nu prøvede jeg med en pæn tone, men straks går i defense mode og tror jeg prøver at fornærme jer ved at hjælpe jer ved at fortælle jer hvorfor dybe squats er vigtige.

Lad ego'et være derhjemme når i tager i centeret så vil i få mere ud af jeres træning.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Senest rettet af Puny_pete 03 okt 2011 22:10, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg ved sgu ikke lige hvem der har det største ego i denne tråd... Parallel er det man sigter efter i styrkeløft, bodybuildere plejer at gå ass 2 grass... Så længe man kommer under parallel er det ikke farligt for knæene, det der er farligt er folk der laver halve eller kvarte squats med 200 kg når de kun ville kunne squatte 100 til under parallel. Jeg synes det er ret flabet at du sidder og sammenligner folks løft og så automatisk konkluderer at deres teknik må være dårlig, uden at have set løftet eller mig eller hvor langt jeg er i min træning. Folk er forskelligt bygget og har forskellige styrker og svagheder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvilke var derfor jeg sagde, det kunne TYDE PÅ at sultan69 skulle have sin teknik til revurdering i henhold til hans squat/dødløft ratio.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Puny_pete skrev:
Citat:

Citat:
Full squats are essential, since they develop all the groups of the legs, hips and lower back in
proportion. That's as opposed to partial squats, where the quads do the bulk of the work, letting the
hamstrings lag behind. Going low also helps secure the knee joints, since it strengthens the
attachments of the hamstrings and quads that surround the joints so much more than partial
movements do.

Kan du ikke læse? Eller du komplet idiot dr.fucktard?

OG JO, man afbelaster knæene ved dybe squats, går man længere ned end parallel flyttes stresset på biceps femoris OG man flytter færre kg.

dybe squats > fesne half squats.

Prøv igen sultan69 og dr.phibes. Nu prøvede jeg med en pæn tone, men straks går i defense mode og tror jeg prøver at fornærme jer ved at hjælpe jer ved at fortælle jer hvorfor dybe squats er vigtige.

Lad ego'et være derhjemme når i tager i centeret så vil i få mere ud af jeres træning.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal grine eller græde :lol:

Going low also helps secure the knee joints: Riiight... :roll:

Jeg er imponeret over hvordan du kan vurdere min, samt andres teknik uden at have set nogle af os lave et løft :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
testoteronen pumper i den tråd her :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg er imponeret over hvordan du kan vurdere min, samt andres teknik uden at have set nogle af os lave et løft

Åbenbart havde jeg ret i at din squatteknik er half squats. Du skriver du benpresser 400kg men dødløfter lidt over de 100, kan du ikke se at dine baglår lacker langt bagud? Jeg vurdere heller ikke jeres teknik, jeg sagde det KUNNE TYDE PÅ. Læs nu hvad jeg skriver for crying out loud

Du kunne, i stedet for blindt at afvise at full squats > half sqauts prøve at undersøge sagen.

Igen, læs mine første post på side 19. Du kommer jo ikke med noget mod argument.

Men fint, sejl jeres egen sø og løft med ego'et.

DET HER ER SQUAT:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R_jxTc2ITA8&feature=player_embedded[/youtube]4

OG DET HER ER SQUAT:

Og sådan her så tom platz ben ud:
Billede

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
så er det godt at vi alle sammen stadig smiler lidt på læben, over puny's flexebilleder :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

u mirin?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

miv miv? jeg forstår ikke hvad du skriver

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
annanas skrev:
miv miv? jeg forstår ikke hvad du skriver

Han spørger om du beundrer ham :).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

nej, det gør jeg ikke :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Citat:
Jeg er imponeret over hvordan du kan vurdere min, samt andres teknik uden at have set nogle af os lave et løft

Åbenbart havde jeg ret i at din squatteknik er half squats. Du skriver du benpresser 400kg men dødløfter lidt over de 100, kan du ikke se at dine baglår lacker langt bagud? Jeg vurdere heller ikke jeres teknik, jeg sagde det KUNNE TYDE PÅ. Læs nu hvad jeg skriver for crying out loud

Du kunne, i stedet for blindt at afvise at full squats > half sqauts prøve at undersøge sagen.

Igen, læs mine første post på side 19. Du kommer jo ikke med noget mod argument.

Men fint, sejl jeres egen sø og løft med ego'et.

DET HER ER SQUAT:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R_jxTc2ITA8&feature=player_embedded[/youtube]4

OG DET HER ER SQUAT:

Og sådan her så tom platz ben ud:
Billede

Sultan69 skrev:
Puny_pete skrev:
Citat:
Squat er jeg startet på igen her for nylig, så der tager jeg sølle 105kg 8 gange

Den sætning giver ingen mening, enten har du absurde ben gener, eller også er din squat teknik til at lukke op og skide i.

Jeg tror du forveklser hammer curl med noget andet, 400kg hammer curl ville være ABSURD.

Du har ret det gjorde jeg, den hedder: sled 45 leg press inde på http://www.exrx.net.

Jeg kører kun deep squat, eller full squat som det hedder derinde, derfor ;)

Og du skriver at det er mig der skal gennemlæse dine indlæg?

& på hvilket tidspunkt har jeg skrevet at jeg mente at half squats > full squat?

og nej jeg har ikke givet dig et mod argument for hvorfor jeg ikke tror på at det skulle være ufarligt for knæene at squatte, bare man dykker under parallel, af den simple årsag at jeg finder det utroligt ulogisk. Det giver absolut ingen mening, og jeg finder det mildestalt ugennemtænkt - det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det næppe.

Puuha, jeg synes det er pinligt for dig det her... :lol:

Og hvorfor går der ligepludselig alpha-han-testosteron-hating-bullshit i den, hvorfor er du så sur?

No offense :peace:

EDIT: Ja, mine baglår hængerbagefter, og hvad så? Der kan være andre faktorer der spiller ind, end teknikken, har du tænkt på det?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor jeg er sur?

Citat:
Ja, hvad er det du ikke fatter, pumperpete? Rippetoe siger, at parellelt er fint og der står desuden ikke et ord om A2G i din artikel, så hop tilbage i squat racket og lav nogle curls, mens real men taler training science

Imens der tydeligt står i artiklen jeg linkede til:

Citat:

Citat:
movements do.

Citat:
partial squats, and the same thing happens frequently with the leg press. Lifters stack on plates until
there's no more room left, and then they move the stack a few inches, usually accompanied by loud
screams. That's strictly for show. Partial leg presses like that put the quads under great stress while
neglecting the hamstrings, and that will eventually lead to trouble. They'd be much smarter to use

At du så mener det er ulogisk at full squat afbelaster knæene har jeg så lige præcis prøvet at bevise over for dig, men du er fast besluttet på at det ikke passer.

Fortsæt endelig dit korstog af idioti, og spred dine velovervejede, velargumenterede budskaber til alle og enhver, nært og fjernt.

Sejl jeres egen sø, over and out.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Hvorfor jeg er sur?

Citat:

Imens der tydeligt står i artiklen jeg linkede til:

Citat:

Citat:
movements do.

Citat:

At du så mener det er ulogisk at full squat afbelaster knæene har jeg så lige præcis prøvet at bevise over for dig, men du er fast besluttet på at det ikke passer.

Fortsæt endelig dit korstog af idioti, og spred dine velovervejede, velargumenterede budskaber til alle og enhver, nært og fjernt.

Sejl jeres egen sø, over and out.

For satan da dreng, prøv nu at se hvem det er der skrev dette:
Citat:

VAR DET MIG? neeej vel hahaha :D

men dr philips.

Og nej jeg er ikke fast besluttet på noget, jeg er generelt et meget åbent menneske overfor ny viden, og nye vinkler på emner. MEN, jeg er stadig ikke overbevist, da de ting du citere ikke giver logisk mening? Fortæl mig, hvilken fordel det skulle have for knæet at du bøjer helt, frem for at gå langsomt ned til et ca. 90 grader knæk - du skal jo stadig op, og passere selv samme vinkel?

Jeg kan forstå det, hvis man går hurtigt ned til 90 grader, og stopper bevægelsen brat, men ellers kan jeg ikke se hvad det skulle hjælpe KNÆET?

Please make sense to me...

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OK.

Når man ser på hvor mange skader som forkommer i VL (hvor man squater atg) og SL (parallel) så er antallet ens. At du er høj gør ikke nogen forskel. I øvrigt så vokser quads alt andet mere, jo mere fleksion der kommer over knæet (lidt forenkelt)

- Men hvorfor pete?

Det er meget misforstået at dybe squats giver knæskader. Squat er IKKE usundt for knæene, heller ikke hvis man squatter dybt. Dårlig teknik er dårligt for knæene. Det er korrekt, hvis man kigger biomekanisk på dybe squats vil der ligge mere pres på ledbånd og andre strukture i knæet men der faktisk intet der tyder på at det faktisk leder til skader og ikke mindst, løfter man meget mindre vægt i dybe squats. Ikke mindst giver det en fornuftig baglår/forlår ratio forebygger skader i knæet og DERFOR, vil dybe squats hjælpe mod knæskader - HVIS MAN HAR TEKNIKKEN I ORDEN, mange der squatter dybt, vender bevægelsen ved at bounce og det er her det for alvor bliver grimt for knæene. Jeg ser også mange gå direkte over og lave squats uden opvarmning og så ber man om skader.

Nu kan jeg se dr.phibes ikke kunne læse, måske er en youtube video nemmere for ham at forstå.

Hør meget tydeligt efter 4:38.

Går man ikke under parallel hedder det ikke squat, så hedder det partial squat, og det er en anden øvelse.
Ligesom bænkpres hvor stangen ikke rammer brystet ikke hedder bænkpres.
Det var sidste indlæg jeg skriver i denne tråd.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
TIMEOUT!
Sultan69 skrev:
Puny_pete skrev:
Jeg er også høj, 190cm. Men det ville være et utrolig klog valg at begynde at squatte ass to grass, det afbelaster knæene så snart du kommer under parellel og der kommer stræk på baglåret så hele låret trænes så der ikke skabes ubalance i forlår/baglår rationen og giver knæskader.

At du så får ondt i ryggen skyldes jo desværre dårlig teknik.

http://www.bodybuilding.dk/bill-starr-h ... 45984.html
Der er et download link til artiklen om hvorfor dybe squats er bedre end partials i tråden jeg har linket til.

Øøøh what? Det er nok den værste omgang sludder jeg længe har hørt.

Nu er det ikke fordi jeg vil blande mig i denne cockfight, men det jeg kan finde på interwebs giver lidt vægt til det puny_punani siger. altså ikke det med baglåret, for det er noget sludder. det mest sobre og meningsgivende jeg har kunne finde om lige dette emne er denne pdf som også er rig på kildeangivelser: http://www.nsca-lift.org/HotTopic/downl ... 0Depth.pdf

læs det!

kort og godt: den største belastning på baglåret i et squat er mellem 10 og 70 graders fleksion. dvs. det er ligegyldigt hvorvidt man går til 90 grader eller ass2grass. når det er sagt er belastningen næsten ligeligt fordelt over hele bevægelsen og årsagen hertil er indlysende, nemlig den at musklen er bi-artikulær(den strækker sig over to led). i både den excentriske og koncentriske fase af squattet flekses det ene led, mens det andet extenderes. baglåret fungerer i øvelsen hovedsageligt som stabilisator og arbejder nærmest statisk.

hvad angår belastninger på knæet, så kan i også læse i mit link at der var et studie som påviste at folk som lavede full-squats havde løsere korsbånd(i artiklen ACL: forreste korsbånd, PCL: bagerste korsbånd). det er dog siden blevet tilbagevist. der er blevet lavet målinger af belastningen på ACL og PCL. ACL er mest belastet ved 15-30 grader, hvorefter belastningen daler. PCL er mest belastet lige omkring 90 grader. ved 120 grader er belastningen minimal. man udfører det største arbejde i musklerne(og ýder dermed den største belastning på ligamenterne) i det øjeblik man "vender" altså bremser den nedadgående bevægelse og begynder opad. gøres dette ved 90 grader belaster man PCL på lige det tidspunkt i bevægelsen hvor der er størst belastning herpå.

det betyder ikke at der som sådan er noget galt i at squatte 90, men at man i hvert fald ikke skald gøre det ud fra et rationale om at det belaster knæet mindre. DET GØR DET IKKE! når det er sagt, så burde et raskt korsbånd kunne holde til den belastning, og man kan også argumentere at det er godt at vænne ligamenterne til høje belastninger, da disse jo også responderer på træning.

så er der så nogle andre dele af knæet som bliver lidt mere belastet af dybe squats. menisken og knæskallen er udsat for større tryk og slid.

Citat:
The reduction in ACL and PCL forces associated with deep squatting is believed to be a result of an impingement between
the posterior aspect of the upper tibia with the posterior femoral condyles as well as compression of various soft tissue
structures including menisci, posterior capsule, muscle, fat, and skin (9). This helps to constrain the knee joint, significantly
reducing anterior and posterior tibial translation and tibial rotation compared to lesser flexion angles. Hence, tolerance to
load is enhanced in the deepest portion of the squat with a protective effect conferred to ligamentous structures.

ACTION!
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Og sådan gik vi fra en tråd om styrketræning/fitness til en tråd hvor vi poster billeder af mænd i g-streng og kommenterer på deres ben...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
jim fear skrev:
Og sådan gik vi fra en tråd om styrketræning/fitness til en tråd hvor vi poster billeder af mænd i g-streng og kommenterer på deres ben...

sådan er the interwebz (:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg har sgu da lige bragt tråden back on track! så hvad tuder i over?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 852 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 43  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]