Hvis du alligevel skal til og igang med at "installere" et growrum i et hjørne, så har jeg en alletiders idé!
Det kræver dog et mindre pengebeløb, lidt fingersnilde, en stiksav og en lommeregner, hvis man er helt ude at skide matematisk

(1)
Tag mål fra gulv til loft.
(2)
Så tager du ud til din lokale byggemarked.. De har somregel tilbud (fast lav pris) på noget spånplade i ca. 1 cm tykkelse.. tror det er 70-80kr per plade (120x240)
**Dog vil jeg skynde mig at sige at jeg selv har forsøgt mig med 1cm tyk spånplade.. det gik fint.. ville dog nok gå efter en større tykkelse så som 1,2 eller 1,5cm..
(2.a)
Få manden i dit lokale byggemarkede til at skære pladen ud for dig.. tror det er 15kr per snit.. eks i 2 styks 60x240 .. (dog husk den ene skal være 60 og den anden skal kun være 59.. hvis selve spånpladen er 1 cm i tykkelsen..)
Hvis du så har 2,40 til loft fra gulv (som de fleste lejligheder har) så har du jo faktisk 2 sider på samme størrelse, som du så kan sætte op imod hinanden, således du får et luft-tæt rum.. forstår du?
(3)
Køb nogle gode hængsler/hyldeknægte som skal bruges til at bore pladen fast til væggen med.. (ca 6 styks per væg - 3 på hver side af pladen med 80cm afstand)
(4) sæt den første plade op.
(5) sæt den anden plade op, men husk.. den skal ikke sættes op med hyldeknægte.. men med hængsler, således at du kan åbne og lukke for den.. det blir din dør

(6) når du har læst det her, skal du vide at det er de færreste der har 240cm i højden i deres growroom, fordi de enten laver LST, dyrker indica eller lowriders.. det kan sagtens være en fordel at have 2,40 meter i højden, men igen.. afhænger lidt af hvad slags lys du har tænkt dig at bruge.. iøvrigt vil jeg heller ikke anbefale at have 60cm i bredden, da det er sådan et latterligt mellemstykke imellem at kunne have 1 og måske 2 planter derinde.. Det bedre at have 80 i bredden, så du skal muligtvis overveje at købe 2 spånplader og så få dem hver især skåret ud i 80x240 .. og så tager du selvfølgelig resten af det afskåret træ med hjem, eller får ham til at skære det op i 80x40 stykker..
på den måde kan du nemlig sammensætte 2 af de 80x40 stykker til et 80x80 stykke, og så har du ligepludselig muligheden for at sætte en hylde ind i dit growskab hvis du vil.

Så ku du faktisk have 2 grorum i 1..

.. smart ikk?
Så skal du selvfølgelig ud og købe 2 lamper, osv.. men hvis man har penge nok, er det nok den mest optimale måde at gøre det på.

(7) når skabet er sat op (med eller uden hylde) bores et rundt hul i toppen på den ene side af skabet ca. 25cm fra toppen godt og vel.. i den størrelse som du forventer at din kanalventilator/badeværelsesventilator skal være.. Ø21? Ø23? .. de fleste headshops eller internet sider plejer at være gode til lige at skrive hvad størrelse det er..
Du kan iøvrigt ligeså godt skære hullet inden du sætter væggen op..

..
(8) 2 kroge eller flere sættes op i loftet som du kan hænge din reflektor/lampe fra.. og eventuelt sådan du også kan hænge dit kulfilter op..
(9) .. sæt hele lortet til og begynd at spire dine frø

Nårh ja.. og så kan du jo købe en slat billig hvid mat maling som du kan male træet med.. og så skal du selvfølgelig også huske at du skal bore et hul forneden også på den samme plade som du borede hul i foroven.. således at luft også kan komme ind

.. som fingerregel, siger man at hvis det øverste hul har en Ø på 20 så skal det hul der er forneden gerne være Ø21 eller Ø22 .. 1-2 cm større end det øverste.. og hullet forneden behøber iøvrigt ikke være rundt.. det kan sagtens være rektanglet .. og det skal bores ca 10-15 cm over jorden..
Så skal du have fat i et termometer så du kan måle temperaturen derinde når din lampe er tændt.. den skal gerne være max 28 grader og min 25 grader..
Vil du fortælle lidt om hvad dine planer er, i forhold til indkøb af meterielt? .. så kan jeg måske hjælpe dig bedre