Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 20:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey folks. Undskyld beskeden endte med at blive lidt lang, men følte jeg havde en del at sige. Jeg skriver herinde, fordi jeg har undret mig over en del ang. psykedeliske stoffer (svampe, LSA, LSD, mescaline, osv.) og også læst meget op på dem. Jeg ville egentlig gerne have oprettet en ny profil for at skrive det jeg vil skrive her i, da det er ret personligt, men jeg tænker, at det nok bare ville være at skjule noget for mig selv, og det ville være lidt åndssvagt når det nu kommer til sådan noget her.

Jeg er 18 år og næsten lige fyldt, og jeg har en mild form for Aspergers syndrom. I de seneste 3 en halv måned er jeg begyndt at ryge noget hash med min bror og hans venner (som også er begyndt at blive mine egne venner nu), og oplevede min første sexuelle oplevelse med en pige for 4 måneder siden, og har været sammen med flere piger siden da (en af dem en model - nytteløst at pointere, men jeg bliver nød til at give mig selv credit for den :)), og er egentlig blevet en del glad på det seneste pga. alle de gode oplevelser jeg har fået. Jeg er også ved at blive rigtig glad for en pige, som også er helt skudt i mig, og hun kan måske godt ende mig at blive min første kæreste, så det er jeg egentlig meget glad for.
Omkring 1 til halvanden måned siden begyndte jeg at interessere mig for ting som svampe osv., fordi jeg har været meget interesseret i ideen om hallucinationer, og jeg følte den burde blive oplevet en enkelt gang. Da jeg så læste om, hvordan de egentlig bryder ens ego ned, og hvad det betyder, blev jeg endnu mere fascineret og interesseret i dem, da jeg er meget interesseret i psykologi og selv håber på at blive psykolog en dag. Siden da begyndte jeg at læste meget op på de forskellige stoffer, og føler jeg godt kan forstå deres påvirkning til en vis grad nu.

Ang. det jeg vil frem til: Jeg vil nok ikke selv sige, jeg er et meget negativt menneske, men det er nok en barriere jeg har overfor mig selv og andre (så... se det her som en dårlig indrømmelse af at jeg typisk tænker negativt). Jeg er ved at komme ned fra en influenza lige nu, og det er først efter jeg begyndte at have den, at jeg virkelig er begyndt at tænke negativt og "genoverveje" (nok et meget misledende ord, men mit ordforråd er ikke stort nok til at kunne finde et mere passende ord lige nu) det med at prøve noget psykedelisk, fordi jeg tænker, at et bad trip måske godt kan påvirke mig psykisk. I går lå jeg i sengen med meget slem influenza i min seng i komplet mørke, noget jeg ikke er vant til, og begyndte at tænke i meget negative baner. Nogle tanker var for eksempel: Hvorfor søger jeg kontakt kun af sexual interest til andre piger, når jeg allerede har en pige, jeg ved er interesseret i mig, og som jeg også selv viser interesse for? Begyndte også at undre mig over, om jeg nogensinde ville kunne føle forelske eller kærlighed, da jeg aldrig har følt det før.
Udover det blev jeg også rigtig bange for at komme ind på tanken om død. Det føles bare skræmmende at tænke på, at man er død i en uendelighed, og aldrig kommer til live igen. Selv lige nu er jeg bange for at skrive det, og vil helst gerne stoppe her.

Mit spørgsmål er så bare... Kan et bad trip virkelig skade en psykisk hårdt? Jeg hører tit, at "psykedeliske stoffer er ikke legetøj", og nej, selvfølgelig er de ikke det. Men jeg har endnu ikke hørt noget, der skulle virke direkte skræmmende kommende fra dem af, udover flashbacks og skizofreni fra LSD af.
Og er det en dum ide for mig at prøve noget med meget tankespind? Jeg har allerede købt 30 Woodrose frø (de burde komme med post i morgen eller overmorgen), så jeg tænker, at jeg vil prøve 5 af dem til at starte med. Jeg tænker selv, at oplevelsen sagtens kan blive positiv, og det egentlig kan gavne mig en del, hvis jeg får en god oplevelse ud af den. Det skal nok siges, jeg gør det med min bror og hans/mine venner (de er kun 2). Min bror gør det med mig, og de andre er til opsyn, men de har kun prøvet ketamin før, så de er ikke erfarne med at tripsitte overhovedet. Jeg har selv fundet en masse godt musik og også købt 20 rygelsespinde med vanilla til at lave en god setting. Musikken er lys og glad i det, for det meste Vibrasphere, Nujabes, Kettel, BT (This Binary Universe), Ott, og måske noget Shugo Tokumaru hvis altså mit hovede kan klare til at der foregår så meget i musikken på det tidspunkt.

PS. Er det måske en god ide at starte ud med noget som 2c-b eller MDMA? Har hørt de skulle være meget gode, euforisende og psykedelise substanser.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg vil fraråde folk med psykiske diagnoser at tage psykedeliske stoffer. Jeg er klar over det er nyt, uudforsket land, men hvorfor risikere at forværre din tilstand (i øvrigt også med hash)
Er du i medicinsk behandling?

Jeg forstår ikke hvorfor du har så travlt med at få det prøvet, når du har en masse ting der kører for dig nu.. Som kan blive endnu bedre hvis du arbejder lidt på dem..
De ting du tænker over, var det ikke lige så godt at prøve at svare på dem, når du er ædru? Hvorfor skulle det være nememre at svare på det påvirket?

Du skulle tage at læse en ordentlig stak triprapporter her på sitet og på erowid, hvis du fortsætter med et givent stof. Tanker og følelser kan bliev forstærket, både i positiv og negativ retning.
Så hvis du fx er bange for at dø, kan du ende i et tankehelvede eller få et bedre forhold til døden (naturligvis er det ikke nødvendigvis så sort eller hvidt)
Desuden mener jeg ikke skizofreni er så ufarligt, som du får det til at lyde som. Ligeledes psykotiske anfald.

Medlem
Brugeravatar

Jeg finder ikke mig selv som specielt lidende af Asperger syndrom. Derfor sagde jeg, at det er en meget mild form. Og nej, har aldrig været på noget medicinsk behandling, medmindre panodiler osv. gælder, til når man er syg, men det regner jeg ikke med de gør. Har aldrig lidt af et psykotisk eller ukontrolleret anfald i hvert fald. Føler ikke at hash gør det bedre eller værre, udover at jeg er blevet mere åben og meget mere snakkesalig med andre mennesker, men det kan også nok bare skyldes at jeg er meget mere social og sammen med nogle meget åbne mennesker.

Jeg ved ikke hvorfor jeg har travlt med at prøve det. Jeg vil vel bare gerne prøve det en enkelt gang og se hvad jeg finder ud af oplevelsen. Hvis den er god, så er det da bare fedt. Hvis den er dårlig, jamen, så må jeg komme over det og lægge det på hylden til en dag hvor jeg har mere forståelse hvad det hele indebærer (lige nu har jeg nogenlunde forståelse for det, men jeg har endnu ikke prøvet det, så kan ikke sige med sikkerhed hvad jeg vil få ud af oplevelsen).
Grunden til jeg tænker, jeg gerne vil nu, er netop fordi så mange ting kører for mig lige nu. Derfor ville det være et godt tidspunkt at prøve det, fordi jeg har rigtig meget positiv energi i mig, og fordi jeg også ved at jeg vil være i gode hænder og i et trygt og bekendt sted. Det ville gøre det en del lettere for mig i hvert fald.

Jeg har læst rigtig mange triprapporter på Erowid. Har i hvert fald investeret lidt over 10 timer på at læse rapporter om de forskellige stoffer (dog sammenlagt, og snakker om svampe, LSA, 2c-b, Datura, DMT og DXM lige nu).
Og jeg synes bestemt ikke skizofreni og psykotiske anfald er ufarlige. Tværtimod. Jeg har bare kun hørt, at skizofreni og psykotiske anfald kun skyldes af LSD, men har endnu ikke hørt konsekvenserne fra ting some svampe, LSA, salvia, osv. Det var det jeg ville frem til.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil fraråde folk med psykiske diagnoser at tage psykedeliske stoffer. Jeg er klar over det er nyt, uudforsket land, men hvorfor risikere at forværre din tilstand (i øvrigt også med hash)
Er du i medicinsk behandling?

Jeg forstår ikke hvorfor du har så travlt med at få det prøvet, når du har en masse ting der kører for dig nu.. Som kan blive endnu bedre hvis du arbejder lidt på dem..
De ting du tænker over, var det ikke lige så godt at prøve at svare på dem, når du er ædru? Hvorfor skulle det være nememre at svare på det påvirket?

Du skulle tage at læse en ordentlig stak triprapporter her på sitet og på erowid, hvis du fortsætter med et givent stof. Tanker og følelser kan bliev forstærket, både i positiv og negativ retning.
Så hvis du fx er bange for at dø, kan du ende i et tankehelvede eller få et bedre forhold til døden (naturligvis er det ikke nødvendigvis så sort eller hvidt)
Desuden mener jeg ikke skizofreni er så ufarligt, som du får det til at lyde som. Ligeledes psykotiske anfald.

Aspergers syndrom er bogstaveligt skizofrenis modsætning. Jeg kan personligt ikke se noget galt i at ellers velfungerende mennesker med aspergers syndrom tager hallucinogener. Ikke mere end "normale" mennesker i hvert fald. Problemet opstår når folk med psykotiske tilbøjeligheder og/eller følelsesmæssige problemer tager dem. Aspergers syndrom betyder jo sådan set bare, at man har lidt svært ved at greje sociale situationer.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kender en der har aspergers, og han har taget svampe uden der kom noget dårligt ud af det. Så det er ikke helt umuligt. Jeg vil sige start ud lavt, 5 frø er meget passende. HBW er dog ikke så visuelt, så de vilde hallucinationer skal du nok ikke regne med. Men tilgengæld kommer der smæk på tankerne. Hvis du sidder fast i en dårlig tanke, så prøv at lad den ligge, og afled dit hoved med noget musik eller noget andet godt. Jeg vil foreslå dig at ryge en joint noget tid efter du har spist frøene, da jeg har oplevet at man ikke rigtig kan mærke HBW før man har røget. Du skal dog være klar på en ordenlig omgang mavepine og risiko for opkast.

God rejse
JuJu Monstah :peace:

Medlem
Brugeravatar

humorcide:
Du har helt ret. Jeg har selv svært ved at sætte mig ind i mange sociale situationer, bl.a. fordi jeg har lidt af noget socialangst igennem årerne som har gjort mig meget fraværende. For nogle uger siden bragte vi et emne op om en dame, der havde mistet sit barn (meget ung), og jeg kunne ikke forstå hvorfor moren ville blive ked af det. Hvis barnet er så ungt kunne hun lave et nyt. Jeg troede, de ville være enige med mig, men jeg blev så lidt overrasket da de sagde at det ikke var helt normalt at tænke sådan. Jeg kan godt selv se det lidt, hvis jeg tænker meget hårdt på det, men umiddelbart kan jeg ikke se sådan noget.
Dog vil jeg sige, at Asperger ikke påvirker mit humør eller personlighed overhovedet. Selv i forhold til folk med Asperger er jeg meget anderledes.

JuJu:
Tak for svaret. Og ja, jeg ved det godt, det der med opkastet. Jeg overvejede at bruge en sublingual metode ved hjælp af noget alkohol (og noget til at give det en smag der ikke er så stærk), men mine tænder er for dårlige til at kunne holde til sådan noget, så jeg må bare håbe på at det med mavepinen og opkasten ikke er alt for slem. :) Ang. det visuelle har jeg kun hørt, at kanterne på diverse objekter kan se meget kraftige ud, og at farver forstærkes.
Og et par pinde skal der nok også fyres op for. Tror sgu ikke de gider sidde og tripsitte os uden at have noget at beskæftige dem med i hvert fald. Musikken burde der også være styr på. Tager et par 30-40 albums med, som jeg har tænkt kunne virke gode til det.

Medlem
Brugeravatar

I må undskylde, jeg skriver så lange indlæg. Jeg ved ikke, hvordan de pludselig bliver så lange. :(

Medlem
Brugeravatar

Som frughat påpege: http://www.erowid.org/experiences/exp_front.shtml

Fantastisk side. Der er massevis af både positive og negative oplevelser med diverse stoffer. Hvis du kan læse engelsk, så gå om bord! Super spændende og lærerigt.

Medlem
Brugeravatar

humorcide:
Har allerede læst en masse rapporter derinde. Jeg laver ikke meget andet lige for tiden, når jeg har influenza alligevel. :P

Jeg har dog ikke læst mange rapporter, der går i dybde om personers baggrund. Det er derfor, jeg spurgte til det lidt herinde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min bror er diagnosticeret med aspbergers syndrom og han har fået meget ud af at trippe psykedeliske ting og han gør det stadig med jævne mellemrum. Det er ikke ham, af os to, der har fået brændt nallerne. Jeg kan måske godt se det rigtige i det udsagn at aspberger er lidt i den anden retning af skizofreni.
Jeg tror det kan modne en del at tage trips og min bror havde svært ved at vokse op og ligesom komme ud af den der teenage-forvirrings-usikkerheds-fase. Ingen opfordringer per se men find nogle trygge rammer og sats på at lære mere om dig selv i trippet, hav evt. din bror ved din side. Min bror havde mig den første gang. Nu gør han det helst alene.

Et råd til dig er dog: hold igen med røgen, den kan godt forværre ens "bobbel" hvis man har aspberger.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg vil nu stadig mene, at det er naivt at tro, at et psykedelisk trip ikke også giver en vis risiko for at forværre en Asbergers tilstand..

Selvom langt størstedelen af alle der tager MDMA heller ikke dør af overophedning, er det vel på sin plads at nævne risikoen alligevel

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Et psykedelisk trip kan vel forværre enhver tilstand? De fleste personer med aspergers syndrom ser i øvrigt ikke sig selv som værende i en eller anden tilstand. De fleste af dem jeg har stiftet bekendtskab med, min bror værende én af dem, virker som helt almindelige personer der bare er meget direkte eller har svært ved at udvise empati. Men at man har svært ved at vise det betyder ikke at man ikke kan lære hvad det er og handle derefter - leve med sin diagnose så at sige.

Jeg synes godt du kan tillade dig at tage et trip, med en person som har prøvet det før og som du er godt bekendt med. Men jeg synes du skal vente til du bliver 20-21 år som minimum, der ikke nogen grund til at have travlt, stofferne skal nok også være der til den tid. Og du får med garanti også gode perioder senere i dit liv som vil være passende til et trip :)

Medlem
Brugeravatar

Vil nu mene at Asperger ikke har noget at gøre med sådan noget. Som Snoezel siger, så kan det forværre enhver tilstand.

Snoezel:
Du har nok ret. Jeg tænker, at jeg gerne vil prøve disse Woodrose frø en enkelt gang, og så lade dem være i noget tid. :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dét, der i virkeligheden kunne være interessant, er, at se en person med aspergers trippe MDMA. Som sagt, er manglende empati jo en af følgerne, men hvad ville der ske, når Emmas kærlighed tog over? Det kan (igen, helt hypotetisk oppe i mit hoved) måske endda ændre subjektets syn på andre mennesker for good, når det først har oplevet den ultimative forståelse for andre menneskers følelser og gøren, som jeg i hvert fald får, når jeg tripper MDMA. :) Er der nogen, der har erfaringer fra det virkelige liv mht. dette lille tankeeksperiment?

Peace!
/MartinLP

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved MAPS prøver, at få forsøg igang med MDMA-terapi til asperger-patienter. Så der er nok noget om, at det godt kunne virke (i en eller anden grad)

Medlem
Brugeravatar

Problemet er bare, at jeg ikke rigtig fester (ikke at jeg ikke vil, kender bare ikke nogen som sådan), og jeg kender kun én der kan give mig noget kærlighed. Jeg regner med at tage med ham til en fest engang efter nytår sammen med Emma, men der er lang tid til jo. :P

Jeg lægger nok Woodrose frøene på hylden, og hvis jeg virkelig føler jeg har en god uge, så gør jeg det med min bror og hans venner til at være der. Vi kan vist nok skaffe svampe i juleferien, men jeg tænker Woodrose frø er en forvirring mindre (altså ikke rigtig nogen hallucinationer), så det vil nok være bedst for mig at starte på det, hvis jeg altså skulle. Ellers venter jeg på 2c-b eller MDMA, hvis det overhovedet er muligt.

Og MartinLP, jeg skal nok opdatere hvis jeg engang prøver MDMA eller noget lign. :P

Medlem
Brugeravatar

Halløjsa
Jeg synes ikke rigtigt du har fået svar på dit spørgsmål "Hvor hårdt kan et badtrip slå?" endnu.. Jeg har ikke selv haft nogle badtrips, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål. Men mine førstegangs oplevelser på psykedeliske substanser har været meget lave doser, og det kan helt klart anbefales, da man efterhånden bliver bedre til at kontrollere en situation i en anderledes og fuldstændig vandvittig spændende tilværelse.
Mit råd vil helt klart være at starte lavt ud som du også selv siger.. Men jeg kan desværre ikke svare dig på spørgsmålet omkring badtrip??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes trådstarter virker til at være en herlig person!

Anyway, selvom det er træls at blive snydt for at opleve stoffer, bør du nok ikke tage dem. Ender det galt, kan det blive meget værre, nu når du har aspergers. Om det så er misbrug eller badtrip. Man fatter ikke hvor meget narko kan ødelægge før man er inde i det.

Medlem
Brugeravatar

Undskyld for min post bliver ret off-topic her (mest snakken om MDMA), men jeg synes det var ret interessant. I bestemmer selvfølgelig selv, om I vil læse linksne. =)

Luftkaptajnen: Har læst op en del på det siden du lige bragte det op med Asperger og MDMA, og jeg fandt egentlig meget overraskende positive resultater.
Kan lige linke lidt til noget stads: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=74470
http://www.bluelight.ru/vb/threads/4793 ... ost7880962
http://www.bluelight.ru/vb/threads/4793 ... ost7919369
http://www.bluelight.ru/vb/threads/4793 ... ost8729027 (hende der on-cloud-9, #15, der skrev lige under havde sgu noget af en historie at en fortælle)
#16 har også meget gode resultater med stoffet, og #21s ven lyder til at have fået en del selvtillid, hvilket er noget jeg godt selv mangler. Siger selvfølgelig ikke at stoffet skal bruges til at gøre mig en mere komplet person, men jeg vil nu gerne prøve det som en engangs fornøjelse. :)
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 2#12747562
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 7#15275237
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... 5#15377705

Prinsgemalen:
Tak. Jeg fik af vide, det er bedst at starte ud med en "normal dose", men jeg tænker lidt, at jeg gerne vil have noget erfaring med det før jeg går fuldt ud med det.

Lillebror:
Har hørt meget om alle de negative aspekter ved narko flere gange før, og så lige et par ekstra til. Jeg har det slet ikke nemt ved at få fat i noget, og har også lavet en aftale med min bror og hans venner om, at de bestemmer, hvad/hvor meget jeg må tage. Jeg vil ikke trippe alene, og jeg har kun deres sted at gå hen til, så de er der til at støtte for mig hvis det nu skulle gå galt.

Må jeg spørge dog... Er der nogen speciel grund til, at du fraråder mig at prøve sådan noget som at trippe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, psychedelia er et Harm Reduction site, og god HR, er vel at fortælle folk med en diagnose, at lade være med at trippe. Og derefter, hvordan de kan undgå, at det ender galt, hvis de vælger at gøre det.
Tror egentlig bare jeg er lidt forsigtig, når du skriver du har aspergers, fordi en tæt ven med aspergers bad trippede ret grumt på noget salvia jeg havde solgt ham (eller snarere byttet for en klump hash), og selvom jeg ikke kunne vide det ville ske, og han heller ikke kunne, har jeg haft dårlig samvittighed siden det skete for 2 år siden.

anyway, det er dit valg om du vil tage stoffer, men sørg for at læse godt op på, før du gør det. og brug psychedelia, det er en vildt nyttig side :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]