Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hello everybody. Jeg er en fyr på 24 år.
Jeg har haft et forbrug/misbrug af amfetamin, kokain, ex, o lign. Det hele gik lutter og lagkage i flere år.. Men pludselig blev jeg bare ramt i en rus af ting jeg aldrig havde oplevet før.. Jeg har været en masse ture igennem..amfetamin psykoser, kæmpe abtinenshelvede, overdoser osv.

Men.. Jeg tager stortset ingen stoffer mere, og har det nogenlunde idag.. Dog ikke som jeg havde det engang.

Jeg har fået koncentrationsproblemer, støjoverfølsomhed, stressoverfølsomhed, indre uro, overfølsom over mine omgivelser.. angstsymptomer.. osv..

Jeg tænker på, om det er langvariage abstinenser vi snakker om, eller tror i det er vedvarende skader på hjernen?
Det har desværre gjort idag, at jeg ikke kan gennemføre skole, eller være på arbejde..

Jeg har været i masse medicins behandling.. Intet hjalp rigtig..

Har i nogle erfaringer i vil dele?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ingen erfaring med den slags selv, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din situation..
Men jeg går ud fra du er blevet undersøgt af en kyndig eftersom du skriver du har været i medicinsk behandling?? Hvad har de fortalt dig?

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvor stort har dit forbrug været? Og hvor lang en pause har du holdt?

Amfetamin, MDMA og kokain kan være neurotoksiske ved længere tids brug, specielt hvis blandet sammen. De er hårde ved kroppen og forbruger depotet af transmitterstofferne serotonin og dopamin - to vitale systemer i kroppen. De nedsætter appetitten, så man spiser mindre - og restituerer langsommere. Alkohol (specielt med kokain), en stigning i kropstemperatur og dehydrering kan forværre symptomerne.

Jeg kender ikke til dit forbrug, men ved et hæftigt (blandings)misbrug uden ernæring, så er hjerneskader sandsynlige. Bivirkninger, der ikke nødvendigvis har noget med hjerneskader at gøre, er typisk dem du nævner: koncentrationsbesvær, overfølsomhed for lyd og lys, uro, rastløshed etc.

Jeg skal ikke kunne sige om du har en hjerneskade eller ej, der skal en hjernescanning til. Men det er en sandsynlighed ved et voldsomt misbrug, og er endnu mere sandsynligt hvis man har haft voldsomme bivirkninger og psykotiske episoder. En hjernescanning kan afgøre det.

Flere oplysninger om dit forbrug, de bivirkninger du har haft, og om din pause, kan hjælpe os på vej. Hvad har din læge sagt? Og hvilke medicin har du fået udskrevet?

Medlem

Prims gemelan:

De har fortalt mig, at der ingen skader er kommet på hjernen. Alt fungere som det skal. Jeg har fået taget en hjernetest flere gange.

Men.. Ja.. Jeg har skam været i medicinsk behandling. Jeg har både fået af vide det er stof abstinenser,, at jeg har adhd og er bipolar, og tredje ved det ikke.

Jeg ved bare, at sådan her var det ikke da jeg var 15. Jeg kunne sagtens siidde og slappe af og skrive i længere tid.

Medlem

Hvor stort har dit forbrug været? Og hvor lang en pause har du holdt?

Amfetamin, MDMA og kokain kan være neurotoksiske ved længere tids brug, specielt hvis blandet sammen. De er hårde ved kroppen og forbruger depotet af transmitterstofferne serotonin og dopamin - to vitale systemer i kroppen. De nedsætter appetitten, så man spiser mindre - og restituerer langsommere. Alkohol (specielt med kokain), en stigning i kropstemperatur og dehydrering kan forværre symptomerne.

Jeg kender ikke til dit forbrug, men ved et hæftigt (blandings)misbrug uden ernæring, så er hjerneskader sandsynlige. Bivirkninger, der ikke nødvendigvis har noget med hjerneskader at gøre, er typisk dem du nævner: koncentrationsbesvær, overfølsomhed for lyd og lys, uro, rastløshed etc.

Jeg skal ikke kunne sige om du har en hjerneskade eller ej, der skal en hjernescanning til. Men det er en sandsynlighed ved et voldsomt misbrug, og er endnu mere sandsynligt hvis man har haft voldsomme bivirkninger og psykotiske episoder. En hjernescanning kan afgøre det.

Flere oplysninger om dit forbrug, de bivirkninger du har haft, og om din pause, kan hjælpe os på vej. Hvad har din læge sagt? Og hvilke medicin har du fået udskrevet?

I know ;) Jamen da jeg var 15-16 år, der kørte jeg det nogle gange nogle uger .. Som en hjælp i hverdagen.. Et par snitter her og der. Og så var der jo weekendsmisbrugt med amfetamin og ex. Det kørte nok på et år med et weekends misbrug. Og jeg har haft holdt et års pause, osv. Og også holdt nogle måneder imellem "hverdagsforbruget"..

Så jeg har taget en del speed. Jeg tænker på, om jeg måske har mættet de receptore ved indtagelses af speed og emma?

Min hjerne fejler ikke noget. Der er blevet taget test.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Ryger du stadig tjald?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
nu har jeg lige læst dine tidligere tråde, og man kan vist sige du ligger som du har redt.

Jeg troede virkelig det var min tur
du blev på det kraftigste frarådet at blande amfetamin og MDMA. og naturligvis helt tåbeligt også at køre på flere dage i træk.

her vil du så gerne have hjælp til noget angstdæmpende så du kan fortsætte med amf/MDMA:
Vil gerne tage stoffer, men kan ikke mere

så spoler vi 2 uger frem og her snakker du om at tage 1 g amfetamin dagligt som slankekur:
Amf.. Hvor lang tid før rusen kommer igen
i den tråd poster du yndlingsindlægget:
Nu må i fandme lige slappe af. Amfen var sikkert cuttet 50 % op, hvis ikke mere.. MEN hør nu her. Jeg gik jo ikke op og op og op, jeg holdte min dosis...

Hvorfor er det så sindsygt og tage 2-3 baner om dagen i et par uger for at smide nogle hurtige kilo? Det er jo det samme som at sidde og guffe slankepiller med efedrin i - faktisk værrer viljeg mene. Efedrin påvirker mig meget mere negativt, og efedrin har forårsagt mange flere blodpropper, og fysiske skader. Du hører sjælendt om sådan et amfetamintilfælde.

Du sniffer lortet, ja.. din næse tager lidt skade.. MEN det eneste du fucking gør er at sende nogle flere signalstoffer oppe i hjernen.. At det så stopper produktionen for nogen, er sku noget lort. MEN.. Det er ligesåmeget dem selv som går og tænker.. fuck nu har jeg fået depression af amf, fordi de har en lille nedtur, i stedet for at gå ud og gå en tur.

Da jeg tog amfetamin dyrkede jeg ikke sport.. for ikke at belaste kroppen alt for meget, da det ikke var dens fedtforbrændende effekt jeg var ude efter, men dens appetitnedsættende virkning.

Jeg døjer dog lidt med psykken.. men hey.. det jo ikke noget, der ikke kan rettes op på igen.

Jeg ser det ikke som meget værrer end hvis en alkoholiker fyldte sig med alkohol hver dag..

Come on guys.. det amf. er man parat til og slås lidt med psykken, er det sku ikke så slemt. Men hey.. Det virker jo ikke ens på os alle..
Jeg synes amfetamin er et meget overvurderet stof, i forhold til kokain osv.

Men men gutter. Jeg kan da glæde jer med, det da også gik ned af bakke for mig til sidst efter en overdosis af en stor mængde hvor jeg hyggede mig, og tog nogle andre ting samtidig.. Det var selvforskyldt, og efter det, kunne psyken ikke mere. Jeg sidder idag, har det egentlig meget udemærket.. Slåsser stadig lidt med psykken, men ikke noget lidt medicin ikke kan rette op på. Men jeg har besluttet mig for efter en 5 års karierre.. on og off tider, at stopppe, da jeg snart skal til og være far.. Og jeg skulle jo gerne virke som et godt forbilled :)

armenaltså.... måske skulle du prøve virkelig at lytte til hvad folk siger. mange af dine problemer skyldes nok at du har flygtet fra virkeligheden i årevis og fået belønning gennem stoffer uden rigtig at yde noget. så bliver man uvant med at gøre en indsats, og usikker i situationer hvor du presses lidt. når du siger du ikke kan arbejde eller passe skole, så gør det mig virkelig trist, for jeg tror at vejen frem for dig vil være netop at kæmpe som en vild for at få de ting til at lykkes. det er en stensikker vej til bedre selværd. medicin kan være ok i en periode, motion og andre aktiviteter kan også hjælpe virkelig godt, men i det lange perspektiv, så prøv om ikke du kan få succes med en uddannelse eller erhverv. intet i livet kommer gratis. det kan du lige så godt indse først som sidst. det vil nok blive en kamp at få vendt tingene rundt, men hæng hvis du hænger i så venter der en stor bonus i sidste ende.

håber det går godt med at være far. det er jo en stor gave og opgave ikke mindst. håber du får noget positiv energi ad den vej.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Så jeg har taget en del speed. Jeg tænker på, om jeg måske har mættet de receptore ved indtagelses af speed og emma?

Du har ikke mættet dine receptorer. Måske du har ødelagt nogle. Men du har udtømt din hjerne for serotonin og dopamin. Det er sådan de kraftige og psykotiske bivirkninger opstår.

Min hjerne fejler ikke noget. Der er blevet taget test.

Så forstår jeg ikke helt hvorfor du er nervøs og spørger om du har fået hjerneskade?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
han mener nok at han har psykiske problemer, men altså ikke er hjerneskadet, som man ville kunne se på en scan.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Next to Charlie
hm .. jeg er virkelig enig med Lunokhod.. har du nogle venner som kan støtte dig psykisk til at gøre noget alla det han foreslår? bare et eller andet? lav et lille projekt fx læs en bog eller noget andet simpelt - ved ikke om det er noget du føler du ikke kan klare/overskue? Bare noget du kan få en succesoplevelse med. Jeg tror self du klarer det med god hjælp og motivation :). Men hvis du har nogen tæt på dig er små succeser bedre end at være nedern dagen igennem?.

Jeg fornemmer du ønsker at "gå tilbage" til hvordan du havde det engang?
anyway synes du skal spørge din læge hvad dine muligheder er, hvis du tror du er psykisk skadet på nogen måde, og ønsker at rette det op. Men søg kun den vej hvis du har tænkt dig at ville det, ellers synes jeg det er spild af tid.
Og jeg tænker ikke på at få stillet flere diagnoser..

Junior medlem
Brugeravatar

Tiden er både din ven og din fjende.
Det er tiden, der udmåler dit liv.
Bider det op i minutter, timer, dage, uger, måneder og år.
Sekunder, der kan føles som år.
År, der kan føles som et minut.
Fortid, nutid og fremtid.

Dejlige minder om en svunden tid.
Tid, der modner dig og giver dig erfaring.
Tid, der lægger sorgerne bag dig og læger dine sår.
I går - der ikke står til at ændre.
Tider, der aldrig kommer tilbage.
Tid, der ubemærket gik.
Tiden, der ælder dig og sætter rynkede spor på din krop.
Tiden, der bestemmer, hvor længe du skal være her.
Tidens tand, der en gang vil skille os ad.

Nuet, der giver dig store og små oplevelser.
Tid til at leve og tid til at elske.
Stjålne frydefulde små øjeblikke, der måske ændrer alt.
Tiden, der står stille.
Tiden, der arbejder for dig.
Tid, der modnes.
Tid, der giver løfter om fremtiden.
Tid, der flytter bjerge.
Tid for ny begyndelse, og tid for afslutning.
Broer, der skal bygges.

Hænder, der stadig kan rækkes ud.
Planer for morgendagen, og alt du har til gode.
Ønsker og drømme, der med tiden går i opfyldelse.
Uskrevne blade i den store historiebog.

Og det er tiden, der er din store læremester.
Tiden lærer dig tålmodighed - at alt har sin tid.
Det helt rigtige tidspunkt og den perfekte timing.
Tiden, der tæller dagene og nætterne ned
og bringer det nærmere til dig, når tiden er inde.
Tiden du i fremtiden vil tilbringe, sammen.

Betragt tidens tidabsoberende, passificerende samt berusende effekt .
Du har 24 timer i døgnet.
Hvad vil du bruge tiden til?

Medlem

Tiden er både din ven og din fjende.
Det er tiden, der udmåler dit liv.
Bider det op i minutter, timer, dage, uger, måneder og år.
Sekunder, der kan føles som år.
År, der kan føles som et minut.
Fortid, nutid og fremtid.

Dejlige minder om en svunden tid.
Tid, der modner dig og giver dig erfaring.
Tid, der lægger sorgerne bag dig og læger dine sår.
I går - der ikke står til at ændre.
Tider, der aldrig kommer tilbage.
Tid, der ubemærket gik.
Tiden, der ælder dig og sætter rynkede spor på din krop.
Tiden, der bestemmer, hvor længe du skal være her.
Tidens tand, der en gang vil skille os ad.

Nuet, der giver dig store og små oplevelser.
Tid til at leve og tid til at elske.
Stjålne frydefulde små øjeblikke, der måske ændrer alt.
Tiden, der står stille.
Tiden, der arbejder for dig.
Tid, der modnes.
Tid, der giver løfter om fremtiden.
Tid, der flytter bjerge.
Tid for ny begyndelse, og tid for afslutning.
Broer, der skal bygges.

Hænder, der stadig kan rækkes ud.
Planer for morgendagen, og alt du har til gode.
Ønsker og drømme, der med tiden går i opfyldelse.
Uskrevne blade i den store historiebog.

Og det er tiden, der er din store læremester.
Tiden lærer dig tålmodighed - at alt har sin tid.
Det helt rigtige tidspunkt og den perfekte timing.
Tiden, der tæller dagene og nætterne ned
og bringer det nærmere til dig, når tiden er inde.
Tiden du i fremtiden vil tilbringe, sammen.

Betragt tidens tidabsoberende, passificerende samt berusende effekt .
Du har 24 timer i døgnet.
Hvad vil du bruge tiden til?

fedt skrevet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]