Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Istedet for at gå op til lægen og spørge efter medicin og risikere de giver en ting som truxaler (som de gav mig)
så fis ned på apoteket og køb nogle phenerganer (transportsyge-piller) de kan i hvert fald hjælpe dig med at falde til ro om aftenen,
og nej self skal du ikke miste håbet fordi du faldt i igen, alle kan falde i igen, selv den bedste, du skal bare op på hesten igen og videre.

Medlem
Brugeravatar

Istedet for at gå op til lægen og spørge efter medicin og risikere de giver en ting som truxaler (som de gav mig)
så fis ned på apoteket og køb nogle phenerganer (transportsyge-piller) de kan i hvert fald hjælpe dig med at falde til ro om aftenen,
og nej self skal du ikke miste håbet fordi du faldt i igen, alle kan falde i igen, selv den bedste, du skal bare op på hesten igen og videre.

Lorte råd! Du skal selvfølgelig ikke begynde at medicinere dig selv, hvis du endelig vil på medicin så må du gå til lægen. Alternativet er motion, motion og motion.

Held og lykke

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem

Truxaler har nu virket fint for mig - har over ti måneder uden urten og diverse andre!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså, nu er det ikke hårdt dope jeg beder ham om at købe, men lidt til at falde i søvn på, hvis man synes phenerganer er for hårdt kan man jo nøjes med lidt balderian eller andet i den dur, det ville jeg hellere anbefale da det har givet mig langt bedre resultater, i modsætning da jeg gik til lægen og fik truxal for lidt cannabis og følelser i klemme.

Truxaler har nu virket fint for mig - har over ti måneder uden urten og diverse andre!

og du har slet ikke bemærket nogle klamme bivirkninger ? som at man bliver følelsesmæssigt lammet, ligeglad med sin omverden, og æder som et svin ? :D jeg ville 10 gange hellere ryge cannabis hver dag, end at guffe truxaler.

Dedikeret medlem

Jo jeg har bemærket at der var bivirkninger, jeg fik om aften så jeg kunne sove og selvfølgelig var jeg ikke mega frisk om morgen, men det var jeg i hvert fald heller ikke før.
Min indre misbruger vil da også helt klart heller ryge hash hver dag, men nu var det jo sådan at jeg ville stoppe og havde jeg kunne stoppe med at ryge cannabis ved at ryge cannabis - så havde jeg gjort det, men nu havde jeg forsøgt den metode i ret så mange år uden held :roll:

For lige at komme tilbage til topic så spørger trådstarter altså om hjælp til at stoppe med at ryge så synes slet ikke at det giver mening og skrive "jeg ville 10 gange hellere ryge cannabis hver dag, end at guffe truxaler." - når nu det virker for nogen :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
At du får det sådan er et tydeligt tegn på at det er på tide at ligge pinden på hylden. Du får ekstraordinært nedtur på fordi du mister mere og mere i dit liv.

Tænk på hvornår du sidst havde en oplevelse du vil kalde en succes oplevelse?
Med et stort forbrug af cannabis kan man blive fanget i tågen og glemme alt det der før gjorde dig glad, tjalden overtager, men fylder pludselig ikke tomrummet ud mere. Du er blevet 100% chill og 0% work, altså mangler der noget som kan stå i kontrast til din stener, ellers kan du pludselig ikke nyde den mere.

Hvis jeg ikke laver noget hele dagen og bare ryger, så blir det er temmelig stenet dag.

Jeg vil foreslå dig; en fast døgnrytme, få regelmæssig søvn og respekter dit mønster.
Begynd at dyrk motion, start evt. i det små - med en lang gåtur, nye omgivelser stimulerer dit hjerne.

Begynd at ta kontakt til venner som ikke ryger, begynd at hæng ud med dem, find glæden i livet uden fed.

Nu kender jeg ikke dine madvaner, men husk at spise rigtig. Drop overspiseriet eller sørg for du ikke går for lang tid uden mad i maven, det dræner din motivation.

Har du meget svært ved at stoppe brat, så begynd at skære ned med det samme. It's a start. Sæt dig nogle mål og kæmp for dem. Ta ansvar.

Har du meget svært ved at falde til ro, så invester i noget kamille te eller baldrian. (kan købes i matas fx.)

Find nye måder at slappe af på, drop det gamle lav-en-joint ritual og skab nye og sundere alternativer.

Tjek evt også disse tip ud; http://listverse.com/2007/11/21/top-10- ... epression/

Du skal virkelig ville det, drop alle underskyldninger, vær ærlig overfor dig selv, men også realistisk.

Senest rettet af StåendeBifald 10 jan 2012 18:34, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Altså, nu er det ikke hårdt dope jeg beder ham om at købe, men lidt til at falde i søvn på, hvis man synes phenerganer er for hårdt kan man jo nøjes med lidt balderian eller andet i den dur, det ville jeg hellere anbefale da det har givet mig langt bedre resultater, i modsætning da jeg gik til lægen og fik truxal for lidt cannabis og følelser i klemme..

Lige meget hvad skal du jo ikke råde en misbruger til at tage piller? Kan du høre logikken eller skal jeg virkelig skære det helt ud i pap for dig?! Så kunne du ligeså godt råde ham til at ryge bare én joint inden han går i seng, det bliver misbruget ikke mindre af. Tænk dig om inden du skriver :roll:

Edit: Lige til trådstarter hvis du virkelig har lyst til at stoppe så er det bare at gøre det, ved godt det er sværere end som så. Sæt dig ned og skriv en liste med de ting som du føler at hash gør godt ved dig, derefter kan du skrive en liste hvad du synes du går glip af grundet dit misbrug. Jeg er ret sikker på at de negative ting vil overskygge de gode. Der er kun én der kan stoppe og det er dig. Hvis du virkelig har lyst så bare gør det. Evt. send mig en PM jeg har været igennem samme mølle (flere gange enda)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det skal jeg da ved gud, hvis det er noget jeg mener der kan hjælpe ham, alle piller er jo ikke onde Masken, det er jo ikke alle piller man går hen og bliver narkoman af, her taler vi simpelt om noget at falde til ro på de første nætter, ikke noget, og jeg gentager, ikke noget dope :D sæt dig nu lige lidt ind i tingende før du skralder ud en anden gang vil du ikke ?

Og som jeg sagde tidligere, at hvis phenergan synes at være for meget, er baldrian et glimrende valg, at falde i søvn på de første nætter.DET VIL JEG GERNE ANBEFALE

Medlem
Brugeravatar

Du er dum at høre på! At anbefale en hashmisbruger at sluge piller for at komme ud af sit misbrug, lyder i mine øre som en overspringshandling.. Det kan godt være du syntes det lyder fornuftigt, det er så nok fordi du er dum. Slut du er dum, gider ikke svare på alt dit børneævl. Men come on tag dig dog sammen?
Jeg kan btw. næsten ikke forstå hvad du skriver med alle de kommaer du har smidt ind sætningerne.

Moderator
Brugeravatar

@Masken
Du er selv ret dum at høre på, Baldrian kan fåes som piller på apoteket, som er mindre afhængighedsskabende end roden er i sig selv, hvilket i forvejen er meget begrænset taget over en afgrænset periode. Der er ikke nogen eufori eller rus i baldrian, det er bare afslappende, så man har nemmere ved at sove, når man kommer ud af et cannabis misbrug, hvor søvnløshed og rastløshed kan være et problem. Der er altså ikke tale om et substitut/udskiftning af misbrug, men en lindring af abstinenser.
Som Tricome siger, piller er jo ikke bare piller.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]