Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Så er det nok også en god ide at have noget valium liggende, når man er ude i så høje doser. Kunne også forestille mig, at det var beroligende at vide, at man havde en sikkerhed i valium, hvis nu trippet skulle tage en ubehagelig drejning, så trippet måske aldrig ville have taget den drejning.

Junior medlem

Ja 100% og ironisk nok var det første gang jeg ikke havde noget liggende. Har altid haft valium eller ketoér liggende (just in case det gik galt) og vi prøvede faktisk også at få fat i nogle, da vi kunne mærke det var helt galt. Alt der kunne gå galt gik galt den aften. Jeg er sikker på meget få worldwide har prøvet sådan en omgang som jeg oplevede der og heldigvis for det. Jeg vil stadigvæk mene LSD er et meget sikkert drug hvis man bare bruger sit hoved lidt og ikke misbruger det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du må undskylde min mistillid, det lyder mere troværdigt nu - du ligger som du har redt kan jeg så se på det hele, men vi bliver jo allesammen klogere hver dag :) Held og lykke med det hele ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ketoér er det Ketogan? Ketogan virker jo ikke beroligende, det er jo en opiat og ikke en benzo.
Jeg har aldrig prøvet det på et badtrip, så hvordan har de virket på dig?

Junior medlem

Det har virket for mig lige at tage sådan 2 ketoganer. Så går der omkring 15-30 min og så er man så bedøvet at alt går væk. Valium er klart at foretrække selvfølgelig. Der mange muligheder og havde dessvære intet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Puha, det lyder godt nok som en ordenlig omgang. Er glad for at høre du overlevede og har det godt.

Det ville være interessant med en længere trip rapport, hvis du har mod på at skrive sådan en.

Insane psychedelia user!

Ketoér er det Ketogan? Ketogan virker jo ikke beroligende, det er jo en opiat og ikke en benzo.
Jeg har aldrig prøvet det på et badtrip, så hvordan har de virket på dig?

Selvfølgelig er ketoganer beroligende. Blot fordi det ikke er en direkte nervepille betyder det ikke at de ikke kan bruges som sådan.
Den tilstsand af ligegyldighed som indtræffer under en opioidrus er i den grad behjælpelig under et badtrip.

Junior medlem

tror selvmordstanker er meget normale på lsd ligesom andre skitzofrene tanker som:
man kan læse andres tanker og de kan læse ens
alle vil en ondt / kigger ondt på en / vil ringe til poltiiet / familien konspirerer mod en
osv

så det er en god idé at forbedrede sig på det hvis man tager det og være sikker på man kan håndtere det og de bør altid forsvinde efter få dage eller sådan også efter høj dosis ellers er det nok en god idé at søge læge tror jeg.

fik selv selvmordtanker på nogle af de første trips hvor jeg tog et sted mellem 3-6 ok stærke mærker måske mere husker det ikke så godt, jeg forllængede ihvertfald trippet en masse gange og det var der det gik galt - nok pga jeg var træt og ikke vidste hvornår trippet ville slutte
fik også et dødstrip en af de første gange, så det er også en god idé at forbedrede sig på, det er ligeså almindeligt tror jeg.

det skal siges at jeg var 25 da jeg trippede første gang og synes selv jeg har en meget stabil tankegang, jeg kan ikke rigtigt blive bange for noget normalt.

de dårligste trips synes jeg plejer at være hvis man ikke har sovet, det giver måske også lidt mening da der nok ikke er så mgeet serotonin så og det vidst kan give depressive tanker.
jeg sørger altid for at være veludhvilket når jeg tripper, så er det gode trips.

da jeg ikke havde sovet ogtrippede kom der ligepludselig de sygeste tanker om at min eksistens var ligegyldig og jeg ligeså godt kunne gå ud i køkkenet og hente en kniv og gøre det færdigt. Jeg var dog langt fra at udføre det da jeg stadig havde kontrol over min krop. Andre gange har jeg dog prøvet at jeg ikke registrerer noget udover det der er inde i hovedet (registrerer ikke noget i den virkelige verden), så det kunne være en uheldig kombi.

det forsvand dog da jeg ændrede setting / satte musik på, på 1sek og det blev et godt trip i stedet.

men håber da du er i bedring, pas bedre på settingen fremover, lsd er ikke altid et godt socialt stof, ihvertfald ikke i høje doser.
hver gang jeg tager høje doser går det mod et bad trip(+flashbacks bagefter, nogle gange stærke flashbacks) og jeg kan kun håndtere det hvis jeg tager det alene tror jeg.
med høje doser mener jeg over 3-4 mærker på engang af middel styrke eller over.

her ville en trip sitter nok kunne have reddet situationen

det er bre ærgeligt for synes man tripper bedre alene tit.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow... Jeg sidder med en følelse af at det var mig selv det kunne være hændt for, det der. Jeg lå heldigvis (på en passende dose syre) i min skurvogn alene på landet hvor ingen kunne nå mig, da jeg blev lullet ind i en syg Truman Show / The Matrix agtig virkelighedsdelusion. Jeg var sikker på at facebook var oprettet for at spionere på mig og at alle (på facebook!) vidste at det kun var mig der ikke fattede det, og kunne følge mig gennem webcam og se alt jeg havde skrevet i private mails derover osv.

Det ender ud i at jeg er sikker på at virkeligheden har været en stor joke og at alle mine venner og familie har konspireret om mig og at jeg er blevet gal og må indlægges og alle de klassiske psykose-tanker. Havde jeg ikke været hundrede procent i trygge rammer i mit eget hjem, alene, ville jeg nok sagtens kunne have endt hvor du var... :(

GLAD for at høre du ikke blevet revet over 'the bardo' endnu! Tillykke med livet og velkommen tilbage! Puha...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg vil anbefale, at man aldrig tripper alene, altid et sted, hvor man føler sig sikker og tryg og helst med et benzodiazepin med lang halveringstid, til særlige ekstreme nødstilfælde.

Mange gør det på en fuldstændig uansvarlig måde, hvor man udsætter sig selv for en unødvendig risiko.

Pas dog for fanden på "jer selv" og hinanden. Få nogle "ordentlige" venner til at hjælpe, ved at være til stede og sørge for den nødvendige tryghed og "buffer" i nødsituationer.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

ihvertfald aldrig høje doser alene med dårligt set eller hvis man har taget andre stoffer op til (heller ikke selvom man føler man tripper bedst alene) med mindre man er villig til at tage risikoen for selvmordsforsøg
(og hvis man gør så lad for guds skyld være med at gå udenfor døren..)

det kan godt være det går godt de første 20-30 gange som for mit vedkommende men ligepludselig får man the giant bad trip hvor man finder ud af alle ens bad tris før det kun har været 'gode trips', et bad trip der er så dårligt at man ikke kan skelne virkelighed fra en drøm (mareridt) og hvor væsener og ting kommer ud fra ingenting og vil en ondt og hvor selv ikke tyngdekraften eksisterer altid (jeg blev suget op fremfor ned,opløst,krøllet sammen).

før det trip havde de fleste trips været nemme at styre for mig og med uægte visuals og har ædt 10strips en del gange før det.
jeg tog kun én dalai lama og det kunne have endt helt galt, ville have gjort alt for at slippe væk hvis jeg ikke var nået hjem (der var jeg dårligt nok i sikkerhed, for de fulgte mig).

det her trip var virkelighedstro visuals hele vejen igennem og frygt for mit liv i nok 8-10 timer tror jeg.

det var btw et ufo/alien trip selvom jeg aldrig ser tv, har ikke set tv i nok 3-4 år udover jeg ser alm tegnefilm og shows på min xbox.
var med i xfiles er nok det nærmeste jeg kan beskrive det selvom jeg ikke har set det i 10år og der kom aliens og ufoer frem af ingenting og ville bortføre mig og de fulgte mig hjem i min lejlighed hvor de kom ned gennem loftet..

der kommer en trip rapport en dag ville bare lige advaare at selvom man har trippet 100 gange før det og altid har kunnet styre sine trips mere eller mindre kan det nemt vende hvis man æder nok eller har dårlig set/setting.

det gik galt ligeså snart jeg gik udenfor døren, fik frygt for mit liv ligeså snart jeg åbnede døren udtil, nåede ikke at gå mere end nok 50-100meter af frygt for at blive suget op/bortført selvom jeg kan gå 1-3km på 7-10 mærker (der plejede benene kun at blive som spaghetti med en del kramper)

jeg vil sammenligne det trip med en reallife psykose hvor man ikke kan skelne virkelighd fra fantasi (drømme mareridt) og hvor alle visuals er som i den virkelige verden, med alle sannser påvirket også.

da trippet var ovre var det hele dog ovre og sjovt nok ingen flashbacks eller mén umiddelbart, har kun haft ubehagelige psykiske eftervirkninger efter ubehagelige tanker om livet/mit liv og døden mv i trips.

mine flashbacks er altid 100% tilfældige synes jeg og har kun haft dem på høje doser og aldrig efter bad trips endnu, de bliver typisk også fremkaldt af tjald.

jeg havde røget salvia,skunk,dreamherb/kamillete mix + taget b6 vitaminer op til det rip og synes ikke mit set var dårligere end normalt, men jeg var ved at blive bortført af aliens forrige gange jeg tog én dalai lama også, denne gang gik det bare lidt videre.

de tabs er godt doseret, vil sammenligne mindfucket med ihvertfald 2-3 ganesha (og 2-3 ganesha tog mig på mindloops og rejse ind i mig selv i mange timer hvor jeg ikke registrerede meget udenfor mig selv på 2-3) eller 3-4 af de nye hofmann original, indre rejse på 1 mærke i lang tid, væggen går helt i opløsning + ekstremt mange tanker på dem ifht andre tabs jeg har prøvet.

har ikke haft så mange visuals med mindre jeg har ædt nok 5-6 ganesha på engang som på den ene dalai lama eller hvis jeg æder mindst 3-4 af de nye hofmann original nok (de er noget svagere end de gamle).

ansigter i mine hænder kom ud midt i luften som hologrammer fremfor 2d hvor de bliver i mine hænder normalt :)

jeg tror muligvis det kunne være dreamherben+b6 der har gjort det men ellers måske fordi jeg havde trippet for ofte op til og måske lettere negativt set (setting var samme som altid ved høje doser,hjemme) (havde trippet 3 dage før med samme type ufo trip, og 2-3 gange om ugen+røget tæt hver dag så måske det havde nedbrudt min virkelighed lidt..).
havde planlagt ikke at gå udenfor men i illusionen af min tilstand gik jeg alligevel udenfor og det var der det gik helt galt.

Junior medlem

altså der var noget helt anderledes ved det trip, alle visuals var fuldstændigt virkelighedstro og 3d hvor de normalt ikke er det (er nærmere 2d normalt for mig).
om det var en midlertidig trip psykose ved jeg dog ikke.. men jeg er glad for jeg ikke gik over broen jeg tit går forbi.

det er også det eneste trip hvor jeg har røget salvia/dreamherb + taget b6 op til så det bliver spændende næste gang jeg prøver at ryge det, tror jeg nedsætter min syre dose hvis jeg tripper dagene efter fremover :)

jeg har røget salvia i peaket på 1-2 shiva (de stærkeste shiva, grå/orange shiva, ca. 1½-2 hofmann styrke) også hvor jeg fik behageligt trip, men det var kun x20 (og måske fake eller lavere dosis selvom det var standardiseret), så det er nok ikke salviaens skyld, det forstærkede kun visuals en del/følelse af at flyde på vand + gav en følelse af at blive trukket til venstre i nogle minutter (var faktisk mere behageligt end at ryge tjald i trip for mig, så godt jeg ikke brød igennem).

Junior medlem

har aldrig haft bad trips på ½ mærke endnu tror jeg, kun behagelige trips (udover måske dalai lama tabs da de er højt doserede)

for mig er muligheden for bad trips direkte proportionel med dosis, jeg har ikke prøvet et højdosis trpi endnu der ikke har været noget ubehageligt i, men lave doser har jeg ikke rigtigt prøvet noget ubehageligt i.
set og setting har ligeså meget at sige (setting har dog mere at sige for mig end set, kan godt slippe af sted med at trippe med dårligt mindset og få godt trip de første par gange, til man en dag får bad trip :)), men jeg føler dosis har en del at sige da jeg tager i samme setting typisk.
(det forklarer måske hvorfor salvia er så ubehageligt for mange... så ekstreme oplevelser som man kan få på høje doser syre eller salvia er ikke ret behagelige altid og kræver tit mange dage at vende til noget godt bagefter synes jeg)

min bror valgte at trippe alene på 1 af de shivas jeg har og ville ikke have jeg var trip sitter, sælger siger de er ca. 150ug, føles som 1½-2 hofmann original pr stk (det er de grå/med lidt orange shiva uden smag).

havde foreslået ham at starte med en kvart og dosere max ½, han doserede i små steps op til 1 og ringede midt om natten og overvejede selvmord så jeg måtte op til ham på 3. sal hvor han havde fået den vanvittige ide at trippe (og hvor der var risiko for der kunne komme en forbi ham lol)... han sagde han ville gøre alt for at få det til at ende...

Junior medlem

[quote="mio » 07 jan 2012 08:08"]har aldrig haft bad trips på ½ mærke endnu tror jeg, kun behagelige trips (udover måske dalai lama tabs da de er højt doserede)

for mig er muligheden for bad trips direkte proportionel med dosis
----

skulle have stået at det er min egen erfaring, såfremt det tages i god set og setting (dvs ikke blandt fremmede og helst hjemme), det er nemt for mig at fremprovokere bad trips/ubehagelige oplevelser ved at være i nærheden af fremmede , men det er stadig kontrollerbart for det meste - jeg får simpelthen ubehageligt trip hver gang jeg ser en fremmed.

har kun prøvet bad trips hjemme ved høje eller middel-høje doser tror jeg og har også trippet en del, ihvertfald en del over 100 doser.

igen kommer det jo an på mindsettet, men de fleste vil nok kunne håndtere lave doser uden det store ubehag hvis de følger set og setting reglerne for trip, hvor der nok er meget større sandsynlighed for ubehag når dosis stiger..
ved høje doser kan jeg få ubehag selv ved 'gode trips' der giver indsigt i verden/mit liv/døden, da de ændrer mit verdensbillede delvist/helt på en ubehagelig måde der tager mange dage at komme over nogle gange.
(nogle gange får jeg endda nye personligheder der varer ved dagene efter trippet.. ikke altid rart, føles som ens gamle eksistens blev destrueret 1 eller flere gange i et trip (inkl nye eksistenser/personligheder) og jeg blev genfødt med alle relationer til alle jeg kender destrueret som om det var et tidligere liv og ikke rigtigt mine oplevelser) - sker kun ved høje doser for mig :)

jeg har nok haft næsten ligeså mange ubehagelige oplevelser i mine trips som gode selvom jeg har været meget omhyggelig med settingen i 80-90% af tilfældene.
desværre lærer jeg mest ved høje doser, lave doser er tit så meget mere behagelige (undtagen på vej ind i trippet).

Medlem
Brugeravatar

det er altså svært at overskue og ikke mindst forstå dine indlæg når grammatikken i dem er komplet manglende

Junior medlem

det er altså svært at overskue og ikke mindst forstå dine indlæg når grammatikken i dem er komplet manglende

så skulle du se mine trip rapporter ;)

det var lige en hurtig smøre jeg ikke gjorde så meget ud af!, jeg ville egentlig bare advare om at selvom man har trippet (mange) 100 doser eller mere og føler man kan styre stoffet, kan det nemt være en falsk tryghed - man kan IMO aldrig være sikker på man kan styre sine trips.

der er heller ikke noget der hedder en 'sikker setting' rigtigt, hvis naboen larmer/tramper nok kan der godt komme en ufo ned gennem loftet som der gjorde for mig, eller der kan komme en og banke på ens dør.

jeg har desværre haft en del bad trips selvom jeg har været omhyggelig med set/setting 80-90% af tiden nok.

min erfaring er at tager man nok hjælper en stærk psyke ikke ret meget, alle kan få bad trips, og også i sikker setting i nogle tilfælde.

Junior medlem

... men kun 1-2 der kunne have endt i selvmord ud af måske 70-80 trips (jeg tæller ikke rigtigt dem), det er dem jeg betragter som ægte bad trips.

de fleste bad trips jeg får vender sig hurtigt og man finder ud af at de ikke var rigtige bad trips når man får et der er 100x værre.

men jeg har bl.a. haft paranoia bad trips der var meget meget værre end paranoia på hash når den er slem også og det er kun i min top5 eller top10 bad trips nok (og paranoiaen varede hele trippet).
(når man ryger hver dag er der jo nok lidt paranoia tilbage fra røgen hele tiden som så bliver forstærket...)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er jeg nød til at høre.. Mener i at bad trips (på f.eks. gigantiske doser af et psykedelisk stof) kan komme fuldstændigt tilfældigt, uden eksterne påvirkninger eller skeletter i baghovedet?

Mit indtryk var altid at bad trips blev forsaget af dårlig set & setting eller skeletter i baghovedet som man bare ik havde fået håndteret inden man tog sit trip..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Nu er jeg nød til at høre.. Mener i at bad trips (på f.eks. gigantiske doser af et psykedelisk stof) kan komme fuldstændigt tilfældigt, uden eksterne påvirkninger eller skeletter i baghovedet?

Mit indtryk var altid at bad trips blev forsaget af dårlig set & setting eller skeletter i baghovedet som man bare ik havde fået håndteret inden man tog sit trip..

Det er min overbevisning at jo højere doser du tager, jo mindre ubalancer skal der til for at vælte læsset over i et bad trip. Det er som om at vægtstangen bliver længere, og selv små, lette skeletter i skabet kan vippe dit verdensbillede omkuld. Ved høje doser kan det være meget svært at erkende sine svage punkter i det domæne. Jeg mener samtidig at bad trips er de potentielt mest lærerige oplevelser du kan blive udsat for, men hvis psyken ikke anerkender lektionen for hvad det er, kan det give problemer på længere sigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er min overbevisning at jo højere doser du tager, jo mindre ubalancer skal der til for at vælte læsset over i et bad trip. Det er som om at vægtstangen bliver længere, og selv små, lette skeletter i skabet kan vippe dit verdensbillede omkuld. Ved høje doser kan det være meget svært at erkende sine svage punkter i det domæne. Jeg mener samtidig at bad trips er de potentielt mest lærerige oplevelser du kan blive udsat for, men hvis psyken ikke anerkender lektionen for hvad det er, kan det give problemer på længere sigt.

Lyder sandsynligt og giver go mening.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]