Hejsa,
jeg har en kage stående, men den vil simpelthen ikke røre på sig, og jeg tror snart det er sidste udkald, før anden fungi besætter den. Den er lavet på rug og inokuleret med en LC af p. cubensis. Da den var godt gennemkultiveret dunkede jeg den i køleskab i 12-24 timer. Så lod jeg den stå ved stuetemperatur (20-23 grader) ovenpå vermiculite der var hældt vand ved. En halv liter, hvis jeg ikke tager meget fejl. Der virker fint fugtigt og der er dug på indersiden af min kasse.
Der stod den længe, og da den ikke rørte på sig dunkede jeg den igen - denne gang sammen med det vermiculite den var rullet i. Jeg dunkede den igen i køleskab, denne gang lidt mere end 24 timer. Den har nu stået i min growbox i mere end en uge efter anden dunkning, uden resultat.
Jeg har lavet mig et varmeapparat i stil med Khazims, men jeg kan ikke få en højere temperatur ved selve svampene, da termostaten i varmeenheden måler temperaturen i flasken, fremfor i luften.
Der lugter helt fint, og der er også udemærket lys til svampene - ikke direkte sol.
Jeg kan simpelthen ikke komme på hvad der er galt, jeg håber I kan hjælpe

.
Vh.
Anders