Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 19:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
2C-i har væsentligt mindre bodyload ved RA, det synes jeg er værd at plugge for - bodyload på det her stof har ødelagt mit trip mere end én gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg mener ikke man kan udelukke placebo. Kan i ikke se det komiske ved jeres egen adfærd?

Jeg har bemærket at nogle mennesker fx. absolut skal sniffe oxycodon, på trods af den høje orale biotingængelighed. At det indtages gennem næsen eller røven, er med til at forstærke hele ritualet.

Most of the physical world is unseen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja du har ret i, at de fleste indtagelsesmetoder (den eneste undtagelse er vel oral?) har karakter af noget rituelt, som ofte er en stor del af oplevelsen (og afhængigheden!!).
Når det er sagt ser jeg intet komisk ved det, for mig er det en (større/mindre) del af oplevelsen: jeg kan godt lide de ti minutter man bruger på at rulle en god joint, jeg er vild med at hakke mit pulver ud og lægge det op i pæne baner og at mærke det ramme indersiden af min næse, og på samme måde har jeg ladet mig høre, at klargøringen af stoffet for IV brugere også er forbundet med stor tilfredsstillelse.
Brugen og nydelsen af rusmidler er andet og mere end blot selve rusen, det kan jeg ikke se noget hverken komisk eller negativt ved.

Skal man tage den helt ud til yderpunktet, er tilberedelsen af f.eks. ayahuasca eller kakti jo en lang proces. Jeg har ikke prøvet nogle af delene, men jeg er sikker på det er forbundet med en masse positive forventninger, når man går og bakser skidtet sammen... At gro sin egen cannabis eller svampe er det ultimative, lange "ritual" før indtagelsen.

Jeg synes ritualerne i forbindelse med at bruge stoffer, er en positiv og højest fornøjelig del af det hele.

edit: og i mange tilfælde kan plugging da ligefrem være at foretrække, pga. meget hurtig virkning, høj biotilgængelighed. Et stof som 4-fa er ekstremt smertefuldt at sniffe, så hvis man ønsker hurtigere virkning og ikke vil sprøjte sig, er plugging oplagt (og på min snarligste to-do-list! :) ).

Insane psychedelia user!

Jeg mener ikke man kan udelukke placebo. Kan i ikke se det komiske ved jeres egen adfærd?

Jeg har bemærket at nogle mennesker fx. absolut skal sniffe oxycodon, på trods af den høje orale biotingængelighed. At det indtages gennem næsen eller røven, er med til at forstærke hele ritualet.

Nej, jeg kan intet komisk se idet.

Du har ret i det med oxycodonen. Det giver ingen mening at indtage dette stof igennem næsen, når der er lige så stor biotilgængelighed ved oral indtag. Det er nærmere dumt, og unødig irritation af slimhinder.
Men når det handler om stoffer som fx Morfin, eller alle mulie andre stoffer hvor der er vinding ved at intage det ved fx at plugge, hvorfor så ikke gøre det? Det du advokerer for er ressourcespild.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

Det eneste komiske jeg lige umiddelbart kan spore er... hmm... well, at det skal op i røven?! :D

Men det der med at sniffe oxycodon, morfin, osv. kan jeg heller ikke forstå... Jeg har dog en ven som har haft et kokain misbrug, når vi engang imellem tager noget dexamf sammen, siger han, at han stadig kan mærke en slags sus når han sniffer pillerne, hvilket højst sandsynligt stammer fra hans koka-dage... Så ja... Ritualet betyder meget...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jamen for fanden, det er jo netop det jeg mener: At det er komisk at det skal op i røven og at det godt kan virke desperat med alle mulige opfindsomme og ja, komiske måder at indtage stoffer på. Og når jeg nævner oxycodon som eksempel, så er det netop for at eksemplificere, at noget kunne tyde på, at det ikke kun handler om kemi.

Jeg er er helt med på ritualets vigtighed og betydning og jeg har ikke skrevet noget som indikerer, at jeg har foragt for den del af stof indtag og misbrug, overhovedet ikke.

Og fjas, den der selvhøjtidelige holdning og vist desværre ubevidste fejllæsning af det der bliver skrevet. Jeg har ikke advokeret for noget som helst. Det er sjovt at se, hvordan "man" (og her tænker jeg på mange og måske også mig selv) har en tendens til at lægge noget i det der bliver skrevet, som er et resultat af ens egne associationer. Det fortæller noget om en selv og ikke nødvendigivs den der skrev et indlæg.

Admin
Brugeravatar

Der er ihvertfald mange mennesker, hvor ritualet betyder en del. En af mine venner gider overhovedet ikke tage stoffer, hvis han ikke sniffer dem. Det udgør simpelthen en del af euforien for ham.

For mig betyder det mest noget i forhold til hash. Synes det er pissehyggeligt at sidde og rulle en joint. Det er ligesom når man laver mad. Det får tænderne til at løbe i vand, når man kan dufte det og sidder med det i hænderne.

Khazim skrev:
Jeg har altid undret over den der sjove tendens til at stoffer skal ind de mest utilgængelige steder. Jeg tror det handler om en voldsom placebo effekt: "Det må næsten virke bedre, hvis man opløser det og propper det op i røven".

Det undrer mig ikke. :roll:

Jeg har altid gået og tænkt over hvor underligt det er at vi bruger lungerne til at ilte blodet.... Hvorfor kunne man ikke bare have alveoler over hele kroppen. Lungerne er da vildt utilgængelige.

Det er meget mere effektivt med et kredsløbssystem. Desuden ville man få åndenød, hvis man havde latexsuit på :P

-Jimmy Carter

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg ryger ikke mere, men jeg nød også ritualerne med cannabis rygningen. Duften af en ristet smøg og som du skriver IMP, rulle en joint eller hvad man ellers har røget på i tidens løb. Men også at lægge en god bane op, på et ordentligt materiale og hakke det ordentligt, så det ikke gør ondt og optages nemmere osv.

Men jeg kan også huske dengang det ikke kunne være vildt nok og man helst skulle stå på hovedet mens man røg en jordhuga, holde vejret til man fik jointen igen, eller løbe rundt om huset, før man måtte puste ud. Det kigger jeg tilbage på som desperat og komisk.

Ritualer betyder meget og det gør det jo for alle mennesker, om de tager stoffer eller ej. Selv madlavning kan nogle gøre efter helt bestemte og fastlagte rutiner, så det næsten bliver tvangspræget.

Men det var altså ikke for at ødelægge stemningen eller tråden jeg skrev det her. Synes bare det er morsomt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Kan man godt indtage freebase DMT rektalt uden en MAOI? :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen for fanden, det er jo netop det jeg mener: At det er komisk at det skal op i røven og at det godt kan virke desperat med alle mulige opfindsomme og ja, komiske måder at indtage stoffer på.

Ja, det kan godt virke desperat, når junkien går fra at ryge sin heroin til at skyde den, fordi det virker bedre. Men jeg synes ikke det er desperat eller rigtig komisk at eksperimentere med ROAs, for at finde "den bedste" eller blot for eksperimentet. Hvor mange forskellige øl findes der: Mange, og du bliver stiv af dem alle sammen. :cheers:

Arpheus skrev:
Men det var altså ikke for at ødelægge stemningen eller tråden jeg skrev det her. Synes bare det er morsomt.

Hvad kunne være mere hyggeligt og sjovere end at diskutere anal indtagelse af rusmidler? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan man godt indtage freebase DMT rektalt uden en MAOI? :)

Mvh.

De enzymer der nedrbyder DMT'en findes i hele kroppen, og ikke kun i maven/tarmen. Desuden skulle du nok konvertere freebase til et salt... Men det er jo kun teori, praksis er ofte noget helt andet. Frem med sprøjten mayn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Citat:
Men når det handler om stoffer som fx Morfin, eller alle mulie andre stoffer hvor der er vinding ved at intage det ved fx at plugge, hvorfor så ikke gøre det? Det du advokerer for er ressourcespild.

Hvis du begynder at tænke på ressource spild med hensyn til stoffer, er det måske dit forbrug og ikke din administrations vej du skal revurderer.

Insane psychedelia user!

Luk da røven! Jeg tager måske Morfin 2gange om året. Derfor vil jeg stadig gerne ha mest mulig ud af min rus. Hvilket jeg egentlig synes er en sund tankegang. Mange mennesker burde lære den. Og det gælder så meget mere end stofbrug..

Medlem

Hvor er folks selvrespekt henne? Kig dig selv i spejlet næste gang du propper morfin op i røven fjas og spørg dig selv om du virkelig synes det du laver giver mening.

Insane psychedelia user!

LOL! :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor er folks selvrespekt henne? Kig dig selv i spejlet næste gang du propper morfin op i røven fjas og spørg dig selv om du virkelig synes det du laver giver mening.

Du kan sige det samme til alle dem der putter deres stoffer i næsen, det er mere skadeligt, og analt fungerer stofferne mindst ligeså godt.
På trods af dette indtager nok 90%+ deres stimulanser i næsen. Måske i burde gå efter dem først, og held og lykke med det.

Jeg kan ikke se noget galt i Fjas holdning. Jeres fordømmelse bærer mere præg af jeres egen "stolthed"(usikkerhed?) forbundet med ikke at putte ting i røven, end det gælder HR og diskussion af indtagelses metoder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det kunne måske være et interessant eksperiment. Helt bogstavligt.

Placer først et stort spejl foran dig. Forbered dine stoffer og placer dig foran spejlet før du indfører stoffet i rektum. Mens du gør dette, kig da dig selv i spejlet og afvent reultatet :D

Edit: Det samme kan gøres ved snifning eller andre indtagelsesmetoder. Måske vil man få sig en oplevelse og se det hele i et nyt lys :D

Dedikeret medlem

Jeg kunne godt lide at sniffe fra et spejle, når der var mulighed - se pulveret forsvinde og mærke der kom vand i øjnene. Senere da selvbedrag og misbrug voksede der var det bare sugerøret ned i posen eller skålen og så rykke til, hvilket gav en stor dosis uden jeg egentlig havde styr over hvor stor :roll:

OT Så har jeg aldrig prøvet at plugge knark for virkningens skyld kun for at gemme det :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Khazim skrev:
Jeg har altid undret over den der sjove tendens til at stoffer skal ind de mest utilgængelige steder. Jeg tror det handler om en voldsom placebo effekt: "Det må næsten virke bedre, hvis man opløser det og propper det op i røven".

Det undrer mig ikke. :roll:

Jeg har altid gået og tænkt over hvor underligt det er at vi bruger lungerne til at ilte blodet.... Hvorfor kunne man ikke bare have alveoler over hele kroppen. Lungerne er da vildt utilgængelige.

Det er meget mere effektivt med et kredsløbssystem. Desuden ville man få åndenød, hvis man havde laxsuit på :P

Er din ironi-detektor gået i stykker? :roll:

Admin
Brugeravatar

Ironi? Hvad er det?

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 73 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]