Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Gone skiing
Hej

Politiet ransagede min kammerats lejlighed og fandt 300g kokain som tilhørte en anden makker. Ham der opbevarede er lige nu hos politiet. Ham kokainen tilhørte tager nu ind og tilstår at det er hans dope og fortæller at han har placeret det i lejligheden uden at den anden kammerat har vidst det.

Er meget interesseret i at høre hvor store straffe der egentligt er tale om. Kan ham der opbevarede slippe helt uden straf? Bliver ejeren af kokainens straf højere ved at han har placeret det i lejligheden uden ejeren af lejligheden har været videne om det?

Hvis nogen har oplevet lign. Sager er i meget velkomne til at
Fortælle om det.

På forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
hvis politiet tror på forklaringen om at personen der har lejligheden ikke har noget som helst kendskab til stofferne er han jo uskyldig. desværre har jeg svært ved at tro på politiet godtager den forklaring.
men skriv endelig tilbage når du har hørt sagen udfald

Insane psychedelia user!

Det er nok det dummeste ham som stadig er på fri fod kan gøre - de bliver begge knaldet.

Præcis samme scenarie skete i min omgangskreds for et par år tilbage, det var dog 'kun' 50g der var tale om. Og der kom intet godt ud af at ejermanden gik op på stationen for at tilstå at det var ham som var den rigtige ejer.

Junior medlem

Chancen for at manden med lejligheden hvori stofferne var opbevaret i går fri
er helt op til dommerens afgørelse
så et afsnit af Forsvarene med samme scenarie hvor ham med lejligheden går fri
men giver ikke meget for tv udsendelser
så ville tro at den ene for en dom for besiddelse af stofferne
efter som det var hans lejlighed
og den anden for en dom for mistanke om salg
da mængden på 300 gr er en så stor mængde at den nok ikke godtages som til eget forbrug
men ham med lejligheden kan nok godt regne med at blive dømt under formildende omstændighedder
fordi kammeraten er flink og sige at det er hans

Medlem

altså hvis ham lejligheden er præstesøn og går i 3 g. så tror jeg der er større chance for han går fri. Minimum en mildere stra.

men enedeligt lidt komisk at blive taget for 30 gram og 270gram Creatin eller hvad ratioen? nogen der ved hvilke mænger man skal op i før renheden spilder nogen rolle i forhold til strf

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Så vidt jeg ved er renhed underordnet..
Men for og svare på indlægget, vil jeg sige at det er dumt og gå ind og melde sig selv, for det er næsten helt sikkert at politiet ikke tror på den historie.. Men under alle omstændigheder - Og det kan jeg garantere, uden den mindste form for tvivl, så er der minimum en der får en straf og 300 gram kokain er altså en temmelig stor mængde, så er det besiddelse med tanke på videresalg og som jeg nævnte før, er 300 gram meget og enhver person med lidt kendskab til narkotika, vil give mig ret i at der ikke er en eneste betjent i hele Danmark der tror på at det er til personligt brug :) Og hvis ejeren af lejligheden ikke politianmelder ham fyren som er den egentlige ejermand, for indbrud .. - Jamen så kan dine 2 venner forvente at anklageren, prøver at få begge 2 dømt for endnu en paragraf - Nemlig at prøve og forhindre politiet i at udføre deres arbejde.
Altså jeg kunne blive ved med at skrive løs om det her, men jeg magter simpelthen ikke og gøre det - Det var en meget dårlig opdigtet historie som dine venner fandt på..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]