Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 10:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hi guys,

Den her er tricky... Historikken kort:

Jeg er 44 år og har prøvet det meste. Drukket tæt og røget kilovis af hash. Taget en del amf i de glade dage i og også danset med den hvide dame en kort periode.

Jeg har ingen skillelinie, det er enten bedøvet eller clean - altså ikke to glas rødvin til fredagsbøffen og en spliff ved pejsen og så en fodmassage inden sengetid. Derfor er det nemme svar, at jeg bare skal holde mig fra stimulanser stærkere end chokolade og cola, men det liv jeg leg lever og det menneske jeg er, kræver at jeg bare lukker verden ude og bedøver et eller andet i mig selv engan imellem...'

I mange år var det sprut og hash, men da jeg har en meget høj alkoholtolerance (blev testet til 4,53 promille engang, og da var jeg både snakkende, oprejst og ved fuld bevidsthed), så alkohol slår mig ihjel. Ville elske at ryge en kæmpe koger og bare stene mig selv i søvn, men cannabis gør mig paranoid - så det er heller ikke løsningen.

Markedet for rusmidler er mangedoblet, siden jeg var ung, ubekymret og skødesløs eksperiemnterende knøs. Jeg er familiefar og ærværdig samfundsborger - og har min åndelige habitus rimeligt kær.

Mit spørgsmåle er derfor, om nogen kan anbefale mig et stof, jeg ikke kender, eller en kombination af stoffer, jeg ikke har prøvet. Hvis jeg skal give en ledetråd, så kan jeg sige, at hvis jeg drak en flaske vodka og røg joint på benzoer, så ville jeg være i den fredfyldte verden, jeg søger... MEN...

Alkohol slår mig ihjel... Hash gør mig paranoid... Og benzodiasepiner giver verdens ledeste afhængighed og deraf følgende abstinenser. Og netop abstinenser og afhængighed er alpha & omega i denne tråd:

Det må IKKE skabe afhængighed (på kortere sigt), eller gøre mig så dårlig, at jeg er fristet til at dope mig ud af dårligdommen - for inden jeg ser mig om, er jeg indlagt til afrusning og har mistet min familie.

Nogen der kan hjælpe med erfaringer? Jeg er meget erfaren og gammel i gårde på nogle områder - men totalt blankt på mange af de felter, der berøres her på siden.. (Eksempelvis ville jeg ELSKE at prøve LSD - men er bange for at miste pippet. HAR set hvad LSD kan gøre. Jeg ved også, hvor fedt tre elefantøl og et par striber heroin virker - men det kommer også til at fejle. )

Det påtaget naive (og, nej, jeg er ikke så blåøjet) spørgsmål er, om nogen kender et stof (eller en kommbo) der kan tilfredsstille det behov, jeg mellem linierne her har beskrevet.

Jeg er ikke desperat - bare ved at dø efter et alternativ til at bælle rødvin og klare abstinenserne med thai-benzoer.

Send mig evt en PM, hvis du har spørgsmål. Er meget OBS på denne tråd, relateret til mit velbefindende!

Kom glad, asap !!!!!

----------------------------------------------------------------

"May the bridges I burn light my way"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hvis du er bange for afhængighed og stadig gerne ville prøve et stof, så vil jeg nok foreslå et psykedelisk stof, som LSD måske(nevermind, jeg læste det ikke ordenligt igennem åbenbart). Men altså hvorfor vil du overhovedet i gang med sådan noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tre stoffer falder mig i hovedet ud fra dine kriterier. Mdma kan være rigtigt behageligt til at slappe af på i de lave doser. Den fantastiske eufori det giver kan man sagtens hygge sig med en aften uden at man behøver at blive helt skudt af.

Ellers kom jeg lidt til at tænke på LSA frø. Nu ved jeg ikke om det er en god idé at forslå psykedelisk stoffer, når du siger at du får paranoia af hash. Men LSA er i den mildere ende og giver en rigtig behagelig følelse i kroppen. Samt lidt sjove visuels og spøjse tanker. Men det er også kun hvis man holder det i den lave ende.

Ellers var Ketamin måske et bud? Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg vil forslå det, da jeg ikke har prøvet det rent, men kun blandet med andre stoffer.

Det er i hvert fald 3 bud du kan prøve at læse lidt op på og se om det måske var noget for dig. Du er velkommen til at stille spørgsmål til de to først nævnte stoffer hvis det er. Ingen af de stoffer jeg har nævnt giver hurtig afhængighed og de er ikke ret sundhedsskadelig, sammenlignet med f.eks. alkohol.

Senest rettet af Arthur Spooner 18 feb 2012 00:38, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Det synes jeg ellers jeg ret klart har forklaret: Fordi jeg HAR behov for at slå hjernen fra ind imellem - men ikke længere kan forlade mig på det, jeg kender.

No offense - men fri mig for svar fra de, der hverken gider læse meningen eller mellem linierne.

-men vil gerne have seriøs bistand!

Junior medlem

Hej Arthur S.

Tak for godt svar. Jeg føler, at jeg lige må understrege, at jeg (også) søger den sederende effekt, altså den jeg sammenligner med sprut + benzoer, der lukker ned for de mere raffinerede aktiviteter.

Blev du klogere?

H I

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay. Så er Ketamin nok det bedste bud fra min side. Jeg kan ikke sige så meget om det, da jeg ikke har prøvet det hvor der ikke har været andet indblandet. Der står en masse om det her på siden. Du kan prøve at benytte søgefunktionen. Beklager at jeg ikke kan bidrage med mere. Det er der sandsynligvis andre der kan :) Hvis jeg kommer i tanke om andet som passer til dine kriterier, så vil jeg lige smide en besked.

Dedikeret medlem

"Ingen af de stoffer jeg har nævnt giver hurtig afhængighed og de er ikke ret sundhedsskadelig, sammenlignet med f.eks. alkohol."

Ah nu er alkohol i små mængder og ikke hver dag jo heller ikke vildt skadelig.. Jeg vi heller drikke hver dag i et år frem for at tage ketamin eller MDMA hver dag sådan ud fra min krops velbefindende..

Medlem

Jeg har den perfekte kombo til dig... som ikke giver specielt meget fysisk skade eller afhængighed.

Når jeg sådan rigtig vil slappe af, og bare nyde det hele... ca. 1 gang om måneden.
Kodein og Cannabis.

Jeg får også paranoia når jeg ryger hash, men kodeinen får dig til at slappe af, og sørger for at du ikke får det der tankemylder når man ryger, og giver en meget spirituel, afslappende oplevelse, uden at blive for vildt.

jeg plejer at tage mellem 150-200 mg kodein, og en stille og rolig joint med ikke særlig meget hash (0,1-0,2 g), og ellers bare slappe af.

Søg under "Kodeinekstraktion af Kodimagnyler for dummies" her på sitet. Kodimagnyler kan fås på apoteket uden recept.

Og ellers en low-medium grade hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Ingen af de stoffer jeg har nævnt giver hurtig afhængighed og de er ikke ret sundhedsskadelig, sammenlignet med f.eks. alkohol."

Ah nu er alkohol i små mængder og ikke hver dag jo heller ikke vildt skadelig.. Jeg vi heller drikke hver dag i et år frem for at tage ketamin eller MDMA hver dag sådan ud fra min krops velbefindende..

Nu er du jo heller ikke for kvik :) Manden har på intet tidspunkt sagt at han vil indtage det hver dag. Han leder efter et rusmiddel som han kan benytte en gang imellem for lige at koble lidt af.

Medlem

Ja men der er jo også forskel på hvor ofte man har muligheden, og lysten til at tage MDMA og Ketamin.. Alkohol er jo ufatteligt nemt at få fat i, og kulturen er tit og ofte, at man drikker sig i hegnet hver eller hver anden weekend.

Dedikeret medlem

Derfor kan du jo alligevel ikke sammenligne deres sundhedsskadelighed med alkohol i den kontekst.

Men du har ret jeg er ved at være træt.. Godnat :wink:

Edit da jeg var i misbrug havde jeg rigeligt med ketamin hjemme - men jeg havde ingen alkohol i huset - men sådan er vi jo forskellige.

Senest rettet af .....? 18 feb 2012 01:02, rettet i alt 2 gange.

Junior medlem

Hi thegame,

Jeg kan ikke længere ryge hash - og tvivler på, at et par kodier ville gøre en forskel. Måske forklarer jeg mig dårligt, men det er ikke så meget den afslappende effekt, som den 'bedøvende', jeg søger. Som nævnt holdt jeg engang af xanax + sprut, men den tid er gået.

Jeg søger dog den effekt - men også gerne med en hvis kreativitetsstimulerende effekt i starten af trippet.

Lyder jeg besværlig? Søger jeg det umulige? *duhh* Jeg har været rundt om blokken mere end een gang - hvis det var så nemt, var jeg ikke her !!

Tak for opmærksomheden, venner!

Medlem

Hvad mener du med "et par kodier"? jeg mener RENT kodein. ikke Kodimagnyler. men ja.. jeg føler mig ihvertfald også bedøvet, og afslappet på samme tid, når jeg indtager Cannabis og Kodein kombien...

Og modsat benzoer og alkohol, gør man ikke fucked up ting på den kombi..

Så du vil være på randen af bevidstløshed/død, eller?? okay, så down 5 ml GHB, drik en øl eller 2, og spis et par valium..

Junior medlem

Lad mig uddybe: Jeg er ikke bekymret for 'langtidseffekten'. Jeg har ret godt styr på mit helbred. Jeg er primært interesseret i et trip jeg kan tage lørdag - evt sammen med en flaske rødvin - og blive bedøvet og lykkelig UDEN at fucke mit liv op og få en nedtur på størrelse med Kgs. Nytorv.

Nogen bud?

Junior medlem

Hi thegame,

Det var ikke min mening at lyde nedladende. Vil strax læse op på kodein. Din alternative kombi er i øvrigt noteret, bortset fra jeg reserverer Valiumerne til 'dagen efter', hvor jeg har det skidt, og - vanen tro - er fristet til at drikke mig ud af tømmermænd/abstinenser.

Blev du klogere? Jeg blev....

Junior medlem

Til de kloge: Hvordan virker alkohol og MDMAi kombination? Lyder lidt lissom den hellige gral her...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dårligt vil jeg mene. Uden at kunne komme med en kilde på det, har jeg erfaret at alkohol har det med at nedsætte det dejlige ved mdmaen, og overtage lidt med sin svimmelhed og sløvhed. Jeg synes alkohol har en tendens til at tage spidsen af den dejlige eufori man ellers oplever på rent mdma. Det gør ikke så meget til fester, hvis man bare skal være skudt af, men hvis jeg skulle nyde mdma med mig selv ville jeg nok vælge ikke at indblande alkohol. I hvert fald ikke ret meget. Et par genstander er altid hyggelige for smagens skyld. Måske er det ikke noget negativt for dig, hvis det lige netop er den afslappende og bedøvende effekt du leder efter. Måske er det en meget god kombination egentlig.

Junior medlem

Jeg skal bare stå i mit køkken og crasche i min sofa - og allerhelst falde stille i søvn uden lyst (fysisk behov) for at fortsætte kl 6 næste morgen,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal bare stå i mit køkken og crasche i min sofa - og allerhelst falde stille i søvn uden lyst (fysisk behov) for at fortsætte kl 6 næste morgen,

MDMA falder man ikke sådan i søvn på uden lyst. Det er trods alt en stimulans.

Junior medlem

Præcis derfor jeg spørger, hvordan der fx vil virke for en halvgammel mand, der drikker 2 flasker vil og sniffer noget MDMA...?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]