Salvia

Jeg stener totalt ud på det stof og min hjerne og krop kobler helt af.
Personligt får jeg ikke de vilde visuals, får bare et meget underligt indtryk af alt jeg ser og den balance dimmer i hovedet, den er mojn...
"Tyngdekraften er væltet" var det første min ven fik af vide i telefonen, da det lykkedes at ringe under det trip

Røvdårlig idé at foreslå salvia divinorum til en, der synes LSD er skræmmende.
Hvis der er et stof man mister kontrollen på, så er det Salvia. Desuden passer hans ønsker ikke med dit forslag.
En sidekommentar: Hashparanoia er en kategori for sig, og folk der ofte oplever paranoia på hash har ikke nødvendigvis en dårlig psyke eller hang til paranoide episoder på psykedelika. Det er blot en biologisk effekt af hashen.
Cannabisrusen kan være temmelig led. Jeg selv kan godt blive deprimeret og/eller paranoid i nogle timer på højere doser hash, men er i øvrigt en meget stabil person med en stabil psyke. Jeg har færre dårlige oplevelser på højdosis psykedelika end jeg har på medium-dosis cannabis.
Når dét er sagt, så skal psykedelika behandles med respekt - for hvis der er et stof der kan ødelægge et menneske, så er det et psykedelisk et af slagsen. Men tager man sine forholdsregler (dosis, set & setting, etc), så kan en psykedelisk oplevelse udarte sig til en smuk en, på trods af frygt for at blive gal inden indtagelse.
Hvis man frygter dybden på psykedelika, kan man give sig i kast med de mildeste psykedeliske stoffer overhovedet: 2C-C og 2C-D. En lille smule stærkere kategori, men stadig i den meget milde afdeling, er 2C-B og 2C-I. Disse 4, specielt de første to, er overordentligt velegnede til førstegangsoplevelser pga. deres overfladiske karakter og korte virkningstid relativt til fx. LSD.
Jeg vil dog være påpasselig med at foreslå psykedelika til dig, da du ikke kommer nærmere ind på dine "laster og bagage" - det kan være at du ikke bør udforske dit sind, fordi det er et skrøbeligt eller betændt område.