Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Så er det jo lige præcis her, at du skal spise dine benzoer... når du gerne vil sove, efter en MDMA-tur :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det bedste jeg ville komme på er en dissoactiv som ketamin, dog er ketamin afhængighedsskabende.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg vil også anbefale opiod+hash comboen. Jeg har også en tendens til at blive små paranoid når jeg ryger tjald, men med et opiod i systemet er tankespindet vendt til det positive. Faktisk er den her combo på toppen af min liste, og jeg har kombineret rigtig mange stoffer på kryds og tværs.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Salvia :)
Jeg stener totalt ud på det stof og min hjerne og krop kobler helt af.
Personligt får jeg ikke de vilde visuals, får bare et meget underligt indtryk af alt jeg ser og den balance dimmer i hovedet, den er mojn...
"Tyngdekraften er væltet" var det første min ven fik af vide i telefonen, da det lykkedes at ringe under det trip :D

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Salvia :)
Jeg stener totalt ud på det stof og min hjerne og krop kobler helt af.
Personligt får jeg ikke de vilde visuals, får bare et meget underligt indtryk af alt jeg ser og den balance dimmer i hovedet, den er mojn...
"Tyngdekraften er væltet" var det første min ven fik af vide i telefonen, da det lykkedes at ringe under det trip :D

Røvdårlig idé at foreslå salvia divinorum til en, der synes LSD er skræmmende.

Hvis der er et stof man mister kontrollen på, så er det Salvia. Desuden passer hans ønsker ikke med dit forslag.

En sidekommentar: Hashparanoia er en kategori for sig, og folk der ofte oplever paranoia på hash har ikke nødvendigvis en dårlig psyke eller hang til paranoide episoder på psykedelika. Det er blot en biologisk effekt af hashen.

Cannabisrusen kan være temmelig led. Jeg selv kan godt blive deprimeret og/eller paranoid i nogle timer på højere doser hash, men er i øvrigt en meget stabil person med en stabil psyke. Jeg har færre dårlige oplevelser på højdosis psykedelika end jeg har på medium-dosis cannabis.

Når dét er sagt, så skal psykedelika behandles med respekt - for hvis der er et stof der kan ødelægge et menneske, så er det et psykedelisk et af slagsen. Men tager man sine forholdsregler (dosis, set & setting, etc), så kan en psykedelisk oplevelse udarte sig til en smuk en, på trods af frygt for at blive gal inden indtagelse.

Hvis man frygter dybden på psykedelika, kan man give sig i kast med de mildeste psykedeliske stoffer overhovedet: 2C-C og 2C-D. En lille smule stærkere kategori, men stadig i den meget milde afdeling, er 2C-B og 2C-I. Disse 4, specielt de første to, er overordentligt velegnede til førstegangsoplevelser pga. deres overfladiske karakter og korte virkningstid relativt til fx. LSD.

Jeg vil dog være påpasselig med at foreslå psykedelika til dig, da du ikke kommer nærmere ind på dine "laster og bagage" - det kan være at du ikke bør udforske dit sind, fordi det er et skrøbeligt eller betændt område.

Insane psychedelia user!

Dette her skriver OP: "Hvis jeg skal give en ledetråd, så kan jeg sige, at hvis jeg drak en flaske vodka og røg joint på benzoer, så ville jeg være i den fredfyldte verden, jeg søger... MEN... "

At nogen så begynder at rådgive og anbefale psykedelika er mig en gåde... ??

Jeg tror opioider og opiater er det du leder efter, OP. Det lyder dog ikke særlig smart at begynde på. Specielt ikke når du er bange for afhængighed.
Og giver udtryk for at du har svært ved at styre alkohol osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dette her skriver OP: "Hvis jeg skal give en ledetråd, så kan jeg sige, at hvis jeg drak en flaske vodka og røg joint på benzoer, så ville jeg være i den fredfyldte verden, jeg søger... MEN... "

At nogen så begynder at rådgive og anbefale psykedelika er mig en gåde... ??

Jeg tror opioider og opiater er det du leder efter, OP. Det lyder dog ikke særlig smart at begynde på. Specielt ikke når du er bange for afhængighed.
Og giver udtryk for at du har svært ved at styre alkohol osv.

Trådstarter skriver dog også: "(Eksempelvis ville jeg ELSKE at prøve LSD - men er bange for at miste pippet)"

Derfor jeg foreslog LSA, fordi det er meget mildere, og samtidig giver den stærke behagelige og afslappende virkning. Men jeg synes det er nogle lidt andre kort Heimdal smider på bordet i de sidste posts. Ønsket om at blive så påvirket at man ufrivilligt går kold, for så derefter at gentage processen næste dag, det er ikke lige frem hvad man får ud af psykedeliske stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

øøh.. HR?
Hvorfor får trådstarter hjælp til det her? Det lyder bare sindsygt selvdestruktivt, og på ingen måde "fornuftig" brug af stoffer.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Lillebror: Jeg vil hellere ha at han får hjælp her end at han går ud og eksperimenterer hjerneløst - men du har en god pointe, og derfor skal der holdes øje med denne her tråd og de råd der gives.

@Fjas: Der er forskel på psykedelika, og man kan gå efter at mildne hans oplevelse til en ekstrem grad ved at foreslå overfladiske analoger og doseringer. Desuden passer det med alle hans kriterier (specielt uafhængighed).

For mig at se er det mere sikkert at rode manden ud i en omgang 2C-C, end at råde ham til rødvin, benzoer og en joints. Jeg er ligeså forarget over antallet af folk der foreslår downers til en mand der ligger ned.

Men som jeg allerede har skrevet, så giver han udtryk for nogle psykiske laster, som bekymrer mig - og alligevel føler jeg, at jeg kan tillade mig selv at foreslå 2C-C. Det er mildt, har en kort varighed, ikke-afhængighedsskabende, og er en håndterbar oplevelse - og lynhurtig tolerance modarbejder misbrug.

Desuden er 2C-C psykedelika's svar på downers, hvorfor det er komplet usammenligneligt med LSD's intensitet. Jeg har endnu ikke hørt om, eller kunne forestille mig, +4 oplevelser på 2C-C... rusen betegnes "sane tripping" af dets brugere, hvor du derimod næsten aldrig får andet end +4 på salvia divinorum.

Bottom line: Der er forskel på psykedelika.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

øøh.. HR?
Hvorfor får trådstarter hjælp til det her? Det lyder bare sindsygt selvdestruktivt, og på ingen måde "fornuftig" brug af stoffer.

Jeg er også steget af. Jeg kan ikke undgå at føle at det er lidt forkert at hjælpe en familiefar i den retning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kratom. Det har en opiat-lignende effekt, er stimulerende i mindre doser/i starten af rusen, og bliver senere mere sederende. Det er ikke specielt afhængighedsskabende, er ret let at få fat på over nettet, og gør dig (mig/folk jeg kender) ikke deprimeret dagen efter som f.eks. tømmermænd kan gøre.

Lillebror: Jeg forstår slet ikke hvad du mener. Hvis du træder ned fra hesten og ind i den virkelige verden vil du se, at folk i overvejende grad bruger rusmidler af præcis den grund trådsstarter nævner: For at få et pusterum fra hverdagen, og komme væk fra den daglige trummerum. En tråd som den her ér HR: En voksen mand spørger om råd til, hvordan han kan erstatte stoffer han pr erfaring ved ikke er hensigtsmæssige for ham, med noget nyt, der ikke er specielt afhængighedsskabende. Der findes ikke et mere oplagt sted af spørge, end her på psychedelia hvor folk med viden og erfaringer kan give oplyste råd. Tror du Heimdal Inc bliver afholdsmand hvis han ikke får nogen svar her i tråden? lol

Junior medlem

@ Homo Superior, dit nick siger det hele... Tak! Googler lige på Kratom

Junior medlem

Tillad mig at uddybe:

Jeg er smadder taknemmelig for de mig tilskikkede svar.. MEN... Jeg er ikke en naiv familiefar på ubevidst selvmordsmission. Jeg er muligvisvis selvdestruktiv af natur (arent we all?), men jeg elsker at leve og jeg elsker min umiddelbare mentale status.

Når dét er sagt, så savner jeg stadig råd....

Jeg savner et godt forslag til et stof, der kan tage over efter cannabis. Hvad jeg gerne vil er, at drikke et par flaker god Ripasso fredag aften og så ryge/siffe/indtage et eller andet, der kan afslutte smukt. Ikke nødvendigvis sende mig i smølfeland med visioner om et nyt tusindårsrige - blot en behagelig buzzzer, man får lyst til at falde i søvn på efter en tid.

Har en tårnhøj alkoholtolerance - derfor det var fedt i sin tid lige at lukke og slukke med en joint, i stedet for at kulle helt ud.

Har jeg gjort mig selv tydeligt?

-ellers: Hvad fungerer godt sammen med alkohol, som alternativt til hash??

Mvh, Thomas

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som forslået før, kratom ville være et godt svar. Det drikkes i té og har en rus lidt ovre i opiat kategorien. Det er en meget afslappende og afstressende rus.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg er helt enig med Home superior. Ned fra hesten, mindre moraliseren, og masser af konkret information. Valget er hans eget og konsekvenserne af hans valg, bærer han selv. Kratom lyder umiddelbart som et godt bud.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Hejsa Heimdal.
Jeg synes du skulle prøve at læse på følgende hjemmeside:

http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/HALUBOG.TXT

http://www.stenlarris.dk/HALU/HKAKSNER.HTM

Jeg synes selv det er sjovest at finde sine stoffer selv og afprøve dem.
Jeg vil mene at svampe kunne være et stof som du kunne bruge da jeg selv nyder det. Hvis du er i trygge omgivelser er der ikke noget at være bange for, men man skal passe på med at trippe alene på svampe for det har jeg haft nogle dårlige oplevelser med. Men på de to links kan du læse om bla. doseringer og tripvarigheder osv. en rigtig god omgang læsning inden man skal igang med at prøve de forskellige ting som man faktisk ikke rigtig ved noget om :)
Håber jeg har kunne hjælpe.

Mvh.

Junior medlem

der er en plante som hedder skjolddrager (Amerikansk) som også er nævnt på den sidste side (link nummer 2).
"Medicinsk: Hovedpine, Søvnløshed, Rastløshed, Nervøsitet, Gigt, Krampeløsende, Pms, Afvænning fra Nervepiller og Alkohol, Feber, stimulerer Nyrer"
Som du kan se hjælper det mod søvnløshed og hvis du ledte efter noget at ligesom falde hen på senere på aftenen så ville jeg tro at denne plante kunne være god til dig :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis det var mig der var i dit sted ville jeg helt klart anbefale et mindre parti svampe eller mdma. Jeg har flere gange indtaget mdma eller svampe alene mens jeg var fuld. Det kan blive en meget spirituel, lækker og afslappende oplevelse, og det er noget jeg har gjort i flere år, når jeg har haft brug for at koble helt af/syre igennem alene. Det er specielt rart hvis du kan lide at ligge og lytte til musik alene. Modsat speed og coke har jeg heller aldrig problemer med at sove efter en tur på mdma, og hvis jeg har, plejer jeg at kunne ryge mig i søvn. Dog vil jeg mene du skal indtage en lav dosis når du gør det alene, da det nemt kan blive mærkeligt at trippe igennem alene. Det samme med mdma, hvis jeg tager for meget alene kan jeg slet ikke lade være at kontakte gud og hver mand, eller også kan jeg slet ikke sidde stille og slappe af, men vil derimod hellere vælte rundt udenfor.
Du kan godt drikke alkohol sammen med mdma og svampe, men vil mene at rusen er bedst hvis du ikke er fuld, da man nemmere kan mærke euforien og sine sanser. Hvis du er plørefuld mens du tager mdma bliver det hele meget mudret og man kan blevet meget væk (virkelighedsfjern). Når jeg tager mdma plejer jeg at tage mdmaen først også begynde at drikke, hvis jeg tager svampe drikker jeg mig først halvfuld også æder jeg svampene. Det kan du læse på wikien, men med mdma er det meget vigtigt at du holder lange pause imellem hvert trip, og pas på med doser og dit hjerte da du er oppe i årene. Held og lykke.

Edit hvis du bliver paranoid af hash ved jeg ikke om det er klogt at anbefale svampe.... Måske er 2CB en bedre ide, da det er langt mindre "mindfuck" på 2CB end på svampe..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Manden vil have noget afslappende, ikke stimulerende.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Okay. Så er Ketamin nok det bedste bud fra min side.

Ketamin-misbrug kan ødelægge ens nyrer forever, men ja - hvis det bare er en gang i mellem, er det bestemt et af de bedre bud.

Hvis det bare er en gang i mellem, og ikke må give hangover/abstinenser dagen efter, kunne du ... og lad mig understrege at det KUN er hvis du mener det kun er en gang i mellem ... bruge OxycodonHCL (OxyContin) crushed og snorted, 20 mg.

Problemet er, at det giver et high på linje med heroin for en førstegangs-bruger, og har du derfor adgang til mere end en enkelt pille af gangen, eller kan du skaffe flere dagen efter, vil du med garanti være hooked i et misbrug på under en uge, som er umuligt at komme ud af. Withdrawal fra OxyContin er mere smertefuldt end fra Heroin, tro mig, jeg har prøvet - så denne løsning er bestemt kun fordi du selv slår på flere gange i tråden, at du har styr på tingene og fordi du virker fornuftig.

Sørg for aldrig at finde en Oxy-dealer, find en måde at få en enkelt pille på en enkelt gang i mellem (ja, det er sgu en svær en) men det er så vidunderligt et high, uden nedtur dagen efter den første gang ... og de efterfølgende hvis der eksempelvis går en måden imellem du gør det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]