Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Pause?
Junior medlem

Efter en længere periode med hash ca. 5 dage i ugen over 2 måneder har jeg og et par venner valgt at holde en pause, personligt røg jeg (ca. 4g - ) hver gang/dag, hvor mine venner har røget uafbrudt siden december 2011.. hvad skal vi forvente? jeg føler mig ikke psykisk afhængig, heller ikke fysisk. har ikke røget idag og er tæt på at gå iseng(klokken er 22.25), så søvnproblemer falder mig ikke ind.. Jeg har dog oplevet et stadigt hyppigere vredes udbrud, det kan være bagateller i hverdagen, supermarkedet, i trafikken, herhjemme (er 18 og bor hjemme), hvor jeg er tæt på at tænde helt af. Jeg har over hele perioden (og lang tid FØR jeg nogensinde røg) haft så dårlig hukommelse at jeg glemmer alt, og jeg mener virkelig alt.. (jeg kan snakke med en ven om at tage noget vin med, hvor jeg snakker over telefonen mens jeg kigger på vinen, og så stadig fcking glemme den vin selvom jeg lige har sagt jeg har den).. jeg kan have problemer med at føre en samtale(igen noget jeg altid har døjet med, er rimelig dårlig social anlagt), jeg kan ikke fokusere overhovedet, og jeg de seneste 14 dage har jeg ikke kunne finde op og ned på den daglige orden.
kort sagt, min korttidshukommelse er lort, kan ikke fokusere, kan ikke føre samtaler, og laver ingenting i skolen(jeg har mange tegn på ADD, men det er ikke konstateret af lægen da jeg aldrig er blevet undersøgt), problemet med det her er at det var min normale hverdag før jeg begyndte at ryge, jeg frygter at det bliver forværret, meget. er der nogen der har personlig erfaring med pludseligt rygestop, og evt. nogle geniale råd angående... alt? :)

Håber der er nogen der tager sig tid til komme med nogle gode råd og personlig erfaring, det ville være much appreciated! :) :idea:

Titel: Re: Pause?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

At din korttidshukommelse er lort og at du intet laver i skolen, lyder meget som bivirkningerne fra hashen. Så det ville jeg tro kommer til at fungerer bedre når du stopper. Sådan var det i hvert fald for mig. Det med at være dårlig til at føre samtaler havde jeg også et stort problem med dengang jeg var i et hashmisbrug. Jeg var rigtig dårlig til at lære nye menneske at kende og have samtaler med folk som jeg ikke kendte. Efter jeg er kommet ud af at mit hashmisbrug, døjer jeg slet ikke med dette problem længere. Jeg er blevet en meget mere åben person. I skolen havde jeg også problemer med at fokuserer da jeg røg. Jeg ville konstant falde fra og sidde i mine egne tanker i stedet for at følge med i undervisningen. Hvis læren stod og snakkede ville jeg tage mig selv i at sidde fuldstændig i mine egne tanke. Så alle de bivirkninger du frygter forværret, synes jeg egentlig lyder som helt almindelige bivirkninger fra hashen, og det burde hjælpe at stoppe.. Men hvis du har ADHD, så ved jeg ikke du vil få sværere ved at fokuserer hvis du ikke ryger. Måske skulle du overveje at få det undersøgt? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender godt til det med hukommelsesbesvær. Det er sgu ikke sjovt. Har i lange periode ikke anet, hvad jeg har gjort. Når jeg fx har betalt en ekspedient, kan jeg ikke huske om jeg har gjort det osv.
ADD havde jeg også symptomer på, men det gik over, da jeg stoppede med hash. Kan sagtens være det samme hos dig.
Jeg har aldrig haft søvnproblemer, når jeg har holdt mig fra potten. Det varierer nok fra person til person, hvordan man klarer det.
4g hash om dagen er meget. Det er helt overdrevet, hvis du spørger mig, og sandsynligheden for du ikke er afhængig er lille. Har selv haft noget af et misbrug, men synes sgu 4g er at gå for hårdt til den.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg har selv oplevet umotiverede aggressioner når jeg har haft pauser fra cannabis, så det tror jeg er meget normalt. Jeg synes også at 4 g om dagen lyder helt sindssygt. Har røget fast i over 6 år og min dåse ligger generelt mellem 0,4 og 0,7 gram god ryger om dagen, så uanset om det er dårlig ryger i har røget, så synes jeg det lyder ekstremt.
Jeg har en ven, som ryger åndssvagt store mængder og her snakker vi ca 2 +/- gram dagligt. Han viser IMO store tegn på ADD, men han er også hyper - ADHD. Han prøver dog ikke at gøre noget ved det.
Det med at være dårlig til at føre samtaler kender jeg ikke noget til, men er det ikke noget man kan arbejde på??

Junior medlem

jeg har godt selv tænkt på alle de her bivirkninger, nu er der gået lidt over en uge og jeg føler mig overhovedet ikke afhængig, men jeg tænker på mit sociale og skole problem, det har stået på lige siden folkeskolen, med koncentrationsbesvær, men det har aldrig været noget problem fordi jeg er begavet, på grænsen til definitionen af autist da indlæring altid har været et problem, men eksamener m.m altid har været nemt(alt pånær matematik er nemt, af en underlig grund kan jeg huske historiske facts, sammenhæng og meget andet men glemme hvad jeg skal hente efter jeg har gået en meter), så jeg forventer ikke at mit koncentrations besvær vil blive nemmere, for jeg har altid haft det, lang tid før jeg begyndte at ryge. og så lige for at forklare, så var vi typisk 2-3 om at dele 4g om dagen, så det vil blive til 1-2g(god ryger, ikke så "ørene basker" men god, da vores pusher godt er klar over de vil beholde os, så vi får bedre en nye kunder, vi har efter egen indbildning også oparbejdet en hvis resistens overfor thc tror vi? det er da naturligt med et stor indtag at blive resistens?) pr. person. det er dyrt, men har aldrig været indblandet i kriminalitet og det forventer jeg forblive sådan. men jeg overvejer d.d at søge læge angående ADD da der snart er forberedelser til eksamener og jeg har brug for et klart hovede:)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Angående resistens så har jeg hørt om folk som ikke kunne blive skæve fordi de havde røget for meget i en periode. Jeg selv tror ikke på man kan blive direkte immun overfor cannabis, men det er klart at man opbygger tolerance jo oftere du ryger og ryger-"tømmermændene" bliver mindre registrerbare for dig efter længere tids brug. Det skal man passe lidt på med, for lige pludselig sidder man med hjernen sølet ind i THC uden at fatte det. Så vidt jeg husker kan man være passivt påvirket i 2-6?? mnd efter man har stoppet et længerel (mis)brug og her snakker vi om målbarheden af THC i kroppen. Så er der de mulige psykiske eftervirkninger, som kan tage længere tid at slippe af med.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men det lyder umiddelbart som om du går i gymnasiet eller lignende og hvis du har skruet hovedet nogenlunde ordenligt sammen, som du giver udtryk for :) , så skal du nok klare eksamenerne trods et lille forbrug af hash, men det er selvfølgelig en god idé at skrue ned da 4gram/dag til 3 folk efter min mening stadig er en høj dosis hvis kvaliteten er i orden, som du skriver. Og så synes jeg ikke at 2 måneder er en 'længere' periode som du skriver og derfor virker det også lidt ekstremt at lægge ud med eller hurtigt komme op på at suge så mange gram. Det svarer lidt til at du beslutter dig for at være alkoholiker og starter med at drikke 8-10 elefanter om dagen selvom du aldrig har drukket før. En lidt grov sammenligning, men du forstår hvad jeg mener og jeg vil hellere have indtaget din dosis cannabis i 2 måneder end at være ovenstående alkoholiker i 2 måneder.

Man kan selvfølgelig også vende den om og sige at den store dosis måske har fremskyndet bivirkningerne ift et længere forbrug med lavere doser. Og så er det måske heldigt at bivirkningerne kommer nu, så du kan nå at rette op på det inden eksamen. :D

Held og lykke med det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]