Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Hej allesammen.

Jeg havde en meget mærkelig/ubehagelig oplevelse i nat, jeg vil lige starte med at fortælle om hvordan min dag var forløbet.
Jeg havde været ude og hygge, Skate og køre bmx med drengene, røget en lille skunk joint eller to, det var jo mandag ;)
Efter vi var blevet godt møre, tog jeg ned til en veninde for at lave noget god mad og dele en flaske vin. Vi blev begge en smule snaldrede og jeg tog allerede hjem for at sove ved ti tiden, det er så her at det underlige begynder!
Jeg lå i min seng og var lige på grænsen til at sove uden rigtigt at falde i søvn i utroligt lang tid, taget i betragtning af at jeg havde røget joinst, drukket vin samt spist mig mæt i god mad..
MEN, Da jeg så endelig falder i søvn går der ikke længe før jeg "vågner". Jeg vågner fordi at jeg ligger med armen bag hovedet, og det er blevet hårdt for skulderen, jeg prøver at flytte armen, men den bevæger sig ikke en millimeter. Min første tænke er selvfølgelig at min arm sover, så jeg vil sætte mig op og vende mig. Her går der den mest uhyggelige følelse gennem min krop da det går op for mig at jeg er fuldstændig ude af stand til at bevæge min krop! Jeg ligger på denne måde i hvad der føles som ekstremt lang tid.. jeg forstår simpelthen ikke hvad, eller hvorfor det skete. Jeg har hørt om udtrykket søvnparalyse, men har ikke kunne finde noget brugbart! Håber at i vil dele ud af godte posen, hvis i har noget viden eller erfaring?

Mvh neru

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

der var en lang tråd om det for ikke så lang tid siden- prøv at søge efter den :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HER: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=12&t=31770

og her:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=39391

ved hjælp af:
https://www.google.dk/#hl=da&safe=off&s ... 66&bih=655

(Baudelaire 1860).

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Prøvet det masser af gange. Og det uden nogen stoffer... Efterhånden ved man når det sker, og så er det interessant at se hvor hurtigt man kan komme til sig selv igen, af viljens kraft :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man kan vidst også holde vejret.
Oplever du slet ingen drømme imens?

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Man kan godt hallucinere på en måde. Have fornemmelsen af at der står nogen i rummet, eller høre lyde, f.eks. døren der bliver åbnet, eller skridt. Det kan være lidt skræmmende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
har været rigtig tæt på et par gange, hvor jeg har ligget i 20 mins tid og følt en ud af kroppen oplevelse og lige når det skal til at tage fart og jeg kan mærke jeg er ved at blive opslugt ind i et andet univers stiger min puls til det dobbelte og jeg for jern på, det gør at jeg bliver bevidst på min krop igen fordi alting dunker derudaf, bagefter plejer jeg bare at falde alm i søvn, nogle gange bevidst for at prøve at ld andre gange ubevidst, men det ender altid i det samme :/

nogle andre som oplever lign ??

Medlem

Geografisk sted: dyre haven
Man kan vidst også holde vejret.
Oplever du slet ingen drømme imens?

Nej, har faktisk ikke rigtigt drømme imens, men der er sådan en "spacey feeling" over oplevelsen. Jeg prøvede at ryste min krop (agtig) for at få gang i musklerne, men der skete ingenting!
Er der nogen der ved noget om hvad der kemisk sker med kroppen/hjerne under sådan en tur?

Mange tak for svarene allesammen, jeg sætter pris på det!

Donny: "why are you wearing that stupid bunny suit?"
Frank: "why are you wearing that stupid man suit?"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]