Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Har set en del vejledning omkring, hvad man kan forvente af straf. Derfor stiller jeg også lige et spørgsmål....
Rent ud sagt, så har jeg ingen forstand på stoffer og har heller aldrig taget nogen.... Fandt en super dejlig kæreste sidste år, som tidligere var blevet taget med over 100g stoffer og fik en betinget dom på et år samt 80 timer samfundstjeneste...
Da vi fandt sammen, troede jeg, at han var over det med stofferne.... (Dette påstod han, eftersom han kendt min holdning til stoffer og jeg aldrig var blevet kærester med ham, havde jeg kendt til sandheden....) Det skulle så vise sig, at han ikke var ud af det, da han i år (5 dg efter udløb af den betingede dom) blev taget med 19g Speed.

Vi har modtaget indkaldelsen til retsmøde i kommende uge i dag. Og i brevet/ indkaldelsen står der, at han er sigtet for overtrædelse af flere love omkring euforiserende stoffer (klart) og har været i besiddelse af 19g amfetamin til eget brug. Ydermere står der "Der nedlægges påstand om ubetinget fængselsstraf".

Jeg er for vildt bange for at kæresten går i fængslet for det her....!!

Er der nogen der har en ide om, hvordan straffen cirka kunne se ud?? Som sagt, jeg har aldrig og kommer aldrig til at tage stoffer. Jeg ved bare, at bliver han revet ud af det miljø han er i NU, og skal i spjældet for det, så ryger han tilbage i det med fuld skrald....

Ved du/i om jeg må komme med ind til retsmødet i kommende uge??

Over et SERIØST og venligt svar ville jeg glæde mig rigtig meget.... :-)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ved du hvilke omgivelser han blev taget med det i? Hvis det fx har været til en fest, vil jeg skyde på han ryger ind uden nåde.
Og da det er strike 2 for ham, er det heller ikke noget der hjælper hans sag synderligt.

Hvordan han kunne slippe med en betinget dom og lidt samfundstjeneste for over 100g narko fra start er mig en gåde.
Men hvis dét var muligt, er det vel også muligt at han kan slippe denne gang

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det kommer helt an på om det var i salgsposer, om de har beviser mod ham der påpeger at det var til salg, selv en vægt kan være dråben på vægtskålen.
Jeg snakkede med en politimand om hvor grænsen lå for, at det var betinget dom og bøde, og hvornår det var klart fængselstid. Og han mente at det var lige så snart at det var over 50 gram, at så røg man ind og sidde.
Han skal holde stærkt på at det UDELUKKENDE er til eget forbrug, og at det var en dum fejl fra fortiden, da han mødte en han ikke havde mødt længe som enten gav ham et super tilbud, eller skyldte penge og gav det narko for at afskrive på gælden...

Jeg er selv blevet taget for den samme forseelse mere end én indenfor den prøveperiode på 2 år jeg fik, da jeg modtog 3 mdr betinget dom første gang. Normalt siger reglere at hvis du bliver fanget indenfor prøveperioden for den samme slags overtrædelse. Dvs. vold, narko, tyveri you name it. Så ryger man ind lige meget hvad. Det gjorde jeg heldigvis ikke. Jeg tror at grunden til at jeg slap med 30 dages betinget dom anden gang jeg blev taget indenfor de to års prøveperiode, var at jeg havde planer om at flytte væk og begynde på uddannelse. Så heldigvis var det bare et enkelt års opsyn og 30 dage oveni de 3 måneder jeg fik.

Må jeg spørge lidt ind til hvor gammel han er? Hvor godt han er kendt af politiet? Hvad han laver til dagligt og alt sådan noget? For det har rigtig meget at sige, for hvis han skal kaldes ind i retten, så skal kriminalforsorgen lave en personundersøgelse af ham først, for at finde ud af hvilken slags straf at han "kan holde til".

Så hvis du har været så dygtig at finde en stor pumpet tusset i ansigtet fyr der lever af kontanthjælp men kører i BMW, så kunne det godt være de lige vil have ham ind i 20-30 dage.

Junior medlem

Hej.
Tak for jeres svar.....
Han er blevet taget i Sdrjylland på en rasteplads i en almindelig kontrol på vej hjem fra arbejde. Han havde intet andet på sig, end det narko de fandt. Altså ingen vægt, andet udstyr. De havde alt med da de dukkede op i vores hjem dagen efter for at rensage huset.

Han er i et fast arbejdsforhold, har ingen tudser i hovedet ( ;-)) smiler, kørte på daværende tidspunkt dog en stor bil. Som han i mellemtiden er kommet af med. Hans liv påpeger intet om, at han er dealer. Han er en ganske almindelig dreng i slut af tyverne, som har haft en skidt fortid.

Kriminalforsogen har i sin tid lavet et personprofil af ham, sidste gang han blev straffet. Han er rimelig godt kendt af politiet vil jeg tro. De har haft øje på ham længe, pga. hans dårlige opførsel i trafikken, samt hans fortid. Derfor stoppede de ham den dag....

Som sagt, han kæmper sin kamp om at blive en "go dreng" det gik så ikke lige alt for godt i starten af året. Men han vil gerne og vi kender vel allesammen modgang indimellem. Hans miljø han er i nu, er den eneste chance for ham. En narkofri kæreste, en arbejdsplads, hvor de kender til problemet og giver ham chancen for at finde den rette vej. Narkofri vennekreds m.m.

Jeg dømmer bestemt ikke folk der tager stoffer, så i må endelig ikke føle jer truffede. Men jeg ønsker bare at min kæreste kommer væk fra den slags. Og spjældet hjælper ham i hvert fald ikke!!

Hvad med fodlænke?? Hvornår får man den??

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]