Hej.
Har set en del vejledning omkring, hvad man kan forvente af straf. Derfor stiller jeg også lige et spørgsmål....
Rent ud sagt, så har jeg ingen forstand på stoffer og har heller aldrig taget nogen.... Fandt en super dejlig kæreste sidste år, som tidligere var blevet taget med over 100g stoffer og fik en betinget dom på et år samt 80 timer samfundstjeneste...
Da vi fandt sammen, troede jeg, at han var over det med stofferne.... (Dette påstod han, eftersom han kendt min holdning til stoffer og jeg aldrig var blevet kærester med ham, havde jeg kendt til sandheden....) Det skulle så vise sig, at han ikke var ud af det, da han i år (5 dg efter udløb af den betingede dom) blev taget med 19g Speed.
Vi har modtaget indkaldelsen til retsmøde i kommende uge i dag. Og i brevet/ indkaldelsen står der, at han er sigtet for overtrædelse af flere love omkring euforiserende stoffer (klart) og har været i besiddelse af 19g amfetamin til eget brug. Ydermere står der "Der nedlægges påstand om ubetinget fængselsstraf".
Jeg er for vildt bange for at kæresten går i fængslet for det her....!!
Er der nogen der har en ide om, hvordan straffen cirka kunne se ud?? Som sagt, jeg har aldrig og kommer aldrig til at tage stoffer. Jeg ved bare, at bliver han revet ud af det miljø han er i NU, og skal i spjældet for det, så ryger han tilbage i det med fuld skrald....
Ved du/i om jeg må komme med ind til retsmødet i kommende uge??
Over et SERIØST og venligt svar ville jeg glæde mig rigtig meget....