Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Hej psychedelia!
Flyt gerne emnet hvis det er lagt forkert ind!

Jeg har været stiv en del gange - nogen gange bedre end andre, men generalt synes jeg ikke at alkohol-rusen er særlig fed (nu har jeg så også kun prøvet alkohol og hash). Jeg bliver tit i dårligt humør af alkohol, synes folk hader mig og bliver fyldt med selvmedlidenhed. Sidst jeg var fuld lå jeg f.eks. bare og tænkte på selvmord (ikke at jeg kunne finde på at tage mit eget liv!!). Jeg bliver desuden aggresiv. Nå men det med mit dårlige humør, er jo ikke særlig normalt så vidt jeg har forstået - jeg synes desuden det er meget forvirrende, som om jeg ikke kan rumme det hele - det kender vi vil alle - det der med at være fuld og bare ligge og tumle rundt og hele tiden glemme hvad man er i gang med og hvor man ligger sin mobil OSV.. - som om tiden går alt for stærkt og man ikke rigtigt kan følge med...

Kender i ikke det?

Det jeg gerne ville vide var sådan set bare, om andre stoffer ville påvirke mig på samme måde - altså at jeg ville blive i dårligt humør af dem - og om jeg vil kunne håndtere end psychedelisk rus da jeg jo ikke kan lide at være stiv. Tænker at når jeg i forvejen synes det er svært at rumme alkohol-rusen og at jeg bliver meget forvirret over alting, ville en psychedelisk rus med hallucinationer måske bare være et helved?
Kort sagt:
Vil jeg kunne rumme et rigtig TRIP når jeg ikke kan rumme alkohol?

Det leder mig videre til mit næste spørgsmål - Jeg elsker at være skæv (hashrusen)- selvom jeg på det seneste synes det er blevet lidt kedeligt, som om jeg ikke længere bliver skæv men bare... Lidt sløv? Er det fordi jeg er ved at vænne mig til hash-rusen, at den ikke er lige så spændene mere? Måske er det bare fordi jeg ryger lorte hash?
HAR IKKE TÆNKT MIG AT TAGE PSYCHEDELISKE STOFFER LIGE FORLØBIG DETTE ER KUN TEORI!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håber ikke det lyder helt åndsvagt :/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Der er ingen der kan sige dig, om du vill kunne håndtere et psykedelisk trip.
Dog er det meget normalt at der er en håndfuld mennesker der ikke kan tåle alkohol.
Jeg kan selv ikke fordrage alkohol rusen, kun sammen med cannabis.

Og det med at hashen gør dig sløv er meget normalt når man har røget en del gange, du skal bare holde en lille pause, eller finde dig et bedre produkt.
Men en pause er nok det der skal til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Husk på at set og settings også er en del af oplevelsen. Er du indstillet på at din druktur bliver røv, så bliver den nok ikke meget bedre en det.
Dit problem med alkohol kan også ligge i at du ikke fungerer så godt socialt og er uden nære venner (sådan har jeg tolket dig, ret mig hvis jeg tager fejl). Jeg har få gange været i byen hvor jeg kun har kendt få og det har aldrig været nogen succes, det går bedst når jeg har en "base" at vende tilbage til.

Jeg tror nu godt at du kan håndtere en lav dose syre, men hvad vil du have ud af det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har selv lidt samme problem. Ikke med hashen da jeg holder 2 ugers pauser konstant og kun ryger i weekenderne. Køber så også ret dyrt ind hver gang.. Kun skunk.

Jeg kan godt lide at drikke alkohol hvis det er med hjemmedrengene eller min gymnasieklasse. Man føler sig lidt tryggere osv, men man skal ikke hænge sig for meget på folk. Jeg får enorme tømmermænd af en høj mængde alkohol selvom jeg har det awesome. Faktisk så store tømmermænd at hele min næste dag er et helvede.
De dage hvor jeg er afsted med gutterne, er et par milde Sativa-dominante skunkpinde at foretrække. Vi snakker ca. 0,20g per pind. Rusen er dejlig og behagelig, og man kan sagtens snakke med folk. Her er alkohol altså konkluderet, og jeg kan drikke en 6-8 genstande på en aften uden at have det dårligt næste dag.

Står jeg i en situation hvor hjernen skal drikkes ud hvilket man gør engang imellem, som f.eks de store gymnasierfester, nytår, vennernes store 18/20 års fødselsdager hvor man virkelig tænker der skal være max gang i den, så smutter jeg 40-60 mg Ritalin ned+10-15 genstande. Jeg er normalt lidt selvbevidst og genert hvilket jeg har det fint med, dog skal jeg bruge en indgangsvinkel for at falde i snak med folk. Med Ritalinen bliver man lidt mere /care med tingene. Du kan holde dig vågen længere og får lige en tak nemmere ved at snakke med nye mennesker. Tricket her er en god pind som kan lulle dig i søven når man beslutter sig at gå til køjs.

Nu læste jeg lige din post igen, og mit indlæg er måske lidt ved siden af når jeg tænker mig om.. Ritalin er også en smule antidepressivt såvidt jeg ved. Dette er dog kun hvis du er træt af rent alkohol i byen. Dog har jeg en regel med mig selv om at hver gang jeg tager Ritalin skal der gå 6 ugers mellemrum, havde en snak med en kemilærer som selv benyttede det, og beskrev minusserne.

Har kun prøvet svampe et par gange, og et psykedelisk trip er for nice! Dog synes jeg det er unikt og må ikke misbruges. Jeg tror faktisk det ville være sjovt nok i byen med et par joints og en lille dose svampe, men ville ikke selv gøre det. Det er ihvertfald en dårlig erstatning til alkohol.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg bliver bedre og bedre til alt det her byture og rusmidler eftersom jeg bliver ældre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

prøv at drikke lidt mindre- og ja, som med alle stoffer, er setting enormt vigtigt, når du drikker. især er det vigtigt at have nogle folk omkring en man elsker, så du slipper for tanker om at alle skulle hade dig etc.

tror kun psychedeliske stoffer vil gøre det værre, hvis du får sådan nogle tanker til fester, eller hvor du nu drikker.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
din selvtillid er lav, din evne til at tale med piger er ikke eksisterende.
sådan er livet som teenager, kom videre psychedeliske stoffer kan ikke ændre på det faktum at teenageårene ikke er de sjoveste

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Desuden hvis du vil lave damer, så tag i byen ædru ;) Man har en rimelig stor fordel der.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Desuden hvis du vil lave damer, så tag i byen ædru ;) Man har en rimelig stor fordel der.

at tage i byen med rohypnoler har heller aldrig været andet end en fordel ;)

Dedikeret medlem

:hm:
justchill: jeg går ud fra at det var en grov joke!?..
rohybnol bør under ingen omstændigheder blandes med alkohol (og heller ikke andres!)

men det lyder som om du har rigeligt at se til.. -som en ovenover nævner så er det en rigtig rigtig god ide at vente til du er klar til at trippe, istedet for at tvinge et trip frem for at få en ny form for rus..
jeg bruger selv psykedeliske stoffer (svampe) til at se tilbage og frem i mit liv.. (som en shaman vil gøre :) ) og det er ydest sjældent jeg tager på disco under selve rusen.. jeg skal være et trygt sted (set!) og med gode og pålidelige venner.. og afslappende musik.. (setting) -under de optimale omstændigheder, og specielt ved høje doser er det meget fornuftigt at have en upåvirket ven som kan hjælpe med diverse.. (alt fra et glas vand til hospitalskørsel!)
'ja det er jo nærmest en lige gennemgang af hvordan mit set og setting er.. IMO er det ligesom fundamentet for hvilken retning rusen tager!..
men ja alkohol er nederen!!.. -jeg ryger selv forholdsvis meget cannabis hver dag, og ja tolerancen bygges hurtigt op!
-så det bedste du kan gøre er at ryge det med et tids mellemrum hver gang.. ( og til de hurtige; her mener jeg ikke 4 timer 8) )
held og lykke med at finde det stof du kan lide!

and by the way: der er ingen grund til at indtage noget man ikke vil bare fordi de andre gør det.. uanset om det er kaffe, øl, lsd eller påskeliljer!..

mange venlige hilsner bannerdude
:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ja
Tak for svarene :)
Har ikke tænkt mig at tage noget psychedelisk, den var kun teori. Tak :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]