Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Varde Kommune
Hej jeg var en tur i Kbh i mandags og fik 65g almindelig hash på staden.
Jeg plejer at bage et par kager i stedet for at ryge det.
Er ikke vild med tobak så det vil jeg helst holde mig fra.
Men ville gerne vide om der er nogle gode måder at ryge det på hvis man ingen udstyr har i hjemmet?

Jeg ved man kan ryge fra en pibe, havd ingen pibe... Så jeg lavede en sølvpapirs pibe ud af sølvpapr der bliv snoet om en flaskehals for formens skyld, et hul i bunden til sugrør og en rist hvor det kunne ligge når det blev varmet op.
Det virkede også sådan nogenlunde, bortset fra at jeg ikke mærkede noget til det..

Er lidt i tvivl om jeg gjorde noget forkert.. Skal man forarbejde hashen inden man sætter ild til det?

Har i nogen forslag til alternative ryge muligheder når man ingen udstyr har, som ikke involdvere tobak?
Så på youtube at man kunne brænde en klump hash, et glas over klumpen og suge røgen ud med et rør.
Vil prøve det i aften, men hvis i kender en bedre måde for en god hurtig virkning så sig til.

Prøvede også lidt ala guld kakao, havde bare ingen kakao.. Smeltede lidt smør i en teske og opløste hash deri,
ned i cirka 1dl iste og lukke øjnene og tænk på noget rart når man skylder det ned.. Smager dårligt med nej hvor var det sjovt.. Tror der gik 15min så var jeg fucked =P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du har råd til 65g almindelig hash (hvorfor købe almindelig? Det er forhåbentlig god kvalitet lol), så har du vel også råd til at købe en vaporizer?
Det kan jeg kraftigt anbefale.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaporizer_(cannabis)

Man kan lave det ud af en almindelig elpære derhjemme, ved lige at fifle lidt, men det kan ikke anbefales.
Det er i hvert fald pengene værd med sådan en vaporizer.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Du kunne ryge det på frugt ? jeg har selv en lille bitte glaspipe - faktisk bare er galsrør med et knæk på, hvor der er et lille bitte hoved du kan putte nol olie eller hash ned i - den virker fint.

Der er utallige måde at lave piper på - hvor du kan ryge rent hash i, en af de billigste og hurtigste måder er at du kan tage en lille platic flaske og smelte et hul i midten af den, have en haveslange parat eller andet rør, og presse ned i hullet, (sørg for at hullet ikke bliver større end slangen når du laver det) bare den bliver tæt, lav evt et sliphul i den modsatte ende og find noget som bonghoved, det kunne være rodfrugter eller andet. Ved ikke om der er nogle skadelige stoffer i sølvpapir, men jeg har altid prøvet at undgå det især som bonghoveder.

igen kunnne du købe dig en billig majspipe eller andet i den dur.

@SWIM lol jeg har set vaporizere der koster meget mere end 65 gram hash ;) det er da ikke sikkert trådstarter har haft råd til sådan en også, det er da ikke noget du kan komme og afgøre :D ? nvm (og ja ved godt en vapor kan fås billigt nu om dage)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

>vaporizer der koster meget mere end 65g hash
>vapor kan fås billigt.

pick one or two.
Ellers var frugt også en mulighed, ja.

Ellers kan du også sætte to glas ovenpå hinanden, med en tændstik i det nederste glas.
På den tændstik har du kommet en papirclips eller lignende på, så clipsen i den ene ende sidder fast på tændstikken, og i den anden ende har du så lavet en lille, lang pølle af dit ganja som du sætter ild til.
På med det andet glas, så begge glas bliver fyldt med røg, åbn stille og roligt og sug evt. af en seddel/sugerør eller helt hen med munden.

65g hash er en god slat penge, og det kan man sagtens få en god vaporizer for, men det er ikke diskussionen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
man kan lave en bong af frugt og grøntsager, Sådan som hash*_*bean viser det her: http://www.youtube.com/watch?v=MYRQl9UZjGQ
Efter sigende giver det hashen en speciel smag

Man kan også nemt lave hvad der svarer til en steamroller ved hjælp af en tom sodavandsdåse:
1. tryk den lidt sammen på midten så man får en lille fordybning
2. I fordybningen laver du et antal små huller. For små til at der kan komme for meget plantemateriale ind, så brug et tyndt søm, en nål eller en tegnestift
3. For enden af dåsen laver du et større hul, hullet skal være så stort at du kan lukke det tæt til med en finger
Du suger gennem drikkehullet, fjern evt. mekanismen til at åbne med

Gravity bong (se youtube)

der er også andre gode muligheder, brug din fantasi og dine latente MacGuyver talenter :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
>vaporizer der koster meget mere end 65g hash
>vapor kan fås billigt.

pick one or two.

65g hash er en god slat penge, og det kan man sagtens få en god vaporizer for, men det er ikke diskussionen.

Det jeg mente var at jeg har set vaporizer der koster mere en 65 gram hash, og at jeg self også godt ved at de kan fås billigere end det.

Medlem
Brugeravatar

Her er en metode, som kun kræver normale husholdnings materialer :p

http://www.youtube.com/watch?v=OeFEcCSuLO8

P.S. Sorry, fik ikke lige læst hele dit spørgsmål, hvor du selv nævner denne metode ;)

Medlem

Spandfed, har aldrig været så ramt før !

Junior medlem
Brugeravatar

Har overvejet en vapo, har bare ikke haft tingene hjemme til brug.
Prøvede fidusen med koppel og sugerør, kunne bare ikke få det til at brænde.
Havde set min stedfar riste hashen før brug, prøvede og det blev blød og medgøreli.
Den brædte længe og jeg fik et godt med kort buzz ud af det.
Har lige bestilt en pibe hjem, skader ikke at have lidt stil ^^

Medlem

Jeg vil personligt anbefale dig en normal bong med vand, du behøver ikke nødvendigvis at blande hashen op med tobak i et tobakmix! :D Men da du ikke har noget lige ved hånden kan du jo lave en pibe ud af et æble osv?

Men at blande hash i iste???? :shock:

Nå men hvis det virker og det er noget du kan lide så :whogives:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
som Mayne siger så er det rigtig nemt at ryge spand. evt. søg på erik spandmand på youtube :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe genialt med erik spandmand =D Super idé hvis man har astma som mig.
Prøvede et par ting og fejlede grusomt.. Ikke sjovt for mig, men i vil nok få lidt at grine af ^^

Jeg havde nullet noget hash sammen, lagt på en 50øre tændt op og et glas over og så suge røgen ud med sugerør.
Desværre så jeg ikke hvor tæt på hashen sugerøret kom, så jeg sugede et stykke glødende varm hash op og slugte det..
Den blev skyllet med masser af vand, men fik et sår bagerst i halsen -.-'

Så tænkte jeg HeY.. Hvorfor ikke lave en mini bong som jeg kan have med og let at gemme.
Den blev lavet ud af en 45/70ml spray flaske, rør fra kuglepen og en topnøgle hoved.
Men da jeg tændte den op første gang ærgede det mig lidt at jeg havde valgt så lille en flaske som bong...
Da jeg tændte den kom jeg til at brænde min højre øjenbryn og vippe af... Nøj hvor gjorde det nass!
Skal lige tænke over det når den bliver brugt =P Men den virkede fint ^^
Forstår bare ikke prinsippet i et sliphul.. Nogen der kan foklare mig det?

Tror faktisk man kan blande hash smør i alt og indtage, så længe man får smøret ned så gør det vel lige meget
om man drikker det af en kokosnød eller i kakao =P (Gå jeg ud fra)

Medlem

Sliphullet er til så man kan suge hårdere til sidst+ man får rent luft med ned i lungerne :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Hehe ja pas på med det ild der når man er skæv :)

Sliphullet er til når nu har suget hovedet og skal tømme flasken for røg, så suger du lige det sidte røg der er tilbage i flasken.

Junior medlem
Brugeravatar

Jo tak =P
Tænkte på om i kender et sted online hvor man kan købe pibe tobak med smag?
Som æble eller chokolade hvis det findes ^^
Der er ingen tobak huse i nærheden af hvor jeg bor og er sq ikke så god til at finde hvad jeg leder efter på nettet.

Medlem

Vi må ikke linke til forhandlersider.
Har aldrig selv smagt det, men ved at mange herinde anbefaler Bali Shaq pibetobak. Derimod har jeg prøvet Sort Porterhouse, og den smager rimelig fråderen, en smule frugtet i det.

Desuden kan du prøve i orientalske eller "mellemøstlige" mini-markeder, de har altid en masse fusk i den dur.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Vi må ikke linke til forhandlersider.
Har aldrig selv smagt det, men ved at mange herinde anbefaler Bali Shaq pibetobak. Derimod har jeg prøvet Sort Porterhouse, og den smager rimelig fråderen, en smule frugtet i det.

Desuden kan du prøve i orientalske eller "mellemøstlige" mini-markeder, de har altid en masse fusk i den dur.

Rød bali shag er konge når det kommer til joints, så længe det ristes godt. De andre udgaver er strictly pibetobak, da de ellers smager rimelig meget af gnu IMHO.

Tobakken fra al capone cigarillos kan være ganske okay i en bong, men den er ret stærk for nybegyndere, når det bliver ristet forsvinder den gode whisky smag desværre.

Med en god google søgning kan man nemt finde alverdens forskellige tobakker, samt essens til at blande i eksisterende tobak. Især essens virker godt da det kan tilføjes ristet tobak, og mange af de bedre kan levere en god, naturlig frugtsmag oveni hashen.

Sliphullet er én af de teknikker der bruges til at suge en bong tør for røg. Hullet holdes lukket når man suger og åbnes et stykke tid før man løber tør for lungekapacitet. Nogen bruger det også til at justere røgens styrke og tæthed.
Brugen af sliphullet kaldes dry carbing og betyder at luften suges ind udenom vandet. Ikke alle bongs har sliphul, så ved dem løfter man enten downstem eller pibehovedet, såkaldt wet carbing da luften skal igennem vandet.
Til enhver hjemmelavet bong hører et sliphul til, især fordi at det for nye er nemmere at styre, selv i en god rus. Uden sliphul hører som regel til mange kvalitetsbongs.

Din lille 70 ml flaske er måske en tand for klejn til formålet, eller du har fyld for meget/for lidt vand i... For meget vand og den bliver for svær at suge af, mens for lidt vand gør røgen for krads. 1½ eller 2 liters sodavandsflasker er måske bedre for dig, selvom jeg til enhver tid vil anbefale en god glasbong.

Medlem

En 0.5 L Harboe sodavandsflaske er standard når vi taler flaskebong :P Det vil jeg bestemt anbefale.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]