Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg ved ikk hvorfor nupokur skulle være usundt?
jeg har selv brugt nupokur med et godt + resultat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er muligt Resist. Men man kan heller ikke sige at brød, pasta osv skal skæres væk fordi det kulhydrat. Der findes både gode og dårlige kulhydrater lige som der gøre med fedt. Det var bare min pointe - lad os ligge den der! Go dag =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvidt brød/pasta er ret elendig kilde til at få kulhydrater.

TS: prøv at læse op på keto(lyse)diæt. Det er ret nice, og works like a charm

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fordi det er katabolsk as fuck, du taber mindst lige så meget muskelmasse som fedtmasse og er generelt en fucked up lorte kur fordi den er så katabolsk. Man taber vanvittig meget muskelmasse under en nupokur hvilke vil resutlerer i lavt ligevægtsindtag, så ligeså snart man er færdig med kuren tager man meget af det på igen.

Nupo er lort og bør brændes.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så alt i alt synes jeg, at jeg har levet sundt. Jeg kan nok ikke helt undvære brødet, da der jo også er en del kostfibre i, hvilket giver en god mæthedsfornemmelse. Ellers vil jeg bare gå rundt og være sulten og komme til at småspise. Alternativt må jeg erstatte et måltid eller to i ny og næ med Nuposhakes, selv om jeg er usikker på, om det er sundt.

Nu er det bare min personlige mening, men jeg synes at f.eks. kød mætter langt mere end brød? :)

Protein mætter mere end kulhydrat ja.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem
Brugeravatar

Fordi det er katabolsk as fuck, du taber mindst lige så meget muskelmasse som fedtmasse og er generelt en fucked up lorte kur fordi den er så katabolsk. Man taber vanvittig meget muskelmasse under en nupokur hvilke vil resutlerer i lavt ligevægtsindtag, så ligeså snart man er færdig med kuren tager man meget af det på igen.

Nupo er lort og bør brændes.

okay jeg synes bare selv at nupo er godt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvidt brød/pasta er ret elendig kilde til at få kulhydrater.

TS: prøv at læse op på keto(lyse)diæt. Det er ret nice, og works like a charm

Jeg prøver igen. JA Hvidt brød er ikke godt, har jeg sagt andet på noget tidspunkt?
Hvidt brød kan bruges LIGE efter træning, hvor kroppen skriger efter kulhydrat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nah, så er noget sukker af en art bedre, som maltrodextrin eller druesukker.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvidt brød er sådan lort, på alle måder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nah, så er noget sukker af en art bedre, som maltrodextrin eller druesukker.

Helt enig! Bruger selv maltrodextrin efter træning. Men nu skrev jeg også Hvidt brød KAN bruges. Det KAN bruges hvis man ikke har andet, men på længere sigt bad idea. Hyg jer røvhuller

Medlem
Brugeravatar

delte meninger er der nok af, hvad der fungerer for èn, fungerer nødvendigvis ikke for en anden. man skal gøre det der fungerer bedst for en selv, hvis man er glad for brød, kan man sagtens spise det, så længe man sørger for at holde sig på det antal kcal man skal for at kunne tabe sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ej nu jeg ked af det blodsplat :(

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dejligt =) du nemlig en slampert

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv tabt mig 15kg, fra 83 to 68. Gik fra at være små buttet til at have six-pack. Af personlig erfaring kan jeg sige, at DET HELE handler om kost. Drop nupo og andre underlige ting. Lær om ernæring. Magert kød, fuldkornsprodukter, grøntsager og frugt er vejen frem, samt at begrænse portionerne. Fra starten vil det være meget ubehageligt, da du konstant er sulten. Efter noget tid vil din mavesæk skrumpe, altså tilpasse sig dit nye madindtag, og du vil opleve at moderate portioner gør dig mæt. På samme måde skal du passe på med ikke at overspise, da det vil udvide din mavesæk, så du kræver mere mad for at blive mæt. Udover dette, er motion en rigtig god, dog ikke nødvendig, del af et holdbart vægttab. Af hvad jeg har erfaret, er daglige gåture ekstremt effektive. Du behøver ikke at presse dig selv til et højt tempo, bare tag din MP3-afspiller med dig om aftenen og gå en hyggelig tur på en halv til to timer. Hvis du har lyst, er styrketræning også meget fornuftigt, da det opbygger muskelmasse som vil bruge en stor del af de kalorier du indtager, hvorved du bliver ripped i stedet for tyndfed. Når du så har opnået dit vægttab, er det vigtigt at du ikke bliver altfor bekymret for at tage på igen - det skete for mig; jeg stressede ekstremt meget over hvad jeg spiste, og hadede mig selv hver gang jeg "kom til" at spise for meget, eller guffe lidt slik. Det er helt i orden at spise et stykke kage til fødselsdag, at fråde et bæger popkorn i biografen, eller at tømme en slikskål til en lørdagsfilm. Det vigtige er at du ikke gør det tit. Slik og sødesager er nydelsesmidler. Behandl dem som du behandler stoffer.

Held og lykke :-)

Medlem

Endnu engang tak for alle jeres gode råd. De er taget til efterretning.

Jeg kan se, at der var en del debat om kulhydrater - men dem forsøger jeg også så vidt muligt at undgå. Når jeg endelig indtager kulhydrater, er det udelukkende de 'sunde' af slagsen, som findes i rugbrød, groft knækbrød og lignende. Jeg holder mig i vid udstrækning fra lyst brød. Men kroppen skal vel også have lidt af den energi, som der er i kulhydrater, eller hvad?

Jeg har allerede tabt mig 2 kg., så nu er jeg nede på 73 kg. Jeg håber på at kunne nå ned på et sted mellem 65 - 58 kg., hvilket jeg er optimistisk omkring, da jeg altid har haft et højt stofskifte. Dette vægttab er dog til dels sket ved hjælp af Nupo, hvor jeg har erstattet nogle måltider med det. Men det lader til, at der er blandede holdninger til det. Jeg er også begyndt at spise mindre og sundere ved siden af, så burde det vel ikke være så slemt?

Jeg træner også 4 - 5 gange om ugen (konditionstræning i 1 - 1 ½ time ad gangen) og begiver mig ud på mange lange gåture. Så jeg føler, at jeg er godt på vej mod et vægttab. Desuden undgår jeg søde sager, samt forsøger på at holde mig fra alkohol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Held og lykke, pas på med at ikke at falde i :p

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Jeg kan se, at der var en del debat om kulhydrater - men dem forsøger jeg også så vidt muligt at undgå. Når jeg endelig indtager kulhydrater, er det udelukkende de 'sunde' af slagsen, som findes i rugbrød, groft knækbrød og lignende. Jeg holder mig i vid udstrækning fra lyst brød. Men kroppen skal vel også have lidt af den energi, som der er i kulhydrater, eller hvad?

Ja, kroppen har normalvist brug for kulhydrater, men en diæt som er høj på protein og fedt kan alligevel godt være godt til et vægttab -- en tid. Det handler om, at hjernen normalvist bruger kulhydrat som en slags brændstof til hjernen. Hvis man skærer det væk, vil den i stedet forbrænde fedt og omdanne det til ketoner, som kan det samme (men ikke er ligeså effektive, hvorfor du også vil opleve træthed, hovedpine mv. i i hvert fald begyndelsen af din diæt). Der er en engelsksproget guide udarbejdet af en svensk læge her: http://www.dietdoctor.com/lchf . Hvis du læser svensk har han vist også udgivet en bog.

Alkohol er selvfølgelig en god ide at undvære, men en gang imellem er det OK med tør vin eller klar alkohol. Øl er "flydende brød" og fuld af kulhydrater, så hold dig fra det. Selv foretrækker jeg Gin & Tonic :cheers:

Kort sagt: I en kulhydratfattig diæt har din krop mindre kulhydrat at forbrænde, og det tvinger den til at forbrænde dit fedt i stedet for, så man kan sige der er en vis "sense" i at være "kulhydratforskrækket", som det før er blevet kaldt her i tråden. Protein og fedt mætter også langt bedre. Held og lykke.

Junior medlem

Jwg har tabt mig 60 kg på 5 år, og jeg har ikke været på kur, men en livsstilændring.. Jeg har spist og drukket lige hvad jeg vil, bare i meget mindre portioner, har ikke talt kalorier. Men har spist sundt, dyrket motion også er jeg gået mere i dybden med, hvorfor jeg var bliver tyk/overvægtig, da de fleste overspiser af en grund. Min baggrund var en sindsygt stresset barndom, og det er blevet bearbejdet. Jeg tror ikke på at man kan tabe sig, og holde det på niveau, hvis man ikke når til den konklusion, da kroppen stadig er i stress tilstand. Krop og psyke hænger sammen, mere end man går og regner med.

http://www.youtube.com/watch?v=BpHiFqXCYKc

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Jeg har spist og drukket lige hvad jeg vil, bare i meget mindre portioner, har ikke talt kalorier. Men har spist sundt, dyrket motion også er jeg gået mere i dybden med

Billede

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
http://www.bricksite.com/what-is-perfection?id=318785

Har ikke prøvet nogle af kurene, men tror de vil være den bedste mulighed hvis man vil tabe sig hurtigt,
Står selv med et en del kilo ekstra (men de skal motioneres væk.)

ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]