Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 00:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

nu har jeg aldrig prøvet et rigtigt svampetrip.. Jeg tænker på om det måske ville være en dum idé at trippe på svampe, hvis jeg ikke er kommet mig 100% over min eks kæreste? Det er ikke sådan at jeg stadig kan finde på at sidde og græde over hende, jeg er fuldstændig afklaret med grunden til vores brud, men jeg savner hende stadig en del og går tit og fortryder mine handlinger som førte til at vi slog op.

Sådan som det er nu, har jeg vænnet mig til at savne hende og accepteret at der nok ikke er så meget at gøre mere. Det fylder ikke vildt meget i min hverdag, da jeg efterhånden er blevet god til at flytte fokus over på noget andet når hun kommer op i mit hovede.

Jeg er dog sikker på at disse tanker, som stadig kan give mig et lille sug i maven, kommer op på et eller andet tidspunkt når jeg tripper svampe, og så vil jeg gerne vide om de under trippet er ligeså nemme at skubbe væk som de er normalt, eller om de kan føre til en ubehagelig oplevelse.

Det kan godt være at I slet ikke har en chance for at svare på alt det her, men nu prøver jeg at spørge alligevel

ps undskyld det mega grimme og rodede indlæg, jeg er lige vågnet

på forhånd tak

Medlem
Brugeravatar

Altså jeg har aldrig oplevet at sådan noget har generet mig, når jeg var på svampe -har nærmere automatisk skubbet det lidt væk/det har ikke betydet så meget.

Jeg tror umiddelbart ikke du skal tænke så meget over om de dukker op -har ihvertfald aldrig selv oplevet at blive mere følsom på svampe -nærmere omvendt. Glad, nysgerrig -ting der normalt fylder betyder ikke så meget osv...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg trippede for nylig på 4-HO-MiPT med kærestesorger, det gav et lidt andet syn på tingene og gav en generel følelse af "Det hele nok skal blive okay", dog er svampe somewhat mere mindfuckene så jeg ved ikke om du vil komme ind i et tankespind.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Hej.
Du skriver du stadig savner hende en del og går tit og fortryder dine handlinger som førte til at i slog op.
Jeg synes du skal give dig selv lidt tid til at bearbejde det, inden du giver dig i kast med at prøve svampe. Har du snakket med nogen om dit brud med din ekskæreste og de tanker du har omkring det?

Jeg ved ikke om det vil blive en god begynder oplevelse for dig, når du har alt dette i baghovedet. Jeg tror, at det vil være bedre for dig at vente til du har bearbejdet det du beskriver, og til du har givet dig selv den tid som du har brug for.
Det man går og tænker over til daglig og som fylder i baghovedet på en, kan ofte komme frem med 120 km i timen på et svampetrip . Og det kan måske virke alt for overvældende for en som tager svampe for første gang.
Jeg ved ikke hvordan du er som person, men man reagerer forskelligt på psykedeliske stoffer. Nogle vil vil være i stand til nemt at flytte fokus fra nogle bestemte tanker, hvorimod andre vil få disse tanker meget forstærket og smidt direkte i hovedet uden at være i stand til flytte fokus. Selvom du kan flytte fokus fra nogle tanker i hverdagen, så betyder det ikke at du kan dette under et trip!

Svampe kan forresten holde sig i mange år, hvis de er tørret korrekt :) Så der vil ikke ske noget med at vente til du har en optimal set&setting.
Hvis du vil prøve svampe for første gang nu her alligevel, så tror jeg det vil være en god ide med en forholdsvis lav dose, så du kan få snust til det, 'uden at have hele kroppen under vand'. Og husk at få læst en masse, f.eks den her http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det er forskelligt hvor meget folk kan tilsidesætte det de tumler med, når de tripper. Der er nogen hvis trip helt sikkert vil blive styret af et eller andet de dårligt de tænker på, imens andre kan skubbe det mere til side.
Hash er f.eks. ingen undtagelse i den sammenhæng. Der er folk der snakker om at de kan ryge problemerne væk (at undertrykke noget er selvfølgelig ikke at få det til at forsvinde, men de kan glemme det for en stund efter en pibe fygræs), imens andre helt sikkert vil ryge ind i et tankespind, hvor det dårlige er helt i fokus.
I gamle dage kunne jeg kunne jeg også glemme noget jeg tumlede med i nogen timer hvis jeg røg lidt på bongen, men idag kan jeg ikke engang tage 3 hvæs på en joint hvis jeg har noget dårligt der fylder meget. Det skal så siges at det mest er hvis jeg ryger alene at jeg kan få så dårlig en skævert, så det gør jeg heller ikke i for tiden.

Men som Puny siger, så kan der være en del mindfuck forbundet med et svampetrip i forhold til andre psykedelika, og det ville da være ærgerligt hvis ekkoerne af din ekskæreste skulle fylde dit trip ud. Hvis det altså ville være en dårlig ting, men det går jeg ud fra at det ville når du selv nævner at du fortryder nogen ting der afstedkom at I splittede.
Det er lidt svært for os at give dig chanceprocenterne (lidt firkantet) for et vellykket trip når vi ikke er dig eller kender dig, jeg kan kun råde dig på baggrund af personlig erfaring, og hvis det er noget der fylder meget hos dig så ville jeg helt sikkert vente til der ikke er for mange mørke skyer, og du føler dig ovenpå og klar til at gå ind i en psykedelisk rejse.
Husk på at du højst sandsynligt mister fodfæstet under trippet, og der er det med at flyde med det der sker. Og det der sker skulle jo nødig være en ubehagelig film af svundne tider, med en dårlig afslutning inden rulleteksterne.
Med det sagt, så er svampe altså ikke det eneste psykedelikum hvor man skal overveje éns tilstand inden man indtager det, det er altid noget man bør gøre op med sig selv inden man vælger at kaste sig ud i det.. Erfaren som uerfaren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg synes du skal kaste dig ud i det, velvidende om at sorgen kan poppe op til overfladen og give dig ubehag. Jeg har selv trippet hårdt på en blanding af kærstesorg og depression, og ja det er ubehageligt - men nødvendigt for personlig selvforståelse og udvikling. Jeg tror ikke på at psykedeliske stoffer er en dans på roser - det kan det være - men personlig udvikling betales med ubehag, og overskredet grænser. Jeg tror heller ikke på at de ting vi oplever når vi tripper er tilfældigheder, jeg tror der er en mening med galskaben, en mening som vi bliver nød til at acceptere, og integrere for at gøre os frie fra angst og depression.
Når det er sagt, så bør du alligevel ikke trippe en dag hvor du er helt nede i kulkælderen, men en dag hvor du er nogenlunde glad og veludhvilet - der er ingen grund til at gøre det svære for sig selv end nødvendigt.
Jeg håber du kommer helt oven på igen, og at du får en personlig indsigt på dine rejser. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg synes du skal kaste dig ud i det, velvidende om at sorgen kan poppe op til overfladen og give dig ubehag. Jeg har selv trippet hårdt på en blanding af kærstesorg og depression, og ja det er ubehageligt - men nødvendigt for personlig selvforståelse og udvikling. Jeg tror ikke på at psykedeliske stoffer er en dans på roser - det kan det være - men personlig udvikling betales med ubehag, og overskredet grænser. Jeg tror heller ikke på at de ting vi oplever når vi tripper er tilfældigheder, jeg tror der er en mening med galskaben, en mening som vi bliver nød til at acceptere, og integrere for at gøre os frie fra angst og depression.
Når det er sagt, så bør du alligevel ikke trippe en dag hvor du er helt nede i kulkælderen, men en dag hvor du er nogenlunde glad og veludhvilet - der er ingen grund til at gøre det svære for sig selv end nødvendigt.
Jeg håber du kommer helt oven på igen, og at du får en personlig indsigt på dine rejser. :)

Han har aldrig prøvet et svampetrip før. Skal han første trip bruges til indsigt, betalt med ubehageligheder undervejs? Det har jeg selv gjort, men ikke som jomfrutrip. Jeg stemmer for at odds for et behageligt jomfrutrip skal være til tripperens fordel, men det kommer selvfølgelig an på hvad han forventer af trippet.

Hvad siger du trådstarter, hvad forventer du af trippet? Og hvor gammel er du egentlig?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Kærestesorger generer mig ikke det mindste når jeg tripper. Jeg har engang været i samme lokale med en x-kæreste på et 2ci trip. Jeg har før fået arbejdet med nogle kærestesorger. Specielt under et syretrip hvor jeg sad og kiggede gamle billeder igennem... Fuck nu bare de piiiiir!

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Alt kan i princippet føre til en ubehagelig oplevelse, det hele handler om dit perspektiv på tingene - hvis det er ubehageligt for dig at tænke på din ex i ædru tilstand kan du nok også godt regne med at det vil være ubehageligt på et trip. Du kan dog komme ubehaget i forkøbet ved at acceptere det og være villig til at arbejde med det, skulle det opstå, du kan i hvert fald ikke regne med at du vil kunne skubbe det væk som når du er ædru, sådan noget plejer at give bagslag på svampe... Hvis du går ind i trippet med den indstilling, at alt der kan ske er du klar til at være åben overfor, så har du en større chance for at komme godt igennem trippet. Det er generelt sådan med psykedeliske stoffer, at jo færre forventninger og forhåbninger man har desto større er chancen for et vellykket trip. Et velykket trip er dog IMO ikke kendtegnet ved at være fri for ubehag, de trips jeg har haft med mest intens ubehag, har også været dem der har givet den største forløsning i sidste ende.
Jeg trippede selv meget svampe i årene omkring min mors død, det var kun fordi jeg holdte mig åben for muligheden om at hendes død ville blive et emne på trip før eller siden, at jeg kom igennem det med skindet på næsen. Så tænk over hvad din holdning til bruddet er og dine handlinger der førte op til det, hvis du har forstået bruddet på det "praktiske plan" ser jeg ingen hindring for at du håndterer nogle af følelserne i svampeland, du skal blot være forberedt på, at det kan ske at du kommer til det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Han har aldrig prøvet et svampetrip før. Skal han første trip bruges til indsigt, betalt med ubehageligheder undervejs? Det har jeg selv gjort, men ikke som jomfrutrip. Jeg stemmer for at odds for et behageligt jomfrutrip skal være til tripperens fordel, men det kommer selvfølgelig an på hvad han forventer af trippet.

Hvad siger du trådstarter, hvad forventer du af trippet? Og hvor gammel er du egentlig?

Jeg tror du misforstår mig. Jeg ser skam gerne at Brygs har et fantastisk første gangs trip, der ikke er meget dybere end spændende farver og sjove kropsfornemmelser med tilhørende grineflip - det er bare ikke sikkert at det bliver sådan, og det skal han være klar over. Han skal vide at der er en risiko for, at han kan opleve ubehagelige ting, men det synes jeg ikke skal holde ham tilbage, for han vil stensikkert før eller siden blive bombarderet med ubehageligheder - jeg har aldrig mødt nogle der ikke er. Derfor vil han på et eller andet tidspunkt blive nød til at tackle de svære oplevelser - i første som sidste trip, er der ikke nogle der kan sige.

Det handler dog også langt hen af vejen om dosen. Jeg startede selv med et gram tørret cubensis, hvilket var en rigtig god start dose der ikke bød på meget mere end sjove kropsfornemmelser og meget subtile OEV's. (selvom jeg var inde i en dyb depression på det tidspunkt).

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Brygs : jeg står nogenlunde samme sted som du gør nu, jeg kan godt se hvorfor hende og jeg ikke er sammen mere os.v men man får stadig de der følelsesmæssige huk til tider og må lige "sætte sig lidt" - jeg trippede på 2cb for nylig og græd i nok en times tid, nogle af de tanker jeg fik under trippet gjorde mig så dårlig at jeg troede at jeg skulle kaste op, og skælvede en del, alt dette har nok også noget at gøre med at jeg trippede alene og ikke havde nogen at snakke med og følte jeg sad med det hele selv der, og så at mit første trip på 2cb var sammen med hende hvor jeg havde en fantastisk tid, der er nok meget der spiller ind der.

Jeg ringede til en af mine venner og snakkede i ret lang tid, jeg fik det en del bedre og besluttede mig for at det var det sidste 2cb jeg tog for den aften i hvert fald, men jeg fik det trods alt rigtig godt dagen efter da jeg vågnede, følte jeg havde fået en masse ud og det var nok via det trip at jeg kom hertil hvor jeg er nu, hvor jeg rent faktisk gerne vil videre i mit liv, og ikke bare tilbage.

Tror i hvert fald det er en god ide at være sammen med en rigtig god kammerat (også selv om han ikke tripper med) som man lige kan sætte lidt ind i tingende inden og så man har en af snakke med det hele om, når man nu ved at sådan nogle tanker kunne finde på at vælte op.

Medlem

Hypnos skrev:
Citat:
[...] Han skal vide at der er en risiko for, at han kan opleve ubehagelige ting, men det synes jeg ikke skal holde ham tilbage, for han vil stensikkert før eller siden blive bombarderet med ubehageligheder - jeg har aldrig mødt nogle der ikke er. Derfor vil han på et eller andet tidspunkt blive nød til at tackle de svære oplevelser - i første som sidste trip, er der ikke nogle der kan sige.

Det handler dog også langt hen af vejen om dosen. Jeg startede selv med et gram tørret cubensis, hvilket var en rigtig god start dose der ikke bød på meget mere end sjove kropsfornemmelser og meget subtile OEV's. (selvom jeg var inde i en dyb depression på det tidspunkt).

Ja, man kan da altid blive udsat for noget ubehageligt i et trip, men man kan gøre en del for at forebygge det ved f.eks at bearbejde sine problematikker inden man begiver sig ud på et trip, så risikoen for et 'badtrip' mindskes. Og ja, et 'badtrip' kan kan være meget lærerigt, men det kan også være meget ubehageligt (edit: ubeskriveligt ubehageligt), og kan sætte sine spor i en, især hvis det er første gang man indtager svampe, og ikke helt er bekendt med 'svampeland'.

Ja, dosen har også sit at sige. Men det er jo heller ikke til at sige hvordan han vil reagere på et gram tørret cubensis. Selvom du var inde i en dyb depression og klarede dig fint igennem trippet, kan det være at det vil føles meget vildere og forvirrende for ham.

Senest rettet af bbbbbb 10 jul 2012 15:55, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Et badtrip kan ikke være ubehageligt, det ER ubeskriveligt ubehageligt. Du kan reflektere lige så tosset du vil over dine problemer inden du tripper, men det er ikke nogen garanti for at de ikke manifestere sig tifoldig i dit trip alligevel, derfor kommer du til at konfrontere ubehag før eller siden, ligegyldigt hvad - hvis du altså bliver ved med at indtage psykedeliske stoffer.
Som jeg også nævnte tidligere, så bør han trippe på en dag har er i godt humør og udhvilet - den slags dage kommer selvom man er inden i en periode med depression.

Med hensyn til intensitet, så er det jo umuligt at sammenligne 100% da det er en individuel oplevelse, men du har alligevel visse rammer udfra den dose du tager. Du vil f.eks. aldrig komme til at opleve en egodødsoplevelse eller bare noget der minder om det, på en 1 grams dose cubensis...

Mvh.

Medlem

Hypnos skrev:
Citat:
[...] Du kan reflektere lige så tosset du vil over dine problemer inden du tripper, men det er ikke nogen garanti for at de ikke manifestere sig tifoldig i dit trip alligevel, derfor kommer du til at konfrontere ubehag før eller siden, ligegyldigt hvad - hvis du altså bliver ved med at indtage psykedeliske stoffer.
Som jeg også nævnte tidligere, så bør han trippe på en dag har er i godt humør og udhvilet - den slags dage kommer selvom man er inden i en periode med depression.[..]

Ja, det tror jeg er helt rigtigt. At man kan reflektere lige så tosset man vil kort tid inden sit trip, og at det ikke er nogen garanti for at de tanker/problematikker dukker op igen.
Det jeg mener, er ikke at reflektere i timerne inden trippet, men derimod en bearbejdning af hans problematikker i løbet af flere uger eller måske måneder, således at han får løst op for problematikken eller får bearbejdet den, og som følge af det får formindsket de ubehagelige følelser, der er centreret omkring problematikken.
Hvis han gør det, fremfor bare at kaste sig ud i et svampetrip nu, vil der være mindre sandsynlighed for at de tanker han render rundt med nu, vil påvirke ham i så stor grad og influere trippet.
Så ved at forebygge, og bearbejde sine problematikker gennem en længere tidsperiode, vil han blive mere klar og få en sikker følelse indeni ( hvilket han tydeligvis ikke har nu, siden han opretter denne tråd), og dette kan mindste risikoen for at de følelser han oplever nu, udvikler ubehagelige tanker, som måske kan føre til et badtrip.. tror jeg :) Håber jeg udtrykker mig ok, så det er forståeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Sådan som jeg er informeret virker trådstarter rimelig afklaret med situationen :
"Sådan som det er nu, har jeg vænnet mig til at savne hende og accepteret at der nok ikke er så meget at gøre mere. Det fylder ikke vildt meget i min hverdag, da jeg efterhånden er blevet god til at flytte fokus over på noget andet når hun kommer op i mit hovede."

Du skal også huske på at problemer som du ikke er klar over normalt, kan poppe op i løbet af en psykedelisk oplevelse - hvilket du ikke kan gøre noget ved, bare acceptere det og flyde med.
Der er desuden også forskel på om man er selvmords truet skizofren, eller om man bare har lidt kæreste sorger......
Jeg har ikke mere at sige til det - Brygs hop ud i det, hold dosen lav, og skulle du komme til at badtrippe så husk på at det ikke er farligere end du selv gør det til - ha' evt en tripsitter.

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BryGs: Jeg ville nok tage lidt væk og reflektere over tingene på afstand, før jeg ville tage svampe, hvis jeg stod i din situation.
Nu ved jeg så ikke hvor lang tid det er siden osv..
Jeg synes altid det hjælper, at tænke over tingene mens man er på ferie/væk fra ens dagligdag, og det er, for mit vedkommende, en slags meditation som så hjælper på indgangen til selve trippet.
Det gør mig mere modtagelig overfor hvilke tanker der nu måtte komme, og gør mig mere modtagelig/åben for at arbejde med disse tanker, selvom de måtte være ubehagelige.
Og så er musik stortset afgørende for mit vedkommende. Jeg synes Shulman eller Carbon Based Lifeforms på svampe er helt fantastisk.

Ville også anbefale, at du har en god ven med du kan snakke med under trippet..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

jeg sætter kæmpe stor pris på alle jeres svar, de kan klart bruges og har sat en masse tanker i gang. Jeg har besluttet mig for at tage svampene. Jeg har prøvet at gå helt ind i de følelser jeg har, og jeg har fået grædt lidt ud hvilket har hjulpet, men jeg kan mærke at der stadig er noget som sidder fast, bl.a. har jeg stadig drømme om hende mindst 3 gange om ugen, hvor jeg vågner op og er stresset/nedtrykt. Hvis jeg under svampe trippet skulle blive konfronteret med det er jeg ikke i tvivl om at det ville blive ubehageligt, men som jeg ser det kan det måske også være en hjælp til at komme videre

edit: jeg har gået med svampe-overvejelserne i lang tid. Desuden er det flere måneder siden at min eks og jeg slog op, jeg har bare ikke kunne overskue at forholde mig til det før for nyligt hvor det så slog hårdt. Har gjort alt hvad jeg kan for at acceptere bruddet, men det er som om der er noget, jeg ved ikke hvad, som stadig sidder fast - måske kunne svampene hjælpe

Det eneste psykedeliske jeg har oplevet er aMT og en lav dosis LSA

Heldigvis er jeg ikke nogen stor ego-person der har en masse ting fortrængt ellers. Jeg føler selv at jeg er meget åben. Desuden har jeg været interesseret i psilocybin svampe i et par år og har som resultat læst en masse om emnet, så jeg føler mig OK forberedt

Jeg modtager 2,5 g cubensis snart og er i tvivl om hvorvidt jeg skal starte ud med 1,5 eller 2 gram. Efter at have læst rundt på nettet, virker det som om at de fleste er glade for omkring 1,5 som startdose - andre mener dog ikke at man mærker noget til visuals, før man når mindst 2 gram. Det synes jeg ville være ærgeligt ikke at opleve

Planen var at gøre det alene, da jeg under mine andre trips har fortrudt at jeg ikke var det. Men folk beskriver at de bliver ekstremt sociale under hele peaket på svampe, så jeg gør det nok med en ven i stedet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Visuals er meget forskelligt fra gang til gang, synes jeg. Jeg har før oplevet ret flotte mønstre (omend jeg skulle fokusere for at få dem frem) på ca 0,75g.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det kan gå begge veje vil jeg vove at påstå. Det som et svampetrip kan være med til at gøre, er at se tingene fra et andet perspektiv og måske endda blive endnu mere afklaret med det. Det "farlige" er den måde man kan blive konfronteret med tanker og følelser, som kan være svært at håndtere i situationen.

Jeg har personlige erfaringer med kærestesorger/ulykkelig kærlighed og svamptrips(DMT også for den sags skyld) og det har alt i alt været godt, da jeg er blevet meget mere afklaret med tingene.

Medlem

jeg har også lidt på fornemmelsen at man måske kan køre sig selv lidt op og gør det værre end det er? Jeg mener, medmindre man virkelig ikke er i harmoni med sig selv og man er trænet i at fortrænge alt dårligt, bør man vel ikke være direkte bange for at blive konfronteret med sin egen situation? Så lever man da ikke et særlig "ægte " liv? Dog er det tit det indtryk jeg får af svampe når jeg læser herinde

Når det er sagt, så har jeg jo selv, måske lidt ubevidst, forsøgt at fortrænge bruddet med min eks, og jeg er egentlig ret glad for at jeg fik lavet denne tråd. Bare det at komme lidt ud med nogle ting, fik mig til at se i øjnene at jeg nok før eller siden bliver nødt til at bearbejde det. Om en uges tid tror jeg at jeg er rimelig klar til et trip

Ville 2 g være for overvældende første gang tror I?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]