Jeg er selv 18, og har besluttet mig for at vente til start/midt-tyverne, før jeg lægger mig ud med ting som svampe og LSD. Jeg vil gerne give og min hjerne og personlighed, den nødvendige tid det tager at udvikle sig fuldt ud, uden påvirkning af stærke psykedeliske oplevelser.
Det er jo i sidste ende dit eget valg, og hvis du beslutter dig for at prøve det, er det i hvert fald vigtigt at du har en tripsitter og at du har styr på set & setting, så du i hvert fald ikke får nogle negative vibes fra dine omgivelser.
Det er det mest fornuftige jeg har hørt fra folk under 20 herinde.
Dazzel44: Der er ikke rigtig nogen mulighed for at fortælle dig om du er klar, da det er en vurderingssag, og vi har meget begrænset info om dig. Du nævner at du er bange for vedvarende effekt, men, så vidt jeg har læst mig frem til, så er det kun noget der opstår hvis du har et latent (sovende) psykisk problem. Jeg synes der er en generel tendens til at yngre folk i alderen 16-23 ca. er overmodige, og ikke har særligt stort kendskab til deres begrænsning, og derfor vil jeg råde dig til at vente. Med det sagt, er det jo ikke sikkert at du kommer ud for en dårlig oplevelse, min pointe er bare, at hvis du vælger at gøre det, så vær opmærksom, både igennem trippet, og efterfølgende. Kend dine symptomer skulle der ske noget træls. Og gør dig selv den tjeneste at følge Psychedelias anbefalinger til punkt og prikke hvad angår de første ture ind i trippet.
Hvis du kan komme med mere konkrete spørgsmål, så fyr endelig løs

Til sidst vil jeg nævne at du nok skal forberede dig på en anden måde end at forsøge at bekæmpe frygten for en dårlig oplevelse. En psykedelisk oplevelse opleves bedst hvis lysten til at trippe bare kommer naturligt. Det er i hvert fald min opfattelse.