Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 12:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens

Jeg er 18 og skal prøve mit første svampetrip her om et par uger. Jeg har meget lidt erfaring med psykedeliske oplevelser. Jeg har læst op på trip rapporter osv. og jeg er også indforstået med risikoen for at skulle gå igennem et 5 timer langt helvede hvis det bliver en dårlig oplevelse.
Det jeg bare tænker på er om chancen er stor for at blive påvirket for resten af livet med en dårlig mental tilstand som fx at høre stemmer og paranoia?
Er chancen for det på størrelse med chancen for at få psykose når du ryger cannabis?
Jeg ved godt det også handler meget om den enkelte persons mentale styrke men jeg har svært ved at afgøre om jeg er mental stærk. Jeg er meget ærlig overfor mig selv og kender mine svagheder og styrker, jeg har til gengæld svært ved at tænke klart når jeg er bange og stresset.
Selvfølgelig er det altid en god ide at vente nogle år når hvis man er i tvivl om man er klar, men jeg føler mig klar til det ville bare lige høre jeres bud på om det er for tidligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er selv 18, og har besluttet mig for at vente til start/midt-tyverne, før jeg lægger mig ud med ting som svampe og LSD. Jeg vil gerne give og min hjerne og personlighed, den nødvendige tid det tager at udvikle sig fuldt ud, uden påvirkning af stærke psykedeliske oplevelser.

Det er jo i sidste ende dit eget valg, og hvis du beslutter dig for at prøve det, er det i hvert fald vigtigt at du har en tripsitter og at du har styr på set & setting, så du i hvert fald ikke får nogle negative vibes fra dine omgivelser.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg er selv 18, og har besluttet mig for at vente til start/midt-tyverne, før jeg lægger mig ud med ting som svampe og LSD. Jeg vil gerne give og min hjerne og personlighed, den nødvendige tid det tager at udvikle sig fuldt ud, uden påvirkning af stærke psykedeliske oplevelser.

Det er jo i sidste ende dit eget valg, og hvis du beslutter dig for at prøve det, er det i hvert fald vigtigt at du har en tripsitter og at du har styr på set & setting, så du i hvert fald ikke får nogle negative vibes fra dine omgivelser.

Det er det mest fornuftige jeg har hørt fra folk under 20 herinde.

Dazzel44: Der er ikke rigtig nogen mulighed for at fortælle dig om du er klar, da det er en vurderingssag, og vi har meget begrænset info om dig. Du nævner at du er bange for vedvarende effekt, men, så vidt jeg har læst mig frem til, så er det kun noget der opstår hvis du har et latent (sovende) psykisk problem. Jeg synes der er en generel tendens til at yngre folk i alderen 16-23 ca. er overmodige, og ikke har særligt stort kendskab til deres begrænsning, og derfor vil jeg råde dig til at vente. Med det sagt, er det jo ikke sikkert at du kommer ud for en dårlig oplevelse, min pointe er bare, at hvis du vælger at gøre det, så vær opmærksom, både igennem trippet, og efterfølgende. Kend dine symptomer skulle der ske noget træls. Og gør dig selv den tjeneste at følge Psychedelias anbefalinger til punkt og prikke hvad angår de første ture ind i trippet.

Hvis du kan komme med mere konkrete spørgsmål, så fyr endelig løs :)

Til sidst vil jeg nævne at du nok skal forberede dig på en anden måde end at forsøge at bekæmpe frygten for en dårlig oplevelse. En psykedelisk oplevelse opleves bedst hvis lysten til at trippe bare kommer naturligt. Det er i hvert fald min opfattelse.

Medlem

vælger du at prøve det, så får du en en fed oplevelse! men gør det med nogle du stoler rigtig meget på, og har det godt med. på den måde bliver det den bedste oplevelse.

held og lykke med det, og godt trip.

smid gerne et indlæg ind om hvordan det gik, hvis du vælger at gøre det.

Junior medlem

Jeg står i helt samme situation som trådstarter, så jeg vil undlade at oprette endnu en tråd.

Forskellen er dog, at jeg er 27. Desuden har jeg flere gange prøvet at være meget skæv som følge af cannabis indtaget oralt. De, som har prøvet det, ved hvor ubehageligt det er, men det kan vel ikke sammenlignes med bad trip på svampe. Kan dette måske alligevel gøre mig lidt mere rustet til at prøve det?

Det skal siges, at jeg længe har læst alt, hvad jeg har kunnet få fat i vedr. svampe. Desuden vil jeg tage alle forholdsregler, herunder kun spise en forholdsvis lille mængde, dvs. max. 1 gram.

Medlem
Brugeravatar

Jeg står i helt samme situation som trådstarter, så jeg vil undlade at oprette endnu en tråd.

Forskellen er dog, at jeg er 27. Desuden har jeg flere gange prøvet at være meget skæv som følge af cannabis indtaget oralt. De, som har prøvet det, ved hvor ubehageligt det er, men det kan vel ikke sammenlignes med bad trip på svampe. Kan dette måske alligevel gøre mig lidt mere rustet til at prøve det?

Det skal siges, at jeg længe har læst alt, hvad jeg har kunnet få fat i vedr. svampe. Desuden vil jeg tage alle forholdsregler, herunder kun spise en forholdsvis lille mængde, dvs. max. 1 gram.

Du lyder som om at du er helt klar :D
Nu har jeg jo aldrig selv taget svampe, men fra hvad jeg ved, tror jeg ikk at "en ordenlig skævert" er den bedste sammenligning.

Junior medlem
Brugeravatar

sletetetetet

Senest rettet af haltukjafti 17 sep 2012 08:54, rettet i alt 1 gang.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis i bor i roskilde så skal jeg nok "babysit" jer næste weekend hvis i tager svampe første gang

:lol: Come on

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis i bor i roskilde så skal jeg nok "babysit" jer næste weekend hvis i tager svampe første gang

:lol: Come on

Det var jo mere et joke end alvor :shock:

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes måske ikke at et bad trip og et cannabis-bad trip kan sammenlignes. Psykedeliske stoffer har for det første ikke den bedøvende effekt som cannabis har, og jeg synes det er ret essensielt for rusen. Det samme gælder det psykologiske der forgår, selvom det ligner hinanden lidt mere. Et bad trip var for mig at min egen psyke vendte sig imod mig, og manifesterede sig i min fysik, dvs at alle negative tanker gjorde ondt/var hæmmende fysisk, et eksempel kunne være at jeg følte mig alene og derefter troede jeg ikke på at de 2 kammerater jeg trippede med var virkelige, så alt hvad de gjorde for at berolige mig var nyttesløst i og med at jeg var overbevist om at de var en hallucination. Det oplever du ikke på cannabis.

Men hvad er det man siger, chancen for bad trip er 1 af 100? (så længe man har sat sig ind set & setting og følger det)

Junior medlem

Hazer skrev:
Jeg synes måske ikke at et bad trip og et cannabis-bad trip kan sammenlignes. Psykedeliske stoffer har for det første ikke den bedøvende effekt som cannabis har, og jeg synes det er ret essensielt for rusen. Det samme gælder det psykologiske der forgår, selvom det ligner hinanden lidt mere. Et bad trip var for mig at min egen psyke vendte sig imod mig, og manifesterede sig i min fysik, dvs at alle negative tanker gjorde ondt/var hæmmende fysisk, et eksempel kunne være at jeg følte mig alene og derefter troede jeg ikke på at de 2 kammerater jeg trippede med var virkelige, så alt hvad de gjorde for at berolige mig var nyttesløst i og med at jeg var overbevist om at de var en hallucination. Det oplever du ikke på cannabis.

Så du siger altså, at et svampe bad trip er værre end et cannabis bad trip? Så dør man jo næsten (eller det må i hvert fald føles sådan) :D

Medlem
Brugeravatar

et svampe bad trip er helt klart værre :p men det er jo på 2 forskellige måder. Nu har jeg ikke selv haft bad trip på svampe, men på lsd, men forestiller mig det virker på nogenlunde samme måde. Men bare fordi du tror du er død på et svampetrip, så er det ikke nødvendigvis et bad trip. De er mærkelige på den måde :p

Medlem

og derefter troede jeg ikke på at de 2 kammerater jeg trippede med var virkelige, så alt hvad de gjorde for at berolige mig var nyttesløst i og med at jeg var overbevist om at de var en hallucination. Det oplever du ikke på cannabis.

Har faktisk oplevede det samme på cannabis. Men jeg var virkelig også skæv og meget skræmt. Hørte stemmer i meget lang tid. Og sad og snakkede med en af mine bedste venner, som jeg troede var en del af min underbevidsthed. Troede jeg sad og snakkede med mig selv.

Medlem
Brugeravatar

og derefter troede jeg ikke på at de 2 kammerater jeg trippede med var virkelige, så alt hvad de gjorde for at berolige mig var nyttesløst i og med at jeg var overbevist om at de var en hallucination. Det oplever du ikke på cannabis.

Har faktisk oplevede det samme på cannabis. Men jeg var virkelig også skæv og meget skræmt. Hørte stemmer i meget lang tid. Og sad og snakkede med en af mine bedste venner, som jeg troede var en del af min underbevidsthed. Troede jeg sad og snakkede med mig selv.

Ok, jeg har i hvert fald aldrig oplevet noget lignende, og jeg har været så skæv at jeg er faldet om midt på gaden. Men vi reagerer jo forskelligt. Troede bare lidt det var en myte med det at høre at stemmer osv på cannabis, for jeg har som sagt aldrig oplevet sådan noget, eller hørt om det fra kammerater. I withdraw my statement :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]