Jeg fik noget ret så trist at vide idag, nemlig at min mor har fået en slem hashpsykose i en alder af 46 år, hun har røget hash siden hun var 13 år..
Men når jeg husker tilbage, har hun nok altid været lidt speciel på visse områder, med underlige forstillinger omkring forskellige ting, men denne gang rabler det fuldstendig!
Jeg vil gerne dele min historie med jer, da det berøre mig meget, og at jeg ellers ik ved hvem jeg ellers skal fortælle det til, da det er svært for mine veninder at sætte sig ind i.. Håber på at nogle af jer har forslag til hvordan jeg kan hjælpe hende?
Men for at vende tilbage til historien, så ringede min mor til mig i formiddags og sagde at hun nu havde sagt sin lejlighed op, sådan lige pludselig (efter at ha boet der i 18 år) og at jeg gerne måtte få hendes ting ellers røg de bare ud.. Det synes jeg var en virkelig latterlig ugennemtænkt ting at gøre, uden at have et andet sted at bo først, og jeg blev gal på hende og skældte hende ud, og hun lagde på og jeg hørte ikke mere fra hende..
Først om aftenen ringede hendes gode ven til mig og fortalte, om hvad der var til grunde for alt et halløj, min mor snakkede om med lejligheden..
Hele hendes psykose startede i mens at jeg var på Roskilde Festival.. Hun har en forstilling om at bebyggelsen bliver renoveret for så at blive ødelagt langsom igen, hun siger at hun kan høre en masse underlige lyde også tror hun at de runde pladser som er rundt i boligområdet er lavet for at rumvæsner kan lande med deres rumskib, og de rumvæsner vil sprøjte giftig røg og støv hen over byen så vi alle dør.. Hun vil heller ik have at jeg bliver boende i området mere, så hun har snakket med sin ven om hvordan de får mig væk herfra! Hun har de vildeste paranoia!!
Og jeg får det virkelig stramt over at vide, at hun har det sådan

Vil virkelig gerne hjælpe hende, men det virker så uoverskeligt!!
Jeg har selv røget hash fast i lidt over et halvt år nu, og jeg får nøjeren over at tænke på, hvis det sker for mig! Jeg sugede kun et væs af en joint idag, efter jeg havde hørt hvad der var sket med min mor..
Hun siger tit til mig, at jeg skal holde mig fra stofferne, hun ved godt at jeg har taget stoffer i mere eller mindre grad i de sidste 7 år.. Og det her for mig virkelig til at tænke over, hvad det lort man fylder sin krop med, gør ved en på længere sigt!!
Er der nogle af jer derude, som selv har prøvet at få en hashpsykose, og måske ved hvordan man kommer ud af en igen, og hvad skal men gøre som pårørende for at hjælpe?