Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Eftersom han frivillig sætter sig i bilen er der jo intet kriminelt i det ... Tivler på at han står af i sverige.. Manden kan knapt finde fra Esbjerg til Kolding

Det er når han er forholdsvis clean og flad at han selv siger at han vil afsted

Noget lidt andet .. Hvor farligt ville det være at tage en kold tyrker ?.. Det er nemlig den metode jeg er mest tilhænger af
Har en kammerat heroppe som er tideligere fremmedlegionær (21år i styrken) han er klar på at tage ham med på fjeldet et par uger langt fra alt hvis han da selv vil.. Noget de iøvrigt har sucess med her i Norge med drankere..

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
En kold tyrker fra et seriøst opiatmisbrug vil formentlig være fysisk farligt - og en tur i ødemarken betyder lang afstand fra kvalificeret lægehjælp. Nogen idé om hvorvidt han har et hverdagsmisbrug af heroin/morfin/metadon eller om det "blot" er en af mange måder han forsøger at undslippe hvad der end plager ham?

Nogle med større opiaterfaring end jeg, må gerne korrigere mig hvis jeg tager fejl i forhold til hvor skadelig en kold tyrker måtte være.

Virkelig sympatisk at du vil hjælpe ham, hatten af for det.

Dedikeret medlem

Det var meget fysisk ubehageligt for mig i en lille uge det jeg stoppede efter 3-4 måneder hvor jeg sniffede brun heroin hverdag - har ikke fornemmelse af at det ligefrem kan være dødligt som med benzoerne at tage en kold tyrker det gør bare herre nas indtil kroppen selv får gang i prodution af naturlig smertestillende igen.

Medlem
Brugeravatar

Abstinenserne vil være slemme, men man dør ikke af dem.

Medlem

Abstinenserne kan i hvert fald blive så alvorlige at det kræver lægehjælp. Det har jeg set før :-)

Dedikeret medlem

Abstinenserne kan i hvert fald blive så alvorlige at det kræver lægehjælp. Det har jeg set før :-)

Hvilken form for hjælp blev der ydet? Var det ikke et spørgsmål om recept blokken blev brugt for at tage spidsen af abstinencerne ?

Medlem

Der blev givet hjælp i form af metadon. Men personen havde så voldsomme smerter at det ikke ville være forsvarligt andet end at indblande en læge :-)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Uanset hvad synes jeg du skulle genoverveje om et eller andet militaristisk fjols fra Fremmedlegionen, er den rette til at hjælpe din kammerat.
Du har ikke lyst til at han kommer hjem med et eller andet latterligt autoritært og krigsliderligt verdenssyn, i mine øjne er dette værre end et stofmisbrug.

Hvordan har det hele udviklet sig siden sidst? Har du taget ham med?

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Nej har ikke været i DK endnu ..

Men har snakket med hans søster og hun har snakket med ham og han er selv med på iden og skalsnart til DK igen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hold os lige opdateret når der sker noget.

Medlem
Brugeravatar

Du bør kun gøre det hvis han selv ønsker det. At tvinge en anden person ud i abstinenser er i min verden uacceptabelt. Dertil kommer også at han kun vil forblive clean hvis han har hjertet med i sagen...

Medlem

Uanset hvad synes jeg du skulle genoverveje om et eller andet militaristisk fjols fra Fremmedlegionen, er den rette til at hjælpe din kammerat.
Du har ikke lyst til at han kommer hjem med et eller andet latterligt autoritært og krigsliderligt verdenssyn, i mine øjne er dette værre end et stofmisbrug.

Hvordan har det hele udviklet sig siden sidst? Har du taget ham med?

Tvivler stærkt på at en tidligere misbruger bevæger sig ind i militæret efter det her, det skal ikke siges at han ikke kunne finde på det. Men mit bud ville være at han fik mere diciplin, hvilket er godt for alle.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det er rigtig flot at du vil hjælpe din ven og jeg kan forstå på det hele at han kan få metadon til en nedtrapning fra en lokal udlevering. Jeg blev lidt nervøs da jeg så ordet koldtyrker, for det er sku dyremishandling at stoppe en person der har fået metadon i længer tid, sådan fra den ene dag til den anden. Metadon er i kroppen meget længer i kroppen end heroin og kræver en lang og gennemtænkt nedtrapning før man stopper. Heroin abstinenser er rigtig slemme i 3-4 dage, metadon abstinenser bliver ved i omkring 20 dage. Hvis det er muligt ville det være genialt hvis du kan få din ven trappet ned til at han kan klare sig på Buprenorphine/Subutex inden i tager af sted. Måske tag op og tage en snak med en misbrugs konsulent før i går i gang med det helt store. Du nævner at han har et blandings misbrug, så skal du lige være opmærksom på om han er hook på benzoer da de kan udvikle sig til livs truende abstinenser hvis hans dosis er høj nok. Alkohols abstinenser kan være skræmmende men går gerne hurtig over. Så mit råd er -som jeg allerede har skrevet- gå sammen op til en professionel og få snakket det igennem, han/hun vil sikkert også kunne være behjælpelig med at snakke med en læge så i får det medicin i får brug for. Det bliver en sej omgang, men min dybeste respekt og best wishes x 1000 :gud:

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
En kold tyrker fra et seriøst opiatmisbrug vil formentlig være fysisk farligt - og en tur i ødemarken betyder lang afstand fra kvalificeret lægehjælp. Nogen idé om hvorvidt han har et hverdagsmisbrug af heroin/morfin/metadon eller om det "blot" er en af mange måder han forsøger at undslippe hvad der end plager ham?

Nogle med større opiaterfaring end jeg, må gerne korrigere mig hvis jeg tager fejl i forhold til hvor skadelig en kold tyrker måtte være.

Virkelig sympatisk at du vil hjælpe ham, hatten af for det.

Jeg er ikke blind for at en kold tyrker er farlig men det er det også at tage dope, er sikker på at hvis det var mig ville jeg prise mig lykkelig for en ven som dig hvis jeg havde et opiat-/bl. misbrug men du skal nok regne med at han bliver fucking sur når han ikke kan få sit dope... kan huske jeg har smadret en lampe og dør fordi jeg havde lyst til weed og ingen mulighed for at skaffe weed. Cannabis og heroin er 2 meget forskellige ting men han ville højst sandsynligt få mere stof trang end jeg havde MEGET MERE! held og lykke med ham syntes forresten det lyder som en fed ide med BS/en fra fremme legionen hvis han er misbruger/kriminel ( beklager hvis jeg drager forhastede konklutioner ) kommer han sku aldrig i mili eller noget andet sted med våben..... Go Weekend :-)

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Aka self skal han ha sit metadon men det skriver du jo også han kan få overført men ja hvad med benzoer ???

Medlem
Brugeravatar

Det er et par mdr. siden nu, at du lavede denne tråd, hvad er det egentlig blevet til mht. at hjælpe din ven???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]