Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

det er jo ikke kun om ham, men ja en del af det, der er skam andre i det også, så kan ikke se din mening? jeg snakker om dem som er på denne side, med lort og mere lort, og specielt folk som synes de skal være lam hele livet og det er et valg han har truffet, og det skal der ikke ændres på.
hvis du læser min trådstart, kan du læse de bogstaver der er sat sammen i sætninger, hvor der står "f.eks." det er en forkortelse af "for eksempel'' lagde du mærke til at det kun var eksempler..? grunden til at jeg begyndte at skrive så meget om lige præcis ham, er jo fordi knægten er for retarderet til at fatte at det er han er en del af dem jeg snakker om, tror ikke han er glad for det? han fatter jo hat, så han har højst sandsynligt ikke fattet at han er en del af det negative ved denne tråd... men kan så også se at vi er kommet til lidt fremskridt, eftersom han skriver "det er ved at tage overhånd, og at folk skal respektere stoffer" så har han jo måske alligevel fattet pointen, hvis vi er heldige..

Medlem

Jeg er pisse enig med dig omkring, at det er langt ude. Men det er sgu meget tydeligt, at du hele vejen igennem har tænkt på den samme dreng oppe i dit hovede, da du skrev disse ting. Drengen ved sgu godt, at det er ham, der bliver snakket om - hans indlæg var tydeligvis et - 'hej, mig i snakker om er til stede' du ved, ironisk - det håber jeg da! Jeg kan sgu godt se din pointe.
Hmm.. men det jeg prøver at komme frem til er.. f.eks: hvis der var én, der sultede sig selv pga. manglende omsorg og opmærksomhed, og folk kom og sagde "hold kæft, det er dumt" til én. Så er der de personer, der ville tænke 'fuck, det er pinligt at jeg prøvede at få opmærksomhed sådan her', og så er dem, der ville elske at høre på alle de næste kommentarer, der ville komme i flæng bagefter om, at de er bekymrede og at man satte livet på spil osv. Og hvis personen er en 2'er, så er det fuldstændig den forkerte måde at tackle situationen på, hvis man vil have dem til at stoppe (også bare med at blære sig). Så stopper de enten selv, når de indser, at det er fuldstændig hjernedødt, eller at de har fået, hvad de vil have - en tilstrækkelig mængde kærlighed og omsorg.
Forstår du, hvad jeg vil frem til?

Medlem

Jeg er pisse enig med dig omkring, at det er langt ude. Men det er sgu meget tydeligt, at du hele vejen igennem har tænkt på den samme dreng oppe i dit hovede, da du skrev disse ting. Drengen ved sgu godt, at det er ham, der bliver snakket om - hans indlæg var tydeligvis et - 'hej, mig i snakker om er til stede' du ved, ironisk - det håber jeg da! Jeg kan sgu godt se din pointe.
Hmm.. men det jeg prøver at komme frem til er.. f.eks: hvis der var én, der sultede sig selv pga. manglende omsorg og opmærksomhed, og folk kom og sagde "hold kæft, det er dumt" til én. Så er der de personer, der ville tænke 'fuck, det er pinligt at jeg prøvede at få opmærksomhed sådan her', og så er dem, der ville elske at høre på alle de næste kommentarer, der ville komme i flæng bagefter om, at de er bekymrede og at man satte livet på spil osv. Og hvis personen er en 2'er, så er det fuldstændig den forkerte måde at tackle situationen på, hvis man vil have dem til at stoppe (også bare med at blære sig). Så stopper de enten selv, når de indser, at det er fuldstændig hjernedødt, eller at de har fået, hvad de vil have - en tilstrækkelig mængde kærlighed og omsorg.
Forstår du, hvad jeg vil frem til?

altså jeg prøver lige igen, du fangede den vist ikke første gang, det er ikke kun ham jeg snakker om.. troede jeg da også jeg brugte nogle linjer i mit sidste indlæg på at forklare..?

forstår godt hvor du vil hen, men desværre er de fleste indrettet sådan at de slår den dummeste del af hjerne til. og når de så for af vide: "du skal lige passe på, tallerken er varm" så tænker de "ahhh, hvor varm kan den være, tsss, av for helved" og tror det er det samme her, jo mere vi advare ham mod at gøre noget jo mere tror han at vi mener det modsatte. uanset hvad, så synes jeg at det er respektløst at han spilder vores alles tid med at skrive til ham hvorfor han ikke skal gøre det, når han jo fra starten, på ingen måde har tænkt sig at lytte, han vil jo bare sige til folk at han tager stoffer, fordi han tror det er sejt. sådanne folk har ofte brug for at få en skalle for at se at det de har gang i er idioti. så man kan vel sige at jeg prøver at give ham en "verbal" skalle hvis du forstår hvad jeg mener?

Medlem

Please lad nu være med at være så fordomsfuld.
Ja der er nogle unge der er fucked up og ikke tænker på konsekvenserne, alle har et valg, det har blot en konsekvens.
Jeg fylder snart 17, jeg har holdt mit cannabis forbrug til et minimum, altså jeg indtager det hvis det er det jeg har lyst til og ikke bare sidder og gør det fordi jeg keder mig. Mange unge tør ikke tale om sine følelser og flygter derfor i alkohol, cannabis, coke, eller slik og smøger, det er forældrene der skal tale med dem om deres følelser og hvordan de har det i forhold til familien. Bare fordi man er 40 år kan naturligvis stadig forsøge at flygte gennem stoffer, og dem der gør det burde nødvendigvis og være dem der skulle have et rap over nallerne! De er myndige, voksne mennesker, de bør kunne tage vare på sig selv, men jeg ser stadig folk der forsøger at flygte gennem stofferne.

Lad være med at give os skylden for det kæmpe massive misbrug, eller ekspermenterende med stoffer, det ses selv ved de voksne.

Siger det igen, jeg holder mit cannabis forbrug til et minimum, drikker bajere hvis det er det jeg har lyst til men holder det også til et minimum.

Medlem

Ja der er nogle unge der er fucked up og ikke tænker på konsekvenserne, alle har et valg, det har blot en konsekvens.
Jeg fylder snart 17, jeg har holdt mit cannabis forbrug til et minimum, altså jeg indtager det hvis det er det jeg har lyst til og ikke bare sidder og gør det fordi jeg keder mig. Mange unge tør ikke tale om sine følelser og flygter derfor i alkohol, cannabis, coke, eller slik og smøger, det er forældrene der skal tale med dem om deres følelser og hvordan de har det i forhold til familien. Bare fordi man er 40 år kan naturligvis stadig forsøge at flygte gennem stoffer, og dem der gør det burde nødvendigvis og være dem der skulle have et rap over nallerne! De er myndige, voksne mennesker, de bør kunne tage vare på sig selv, men jeg ser stadig folk der forsøger at flygte gennem stofferne.

Lad være med at give os skylden for det kæmpe massive misbrug, eller ekspermenterende med stoffer, det ses selv ved de voksne.

Siger det igen, jeg holder mit cannabis forbrug til et minimum, drikker bajere hvis det er det jeg har lyst til men holder det også til et minimum.

fordomsfuld? okay hvor fanden har du opholdt dig?
en anden knægt på 17 skriver at han vil dope sig hver dag, og han mener det 100% og han er ligeglad med alt andet, og så skal jeg tænke, okay?! wtf man! sikke en ven du må være! hvis en af dine venner begynder at sidde og skyde sig i armen med hero, så ville du altså bare sige okay? har sagt det før, og siger det igen! idioti!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hvad jeg mener?
Jeg mener at 9/10 herinde lyder som decideret narkomaner. Og det ikke kun de helt unge (men de nok i overtal)
Let the hatin begin...

Medlem

så læser du ikke særligt godt, da langt de fleste er kloge nok, men dem der misbruger stoffer og ikke tænker sig om, er der begyndt at komme mange af.

Medlem

altså jeg prøver lige igen, du fangede den vist ikke første gang, det er ikke kun ham jeg snakker om.. troede jeg da også jeg brugte nogle linjer i mit sidste indlæg på at forklare..?

forstår godt hvor du vil hen, men desværre er de fleste indrettet sådan at de slår den dummeste del af hjerne til. og når de så for af vide: "du skal lige passe på, tallerken er varm" så tænker de "ahhh, hvor varm kan den være, tsss, av for helved" og tror det er det samme her, jo mere vi advare ham mod at gøre noget jo mere tror han at vi mener det modsatte. uanset hvad, så synes jeg at det er respektløst at han spilder vores alles tid med at skrive til ham hvorfor han ikke skal gøre det, når han jo fra starten, på ingen måde har tænkt sig at lytte, han vil jo bare sige til folk at han tager stoffer, fordi han tror det er sejt. sådanne folk har ofte brug for at få en skalle for at se at det de har gang i er idioti. så man kan vel sige at jeg prøver at give ham en "verbal" skalle hvis du forstår hvad jeg mener?[/quote]

Okay, så snakker jeg om fra nummer 2 indlæg og nedaf, og alle de andre gange, du har udtrykt din aggresion overfor knægten.
Det eneste jeg vil hen til er, at jeg ikke mener, at du håndtere situationen omkring ham rigtigt. Da det da virker til, at du ville sætte pris på, hvis han ikke forsat dele hans dumheder herinde?
Men ja, er sgu pisse enig, at personer har brug for at få et spark i hovedet, før de gør noget så dumt, og før de gør det igen. Men synes, at det er rimlig fucking tydeligt, at han ikke har tænkt sig at lytte - igen person nummer 2. Så derfor kan jeg ikke se nogen grund til at blive ved med at træde mere i spinatten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Lad os inddrage i en plan og få dem alle til at tro at den her side er hemmeligt drevet af strissere som vil have fat på små unge semi narkomaner som doper sig med sæbebobler og vasketøjsmiddel. Det skal nok skræmme dem væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg har da også lagt mærke til mange af disse ganske 'uforsigtige' typer der dukker op her på siden.

Jeg tænker at de måske enten søger om en slags accept, fra de mere erfarne brugere, fordi de har en snert af følelsen kaldet "hvad har jeg gang i?" skjult under skjorten. - Det kunne jo sådan set også være en slags råb om hjælp, som de dog ikke helt tør stå ved. pga. usikkerhed eller hvad ved jeg. Jeg tror mange unge føler sig usårlige, da de endnu ikke har mærket konsekvenserne af dårlig HR. De har for travlt med at lamme sig, og det kan de jo sådan set have deres grunde til.

Men vi kan jo ikke lukke siden for nogle bestemte typer, på trods af deres uigennemtænkte handlinger sender et dårligt signal til andre. Vi må koncentrere os om damage control, samt give dem et klart billede af vores politik.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Hvad nu hvis han er en troll?
Kan vi overhovedet tillade os at lade vær med at svare på indlæg, eller nedgøre brugere som vi TROR er trolls?
Det er et harm reduction site vi har kørende her, hvis vi begynder at formode at brugere er trolls fordi de laver latterlige indlæg eller har latterlige idéer og derfor bare ignorerer folk der har lyst til at IV'e jenkem (overdrivelse fremmer forståelsen) eller andet åndssvagt, så står vi altså virkelig i en moralsk dårlig situation når det så viser sig at vi i virkeligheden har at gøre med en person der har reelle hensigter.
Vi har jo desværre at gøre med ting der i værste fald kan slå ihjel.

Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg

Og hvad er et minimum så ? det er meget subjektivt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]