Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle være syd for Næstved. Jeg er rimelig overbevist om jeg har bekende der har samlet på Lolland Falster og nu hvor jeg tænker over det også nede ved Præstø. Har du prøvet at høre de lokale om de kender nogle steder?

Jeg kender ingen lokale som interesserer sig for den slags.
Ved Præstø, og generelt øst-sydøst for Næstved har jeg ikke været, og heller ikke vest for Maribo på Lolland ,men ellers har jeg , som nævnt , virkelig prøvet mange forskellige marker, og ofte kommet igen med få dages mellemrum, og igennem flere år.
Jeg så en natur side som markerer forekomster af SN på et kort, og der var heller ingen fund i omtalte område, men til gengæld var der masser i Midtjylland, og NordSjælland. Kan ikke lige huske hvor jeg fandt den.

EDIT : Fandt siden igen: http://www.fugleognatur.dk/vispaakort.aspx?artid=5652

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle være syd for Næstved. Jeg er rimelig overbevist om jeg har bekende der har samlet på Lolland Falster og nu hvor jeg tænker over det også nede ved Præstø. Har du prøvet at høre de lokale om de kender nogle steder?

Jeg kender ingen lokale som interesserer sig for den slags.
Ved Præstø, og generelt øst-sydøst for Næstved har jeg ikke været, og heller ikke vest for Maribo på Lolland ,men ellers har jeg , som nævnt , virkelig prøvet mange forskellige marker, og ofte kommet igen med få dages mellemrum, og igennem flere år.
Jeg så en natur side som markerer forekomster af SN på et kort, og der var heller ingen fund i omtalte område, men til gengæld var der masser i Midtjylland, og NordSjælland. Kan ikke lige huske hvor jeg fandt den.

EDIT : Fandt siden igen: http://www.fugleognatur.dk/vispaakort.aspx?artid=5652

Det er bare de steder hvor en af deres få observatører -fugleognatur.dk- har set dem med sikkerhed. Hvis du ser Thy har de heller ikke bekræftet at der er SN der oppe, men jeg ved med absolut sikkerhed at der er SN i hober. Ud over det har jeg bla. samlet på Fyn, Midtjylland (mellem Viborg og Skive), ved Juelsminde (Bjerre Herred) og et par andre steder steder der ikke afmærket på kortet. Det kunne være at vi skulle til at lave et ca. kort over hvor vi hver især evt. en sogne liste?
Selv om folk ikke interessere sig for emnet, så har de fleste gamle hashere og lokale bumser gerne hørt historier om andre folks svampe trip. Jeg plejer at forhøre mig de steder hvor jeg køber hash eller andet sortbørs medicin. De fleste byer har et BumCentral hvor folk sidder og drikker, ryger og måske sælger en smule, det er godt nok ved at være ude for sæson for alle undtagen de mest hårdnakkede, men det er en mulighed.

Ps. Kortet er et fund, det kan være det kan hjælpe nogle den rigtige vej, kudos til dig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie.
Det link kan du jo ikke bruge til noget, du kan jo se at der så kun skulle være 8 lokalitetter spredt ud over Danmark.
Jeg har alene i omegnen af København fundet mindst 15 steder, og linket siger kun Dyrehaven.

SN vokser på hele den nordlige halvkugle, og på ham Gletchermanden UTSI de fandt på grænsen til Nord Italien (han var vist 4-5 tusind år gammel) fandt de Psykedeliske svampe på. Det er jo så ikke sikkert det var SN.

Selvfølgelig kan det være at de ikke er på Lolland/Falster grundet at jorden er lidt speciel og god til Roer.

Min erfaring med SN marker er at marken skal se flot ud, man kunne kalde det syret eller romantisk. Lidt bakket og med både lavt og højt græs og tuer med rørgræs(lysesiv) + at den skal være afgræsset i mange år.
Jeg vil tro at hvis man laver en statistik vokser de i Nordsjælland på hver 4-5 mark, det kan godt være der er færre på Lolland.
På mange marker er de kun nogle bestemte steder, og andre steder kommer de aldrig.

På med støvlen og ud og led.

Go tur...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nogen der kan sige mig om disse to er SN? Jeg er næsten ikke i tvivl om den første, men den anden ser en smule forkert ud på grund af stilken, synes jeg.

[ Billede ]
[ Billede ]
[ Billede ]
[ Billede ]

Jeg vil i høj grad mene, at de to svampe på de to første billeder er SN, mens de sidste to billeder ikke er SN, da stilkene har en forkert farve/facon IMO!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie.
Det link kan du jo ikke bruge til noget, du kan jo se at der så kun skulle være 8 lokalitetter spredt ud over Danmark.
Jeg har alene i omegnen af København fundet mindst 15 steder, og linket siger kun Dyrehaven.

SN vokser på hele den nordlige halvkugle, og på ham Gletchermanden UTSI de fandt på grænsen til Nord Italien (han var vist 4-5 tusind år gammel) fandt de Psykedeliske svampe på. Det er jo så ikke sikkert det var SN.

Selvfølgelig kan det være at de ikke er på Lolland/Falster grundet at jorden er lidt speciel og god til Roer.

Min erfaring med SN marker er at marken skal se flot ud, man kunne kalde det syret eller romantisk. Lidt bakket og med både lavt og højt græs og tuer med rørgræs(lysesiv) + at den skal være afgræsset i mange år.
Jeg vil tro at hvis man laver en statistik vokser de i Nordsjælland på hver 4-5 mark, det kan godt være der er færre på Lolland.
På mange marker er de kun nogle bestemte steder, og andre steder kommer de aldrig.

På med støvlen og ud og led.

Go tur...

Jeg kan ihvertfald bruge kortet på den måde at det understøtter hvad jeg har fundet ud af de sidste mange år. Hvis nu der havde været en markering på kortet i mit område ville jeg jo også kunne bruge det til at konstatere at jeg ikke havde ret.
Hvis din teori om smukke bakker er rigtig, (hvilket jeg tvivler på, i hvert fald det med at der skal være flot) må jeg sige at bakker er der ihvertfald ikke så meget af her. Det er dog heller ikke helt fladt over alt.

Jeg tar´støvlerne på og gir´den 15 år mere, og så rapporterer jeg lige tilbage, men så må vi også være enige om at når den tid er gået og der stadig ikke er fundet nogen, så har jeg altså ret! :lol:

Dedikeret medlem

Ved ikke rigtig med det kort de to nærmeste steder der har relevant for mig er ude i en sø og inde i en skov det virker helt forkert ;(

Medlem

Var lige ude omkring et bjerg med får og efterfølgende en komark

jeg er rimelig sikker på at fra 18 og opad så er der intet at komme efter, men føler stadig tvivl når man læser hvordan folk også herinde kan være uenige om det, og de første, tjah...sikkert heller ikke men here goes

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem
Brugeravatar

Buzzhat - jeg kan ikke genkende nogle SN'er i blandt dine svampe.
På med overtøjet og ud igen, hovedet i græsset - god jagt!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
ja alle sammen er gødning nøgenhatte.. :( ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Buzzhat.

Forkerte svampe.
Vil mene at dem med de brune lameller er Høsletsvampe, og dem med de grå/sorte lameller er Glanshatte.
Jeg tror ikke det er "almindelig gødningsnøgenhat".
Hvis dit spot er omkring albertslund kan jeg da fortælle at du har været det rigtige sted, men SN er så bare ikke til stede lige nu...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
det skader dog ikke at spise dem... :P ...
Men næste måned er der fest på markerne.. okt-nov er ideelt for SN..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.cookie

Klart kortet ikke virker da det jo kun viser 8 spot.
Selvfølgelig kan det da godt være at der ikke er svampe på Lolland/Falster, men det ville alligevel undre mig.

Ang det med den smukke mark har jeg jo ingen evidens for, men min personlige erfaring er at nu mere syret/romantisk en mark ser ud nu større sandsyndlighed er der for SN.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.cookie

Klart kortet ikke virker da det jo kun viser 8 spot.
Selvfølgelig kan det da godt være at der ikke er svampe på Lolland/Falster, men det ville alligevel undre mig.

Ang det med den smukke mark har jeg jo ingen evidens for, men min personlige erfaring er at nu mere syret/romantisk en mark ser ud nu større sandsyndlighed er der for SN.

Det kunne stadigvæk være interessant at høre fra nogen som kan sige at de, med 100 % sikkerhed, har fundet svampe i det område. (Sydsjælland og Lolland Falster)

Hvis man kigger på DMI´s tørkeindeks er det ikke så underligt at der ikke er fundet mange SN øst for Storebælt i år, endnu. Det passer fint med hvad jeg har set, nemlig at sukkerroerne hænger i bladene, hvilket er usædvanligt på denne tid af året. Græsplæner vokser også kun sporadisk her, selv om vi stadig har relativt høje temperaturer.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/torkeindex.htm

Dedikeret medlem

Så er det godt det giver vand mandag - 21 mm siger de men nu må vi se.

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/reg ... ssjlol.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Hurray :D
God høst/fangst til jer andre :)
Billede

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva Bomlee, dem kan du da ikke selv bruge :) Vejret har også været perfekt, godt at se der bliver fundet noget i hele landet! Det ender med jeg også må drage ud i det grønne, bare for ikke at føle mig udenfor, ude af kontakt til naturen og sån'

Junior medlem

Hvordan ligger jeg mine billeder ind :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Upload dit billede www.imigur.com
kopir billed adressen
[img]billed%20adressen[/img]

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Tak for input til de, der besvarede. Jeg vælger at beholde den første og smide den anden ud. Håber på at finde flere. :D

Junior medlem

Efter endnu en tur. Disse transporterede jeg dog i tre timer så de nåede at tørre en smule. Derfor den lyse farve på dem alle sammen.
Billede

Det er dejligt at se at de er derude. Det forbavser mig dog at se at mennesker kan vælge så mange forskellige og forkerte svampe og spørge om det er de rigtige. Der er SÅ mange tråde herinde som er dedikeret til at forklare og vise og fortælle om hvordan netop SN ser ud på alle led og former. Plus denne her tråd burde give en god forståelse for hvad som ER og hvad som IKKE ER, i det at individer får svar på deres billeder. Det er synd at informationerne ikke bliver benyttet mere aktivt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]